خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

راه براق سازی و مبارزه با فساد از مسیر وزارت ارتباطات می‌گذرد

نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

راه براق سازی و مبارزه با فساد از مسیر وزارت ارتباطات می‌گذرد

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ در جهت سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی جهت تایید، تکمیل و تصحیح برنامه های دولت دوازدهم» (دولت سایه)، نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

در این جلسه جلیلی گفت: آقای روحانی قبل و بعد از انتخابات 4 نشانه مهم برنامه های خود را مفاهیم جاذبی از جمله «رفاه»، «امنیت»، «آزادی» و «پیشرفت» بیان کرد و در روز رای اعتماد به وزرا در مجلس نیز از لزوم همکاری جامعه در «تصمیم سازی» و «تصمیم گیری» ها، دفاع از «حقوق شهروندی»، «مبارزه با فساد» و «شفاف سازی» سخن گفتند؛ اکنون باید دید این محورها تا چه حد در برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منعکس شده است است؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: امروز روند پیشرفت درعرصه فن آوری ارتباطات بسیار سریع است و پرسش این است که چه برنامه ای دارید تا به واسطه ی این پیشرفتها، حداکثر رفاه و امنیت جهت کشور بدست آید؟

راه براق سازی و مبارزه با فساد از مسیر وزارت ارتباطات می‌گذرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از راه های ایجاد رفاه زیاد جهت مردم این است که «بوروکراسی» به حداقل برسد و زیرساخت این امر نیز باید با گسترش فناوری ارتباطات و “دولت الکترونیک” محقق شود.

وی تاکید کرد: انتظار می رفت تا وزیر ارتباطات دقیق توضیح دهد در سال 96‌ دولت الکترونیک چه مختصاتی دارد و قرار است قدم به قدم در سال 1400 به کدام نقطه در این باره برسیم؟

جلیلی اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به وعده هایی که خودشان داده اند پاسخگو باشند و اینطور نباشد که موقع انتخابات یا اخذ رای اعتماد وعده های کلی داده شود و بعد از آن نیز نسبت به اجرای وعده ها پیگیری انجام نشود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: یکی از محورهای بسیار مهم در حوزه وزارت ارتباطات، به آخر رساندن «شبکه ملی اطلاعات» است که باید آخرین میزان پیشرفت در 4 سال گذشته بیان و سپس مراحل تکمیل آن به مردم گزارش داده شود.

نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

جلیلی خاطرنشان کرد: در عرصه ایجاد شغل نیز باید مشخص شود در حال حاضر از طریق اینترنت و عرصه ارتباطات چقدر توانسته ایم جهت کشور ایجاد اشتغال کنیم و بر این اساس، حد مطلوب پیشرفت در این عرصه چه عدد و رقمی است؟ در برنامه های وزیر محترم تاکید شده است که رقم کنونی باید تا سال 1400 به 5 برابر برسد. باید دید میزان واقعی اشتغال بر اساس فناوری ارتباطات در حال حاضر چقدر است تا از 5 برابر شدن این رقم، تصویر واقعی داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: یکی از بسترهای بسیار مهم جهت حفظ «امنیت» جامعه عنوان «امنیت روانی» است.

وی گفت: وزیر ارتباطات در بخشی از برنامه خود نسبت به بازتعریف مرزهای اخلاق و معنویت در جامعه تاکید کرده هست، بعد اگر قایل هستیم که اخلاق و معنویت حدود و مرزهایی دارد، باید جهت حفظ حریم آن نیز برنامه مشخص و روشن داشت.

جلیلی اظهار داشت: عرصه فناوری ارتباطات ظرفیت های بسیار خوبی جهت پیشرفت کشور دارد، از جمله اینکه می توان از این طریق به «شفاف سازی حکمرانی» و مبارزه با فساد کمک کرد ولی در این عرصه نیز سهم وزارت ارتباطات در فراهم کردن زیر ساخت های مورد نیاز باید تعریف شود.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در آخر تصریح کرد: امروز «شورای عالی فضای مجازی» یک وقت بزرگ جهت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است لیکن این شورا باعث میشود تا وقت اجماع سازی راجع به مسایل کلان حوزه ارتباطات ایجاد شده است و حضور سران قوا در این شورا و عنایت خاص مقام معظم رهبری به این شورا، می تواند امکان اتخاذ تصمیم های کلان و بافایده جهت کشور را فراهم سازد.

انتهای خبر/

راه براق سازی و مبارزه با فساد از مسیر وزارت ارتباطات می‌گذرد

واژه های کلیدی: شبکه ملی اطلاعات | مقام معظم رهبری | وزیر ارتباطات | میزان پیشرفت | اطلاعات | فناوری | برنامه | امنیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *