خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رئیس جمهور تازه فرانسه کیست؟

با امانوئل مکرون، نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و مستاجر تازه الیزه، زیاد آشنا شوید.

رئیس جمهور تازه فرانسه کیست؟

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، آخر بعد از ماه ها مبارزه سخت انتخاباتی میان احزاب و جریان های متفاوت سیاسی فرانسه، امانوئل مکرون در نخستین حضور خود در یک مسابقه انتخاباتی،نه تنها به 6 دهه سلطه مطلق جریانهای سیاسی راستگرا و چپگرا آخر داد بلکه عنوان جوانترین رییس جمهور تاریخ این کشور را نیز از آن خود کرد.
مکرون – مدیر جمهور منتخب 39 ساله فرانسه – در سال 1977 میلادی در شهر “آمیان” در شمال این کشور به دنیا آمد. او به لحاظ سنی کوچکترین نامزد در میان کاندیداهای دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بود؛ ولی در نهایت توانست 9 نامزد آشنا شده است دور نخست را با اختلاف رای زیاد پشت سر گذاشته و به همراه مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه راهی دور دوم انتخابات شود.

عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – رییس جمهور

او در دور دوم انتخابات نیز مارین لوپن را با حدود 30 درصد اختلاف رای شکست داد تا در کمتر از یک سال از یک سیاستمدار گمنام به رییس جمهور پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شود.
نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیش از ورود به دنیا سیاست، به عنوان یک بانکدار در بانک معروف “روتشیلد” مشغول به فعالیت بود. وی در سال 2006 عضو حزب سوسیالیست فرانسه شد و در سال 2012 بعد از پیروزی “فرانسوا اولاند” در انتخابات ریاست جمهوری، به سمت مشاور اقتصادی وی منصوب شد؛ تا اینکه در سال 2014 از سوی مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه سکان هدایت وزارت اقتصاد را در کابینه دوم او در دست گرفت.
مکرون در سال 2016 تصمیم به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گرفت و متعاقب این تصمیم، در آوریل سال گذشته میلادی، جنش سیاسی جدیدی به نام “به پیش” را در این کشور تاسیس کرد. او 4 ماه بعد از دولت استعفا داد تا بتواند در ماه نوامبر بطور رسمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.
مکرون با وجود آنکه قبلا عضو حزب سوسیالیست فرانسه بود، ولی در انتخابات مقدماتی احزاب چپ شرکت نکرد و به عنوان یک کاندیدای میانه رو مستقل وارد عرصه انتخابات شد.
وی در صحبت های سیاسی خود جهت هوادارانش، شیوه ای تازه و متفاوت از احزاب سنتی را در پیش گرفت و توانست با وجود مستقل بودن، آرای بخشی از هواداران جریانهای سیاسی راست و چپ را در سبد خود بریزد.
مکرون همچنین با وجود آنکه حزب سوسیالیست را رها کرده بود، توانست حمایت تعداد زیادی از نمایندگان این حزب را نیز بدست آورد.
اما یکی از بارزترین حامیات مکرون، “فرانسوا اولاند” رییس جمهور فرانسه بود که اگرچه بواسطه کم کردن شدید محبوبیت از نامزدی خود در انتخابات جهت بار دوم امتناع کرد ولی به همراه مانوئل والس، نخست وزیر سابق فرانسه توانست سبد آرای او را سنگین تر کند.
وی در اقتصاد دارای دیدگاهی لیبرال و در سیاست خارجی مواضعی شبیه به اولاند دارد. نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در خصوص اتحادیه اروپا نیز مواضعی کاملا متفاوت با مارین لوپن داشت.
وی در صحبت های انتخاباتی خود بارها بر مخالفت خود با سیاست های احزاب افراطی فرانسه مانند حزب جبهه ملی تأکید و اعلام کرد در برنامه او هیچ دیواری جهت جلوگیری از ورود مهاجران به کشور یا هیچ طرحی جهت جدایی از اتحادیه اروپا وجود ندارد.

مکرون در خصوص سوریه نیز اعتقاد است فرانسه نیازمند سیاست متوازن تری از جمله گفت وگو با بشار اسد هست؛ هرچند در ماه گذشته میلادی از سیاست های مداخله جویانه ای همچون اقدام نظامی نیز حمایت کرد.
با پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، همسر ساله وی نیز اکنون به عنوان بانوی اول الیزه بیش از گذشته در کانون توجه رسانه ها خواهد بود. “بریژیت مکرون” که بعد از ورود مکرون به عرصه رقابتهای انتخاباتی به صورت ثابت میتینگ ها و صحبت های انتخاباتی او تبدیل شد، 24 سال از رییس جمهور منتخب فرانسه بزرگتر هست.
وی زمانی که مکرون تنها 15 سال داشت، معلم ادبیات او در یک مدرسه شخصی بود و بعد از آنکه از شوهر سابقش جدا شد با او ازدواج کرد.
بریژیت از ازدواج قبلی خود دارای 3 فرزند و 7 نوه است ولی بعد از ازدواج با مکرون هر دو آنها تصمیم گرفتند که فرزندی به دنیا نیاورند. توصیه جالب اینکه فرزند ارشد بریژیت دو سال از مکرون بزرگتر است!
تهیه و تنظیم: محمد حسن خلیلی

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | رییس جمهور | انتخابات | نامزدی | میلادی | فرانسه | اقتصاد | اقتصادی | سیاسی | سیاست | فرانسه

رئیس جمهور تازه فرانسه کیست؟

رئیس جمهور تازه فرانسه کیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *