خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترامپ شبیه مهاجم خط حمله‌ای است که به تنهایی پیش می‌رود و کسی جلودارش نیست / دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی به «تجدید ساختار گسترده» در کاخ‌سفید پرداخت.

ترامپ شبیه مهاجم خط حمله‌ای است که به تنهایی پیش می‌رود و کسی جلودارش نیست / دیلی تلگراف

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت به گفته منابع آگاه در واشنگتن، دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا در صدد پاکسازی کارکنان کاخ سفید است.
در این گزارش به قلم روث شرلوک آمده است: منابع سیاسی در واشنگتن یکشنبه شب اعلام کردند دونالد ترامپ در تلاش جهت پاکسازی گسترده مقامات ارشد خود در کاخ سفید است لیکن در پی سپری شدن مخرب ترین هفته طی دوران ریاست جمهوری خود، در پی یک «تجدید ساختار گسترده» است.

عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – بیوگرافی ترامپ

در پی اقدام ناگهانی مدیر جمهور آمریکا در اخراج جیمز کومی، مدیر اف بی آی و تلاش جهت مقصر دانستن کسی جهت این موضوع، گفته می شود دونالد ترامپ در تلاش جهت برکناری هم پیمانان بلندپایه خود از رینس پریباس، مدیر کارکنانش گرفته تا ارزش اسپایسر، سخنگوی مطبوعاتی اش است.
یک منبع معتبر به مایک آلن، روزنامه نگار سیاسی برجسته گفت: «او از همه ناامید و خشمگین است.» او همچنین گفت: «سوالی که اکنون مطرح می شود این است که این روند تا چه اندازه بزرگ و قاطعانه است.»
او گفت: دولت ترامپ با سوالاتی در این باره مواجه است که آیا مدیر جمهور تصمیم گرفت جیمز کومی مقام بلندپایه ای را از کار برکنار کند که هدایت تحقیقات راجع به ادعاهای مطرح شده است در ارتباط با تبانی بین کارزار انتخاباتی ترامپ و روسیه طی دوران برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت.
دموکرات ها روز شنبه فشارهای خود را در این باره زیاد کردن دادند و سیاستمداران پیشرو و برجسته هشدار دادند که ممکن است از رأی دادن به نامزد تازه جهت سمت ریاست اف بی آی خودداری کنند؛ کسی که باید از سوی سنا تأیید شود، تا زمانی که یک دادستان خاص منصوب شود.
همچنین درخواست های فزاینده ای از جمله از سوی جمهوری خواهان از ترامپ در این باره مطرح شده است است که او هر گونه نوار موجود راجع به مکالماتش با کومی را ارائه کند. این عنوان بعد از آن مطرح شد که مدیر جمهور آمریکا اعلام کرد ممکن است یک نسخه از این مکالمات را در اختیار داشته باشد که به طور مخفیانه ضبط شده است است.
مارک وارنر دموکرات بلندپایه در کمیته اطلاعاتی سنا سخنان ترامپ را «شرم آور» توصیف کرد و گفت این عنوان یادآور رسوایی واترگیت است که در نهایت موجب شد ریچارد نیکسون، مدیر جمهور سابق آمریکا از سمت خود استعفا کند.
لیندسی گراهام یکی از قدرتمندترین جمهوری خواهان در سنای آمریکا -که پیشتر از ترامپ دفاع کرده بود- گفت این موضوعی نیست که بتواند بر سر آن شوخی کرد. او گفت: «اگر نوار این مکالمات وجود داشته باشد، آنها باید آن را تحویل دهند.»
گفته می شود این بحران در داخل کاخ سفید فروکش نکرده هست. منابع مطلع اعلام کردند ترامپ تمام طول هفته درگیر این عنوان بود و شخصا همه مشاوران را مورد بازخواست قرار داد لیکن او در تلاش است دریابد چگونه همه مباحث منفی به رسانه ها درز می کنند و منعکس می شوند.
گفته می شود او به صورتی خاص راجع به دفتر ارتباطاتش خشمگین است و با مشاورانش راجع به موضوعاتی صحبت کرده است که می تواند به اخراج بعضی مقامات منجر شود. بعضی منابع اعلام کردند مدیر جمهور آمریکا به طور فزاینده ای بر این باور است که او به یک مدافع سر سخت تر از ارزش اسپایسر نیاز دارد.
در اقدامی که نشانه شدت یافتن این شرایط محسوب می شود، گفته می شود ترامپ اسپایسر یا مایک دابکی مدیر ارتباطاتش را در جریان تصمیمش جهت اخراج کومی قرار نداده بود و این دو فقط یک ساعت قبل از اخراج کومی از این عنوان مطلع شده است بودند.
مشاوران کاخ سفید در پی اخراج کومی، تلاش کردند برکناری او را توجیه کنند که این روند ظاهرا با سخنان خود ترامپ مغایر بود. ترامپ در اقدامی که شبیه به اتفاق درز کردن ماجرای واترگیت به رسانه هاست، تلاش کرد خودش این بحران را رتق و فتق کند و با انجام دادن مصاحبه ها و توئیت های فراوان، سخنان کارکنانش را زیر پرسش برد.
مقامات کاخ سفید روحیه افراد را ضعیف توصیف کردند و گفتند مشاورانی که مورد نیاز نیست با مدیر جمهور تعامل داشته باشند، درهای دفترهای خود را می بندند. یک منبع گفت بسیاری احساس می کنند به باعث واکنش‌ها مدیر جمهور آمریکا، مأیوس شده است اند و به باعث میل به او جهت اظهار نظر هایی که باعث تضعیف و زیر پرسش رفتن روایت های از پیش توافق شده است در رسانه ها شده است هست، ناامید شده است اند و احساس می کنند «همانند دروغگو و احمق» جلوه داده شده است اند.
نیوت گینگریچ، مدیر سابق مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از هم پیمانان ترامپ گفت مدیر جمهور «شبیه به مهاجم خط حمله ای است که به تنهایی پیش می رود و کسی هم جلودارش نیست و نمی تواند از او دفاع کند لیکن هیچ کسی نمی داند شرایط بازی چیست (بازی او را بخواند).»
گینگریچ -که در حال کار کردن بر روی بیوگرافی ترامپ است- همچنین گفت: «اما این اقدام باعث می شود امکانات ریاست جمهوری جهت به محافظت از او در برابر غلط های و به حداکثر رساندن قدرت او، به حداقل برسد.»
او گفت: «در بعضی مراحل، امیدوارم او یاد بگیرد تیمش را چینش کند. فکر نمی کنم او بتواند هر لحظه به خودش کمک کند.»
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | بیوگرافی ترامپ | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | دولت ترامپ | رسانه ها | آمریکا | منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *