خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جهت پوشش مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن از صدا و سیما سپاسگزارم ، در چند

وزیر صنعت ضمن قدردانی از صدا و سیما جهت پوشش خوب مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گفت: در چند سال گذشته هیچ بودجه عمومی جهت توسعه صنعت

جهت پوشش مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن از صدا و سیما سپاسگزارم ، در چند

به گزارش خبرنگار سیاسی گروه تحریریه سایت جوان, نعمت زاده وزیر صنعت معدن. و تجارت با حضور در برنامه. گفتگوی خاص خبری امشب شبکه دو سینما به تبیین عملکرد وزارت متبوع. خود پرداخت.

وی در ابتدای صحبت های خود ضمن قدردانی از صدا و سیما جهت پوشش خوب مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و تبریک به فعالان اقتصادی در این بخش در خصوص ارتباط صنعت با بخش بانکی کشور گفت: هنگامی که اقتصادمان دولتی است اغلب سرمایه گذاری ها نیز از منابع عمومی و بخشی نیز ار منابع داخلی شرکت ها و بنگاه های دولتی تامین می شود ولی وفتی به سمت اقتصاد مردم محور می رویم, دیگر بودجه دولتی وجود ندارد; چنانچه در چند سال گذشته هیچ بودجه عمومی جهت توسعه صنعت و معدن نداشتیم و این فعالان و بخش شخصی هستند که باید بخشی از کار را با منابع خود و بخشی را نیز با استفاده ار منابع بانکی شروع کنند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه متاسفانه توان بانک های کشور متناسب با رشد اقتصادی مان در طی سال های گذشته رشد پیدا نکرده است اظهار داشت: در حال حاضر حدود هفت بانک دولتی داریم که بعضی از آن ها تخصصی هستند. و بخشی از بانک های ما نیز عمومی و تجاری هستند که دولت می بایست. متناسب با تورم در این بانک ها سرمایه گذاری می کرد ولی طی ده, دوازده سال گذسته گذشته این کار انجام نشد تا اینکه در سال گذشته با مجوزی که از مجلس دریافت شد, بخشی از منابعی که از تفاوت قیمت ارز حاصل شده است بود و در نزد بانک مرکزی قرار داشت در قالب اصلاحیه بودجه سال نود و پنج تبدیل به زیاد کردن سرمایه شدو به طور مثال بانک صنعت و معدن حدود دو هزار میلیارد تومان و بانک مسکن نیز حدود ده هزار میلیارد تومان از این محل افرایش سرمایه دادند ولی چون بخشی از این سرمایه هم به صورت نقدینگی نیست خیلی اثر گذار نبوده ولی توانسته توان وام دهی بانک ها را زیاد کردن دهد.

جهت پوشش مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن از صدا و سیما سپاسگزارم ، در چند

بانک ها تلاش می کنند بخش شخصی را حمایت کنند ولی منابع آن ها بسیار محدود است

نعمت زاده با تاکید بر اینکه بانک ها در تلاش هستند تا صنعت ,معدن و بخش شخصی را حمایت کنند ولی منابع آن ها بسیار محدود است, گفت: قبل از تحریم می توانستیم از منابع بانک های خارجی استفاده کنیم ولی متاسفانه طی چند سال دوره تحریم این ارتباط قطع شد; کار روز به روز در حال گسترش است بالاخص در چند سال گذشته که به سمت رشد حرکت کردیم و رونق اقتصادی نیز تا اندازه ای حاصل شد ولی بانک های ما همین طور کوچک باقی ماندند به همین علت هر لحظه این فاصله بین عرضه و تقاضا وجود دارد .

وزیر صنعت ضمن قدردانی از صدا و سیما جهت پوشش خوب مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گفت: در چند سال گذشته هیچ بودجه عمومی جهت توسعه صنعت

وی افزود: سال کذشته گذشته مسئله دیگری پیش آمد, دولت با تصویب مجلس اوراقی را جهت پرداخت بدهی پیمانکاران. انتشار داده است که این اوراق در بازار سرمایه تبدیل به ریال شد بنابراین تقاضا را هم زیاد کردن داد, بازار سرمایه. نیز خود به خود بر بازار پولی ( بانک ها) اثر گذاشت و علی رغم برنامه دولت جهت کم شدن قیمت سود تسهیلات این قیمت پایین نیامد بلکه زیاد کردن هم پیدا کرد به طوری که قیمت بین بانکی که در سال نود و چهار حدود هفده هجده درصد کم کردن پیدا کرده بود ازنیمه دوم سال گذشته مجددا زیاد کردن پیدا کرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: علی رغم اظهار نظر بعضی علمای اقتصاد که معتقدند نقدینگی در جامعه زیاد است بنده اعتقاد دارم نقدینگی ما جهت تولید ناخالص ملی کفاف نمی کند به طوریکه حتی بعضی کشورها چندین برابر تولید تاخالص داخلی ارزش نقدینگی دارند.

وی افزود : با توجه به فضای بین المللی و فضای کسب و کاری که حاصل شده است منابع بانک ها محدود است که دولت و مجلی باید کمک کنند تا بانک ها بتوانند. سرمایه هایشان را زیاد کردن دهند .

نعمت زاده تصریح کرد: بانک های شخصی نیز حجم سرمایه ارزش محدود است و جز بعضی از آن ها مابقی توان ندارند که بتوانند تاثیر گذار باشند که امیدواریم آن ها هم ارز طریق سرمایه گذاری یکسان با بانک های خارجی و سهامدارانشان سرمایه های خود را زیاد کردن دهند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام اینکه در صنعت ماشین سازی سال گذشته 40 درصد و در سه ماهه ابتدای امسال نیز 15 درصد رشد داشتیم گفت: این رشد ها نیاز به سرمایه در گردش دارد.

جهت پوشش مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن از صدا و سیما سپاسگزارم ، در چند

وی در خصوص بحث مالیات نیز عنوان کرد: شاید بیشترین نگرانی و ناراحتی بنگاه های اقتصادی مربوط به بحث مالیات بر ارزش افزوده باشد که جهت صادر کنندگان یک معضل بود و قانون وظیفه کرده بود این مالیات حداکثر ظرف یک ماه مسترد شود که با همراهی شرکت امور مالیاتی و شورای عالی توسعه و وزارت افتصاد, دستورالعملها اصلاح شوند, در حوزه داخلی نیز این مالیات را باید خریدار پرداخت کند که بعضی از خریداران این پول را پرداخت نمی کنند که مورد نیاز است در این رابطه ساختن فرهنگ صورت گیرد ضمن آنکه یکی از پرسشها ما در این حوزه مجهز نبودن تمام فروشگاه های ما به صندوق های فروش است.

ادامه دارد…

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | رونق اقتصادی | بانک دولتی | استفاده | اقتصادی | منابع | تجارت | بازار | مالیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *