خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

درخواست جهت برطرف ابهام بندی‌های برجام علامت منفی است

کارشناس پرسشها بین‌الملل گفت: آژانس به تدریج در حال زمینه‌سازی و ایجاد بسترهایی است که آمریکا بتواند از طریق آنها جهت ورود به مذاکره مجدد راجع به برجام سوء استفاده کند.

درخواست جهت برطرف ابهام بندی‌های برجام علامت منفی است

مهدی محمدی کارشناس پرسشها بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، در پاسخ به سوالی راجع به اینکه درخواست یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت براق سازی بند Tضمیمه یک برجام به نفع کدام یک از طرفین است؟، اظهار کرد: درخواست آمانو جهت روشن شدن این بند از برجام را علامتی منفی تصور می‌کنم.

عبارات مهم : آمریکا – کمیسیون
کارشناس پرسشها بین‌الملل بیان کرد: این خواسته نشان دهنده موثر بودن فشارهای آمریکا به آژانس جهت ارائه یک تفسیر گسترده‌تر از بند‌های مرتبط با بازرسی‌های نظامی در ضمیمه اول برجام است.

وی ادامه داد: آژانس به تدریج در حال زمینه‌سازی و حرکت به سمت ایجاد بسترهایی است که آمریکا بتواند از طریق آنها جهت ورود به مذاکره مجدد راجع به برجام سوء استفاده کند.

وی با بیان اینکه بند Tضمیمه یک برجام که از دو سال گذشته اجرایی شده است دارای ابهامی نبود، چطور شده است که حالا این بند به یکباره دچار ابهام شده است است؟، تأکید کرد: واکنش‌ها آمانو نشان می‌دهد او در بعد پرده در حال هماهنگ کردن خود با سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران است.

محمدی خاطرنشان کرد: کمیسیون یکسان برجام صلاحیت تفسیر بندهای برجام را ندارد، این کمیسیون می‌تواند راجع به موارد مورد اختلاف در اجرای برجام ورود کند؛ ولی مسئولیتی جهت تفسیر ابهامات ندارد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آمریکا | کمیسیون | سیاست | ایران | آژانس | برجام | آمانو | بازرسی نظامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *