خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فرقه گرایی از ‏آفت های بزرگ و برهم زشت امنیت منطقه است ، خواستار حاکمیت ف

رییس جمهور در گفت وگوی تلفنی امیر قطر تصریح کرد: زمینه ها و ظرفیت های فراوانی جهت توسعه ‏همکاری ها در عرصه سیاسی و اقتصادی میان کشور عزیزمان

فرقه گرایی از ‏آفت های بزرگ و برهم زشت امنیت منطقه است ، خواستار حاکمیت ف

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، حسن روحانی عصر شنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با وی، با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه جهت استقرار صلح و آرامش، ماه مبارک رمضان را ماه تقویت برادری میان مسلمانان برشمرد و ضرورت همکاری میان کشورهای منطقه جهت ایجاد ثبات و آرامش را مورد تاکید قرار داد.

عبارات مهم : رییس جمهور – دکتر روحانی
رییس جمهور با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران جهت گسترش روابط خود با کشورهای همسایه و بویژه کشور برادر قطر اهمیت زیادی قائل هست، اظهارداشت: یکی از اصول سیاست خارجی ما استمرار همکاری با کشورهای همسایه در خلیج فارس است و معتقدیم با اراده مستحکم دو طرف می توانیم موانع موجود را برطرف و پیوندهای برادری را تقویت کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت کشورهای منطقه به یکدیگر پیوند خورده و از هم تاثیر می پذیرند، افزود: ما خواستار حاکمیت فضای اعتدال ، میانه روی و عقلانیت در روابط میان کشورها هستیم و معتقدیم که راهکارهای سیاسی باید در اولویت قرار داشته باشند.

رییس جمهور تصریح کرد: کشورهای منطقه نیاز به همفکری و مشورت زیاد جهت حل و فصل و مهار بحران های منطقه ای دارند و ما حاضریم در این عرصه همکاری کنیم.

روحانی ، فرقه گرایی را از آفت های بزرگ و برهم زشت امنیت منطقه برشمرد و گفت: ما می خواهیم دنیا اسلام که از چند دستگی زحمت می برد به سمت صلح و برادری گام بردارد و در این راستا آماده مذاکره با نشانه رسیدن به توافقی واقعی هستیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از این گفت وگوی تلفنی به عنوان تروریسم در منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: منطقه ما شاهد یک معضل بزرگ به نام تروریسم است که می تواند امنیت همه ما را ترساندن کند و راه مبارزه با آن نیز همکاری یکسان است.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک پیروزی دکتر روحانی و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، تاکید کرد: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، دیرینه، تاریخی و مستحکم است و ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط هستیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی اظهارداشت: ما معتقدیم که در مسیر تقویت بیش از پیش روابط کشور عزیزمان ایران و قطر هیچ مانعی وجود ندارد.

وی با اشاره به بعضی پرسشها منطقه ای تاکید کرد: بی تردید مذاکره و گفت وگو تنها راه برطرف پرسشها است و روند گفت وگوهایی که کویت به نمایندگی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس شروع کرد ، باید استمرار یابد.

امیر قطر همچنین گفت که به دستگاههای ذیربط در کشورش دستور خواهد داد با نشانه گسترش همکاریهای پایتخت کشور عزیزمان ایران – دوحه ، بر تلاش های خود بیفزایند.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: رییس جمهور | دکتر روحانی | حسن روحانی | ایران | امنیت | همکاری | مذاکره | روحانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *