خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حذف تبصره جنجالی طرح تعدیل مجازات حاملان مواد مخدر

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: برداشت مردم نسبت به مصوبه طرح تعديل مجازات حاملان موادمخدر اشتباه بود و كميسيون با از بین بردن آن موافقت کرده است.

حذف تبصره جنجالی طرح تعدیل مجازات حاملان مواد مخدر

الله‌یار ملکشاهی مدیر کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛‌ با اشاره به ارجاع مجدد طرح تخفیف مجازات محکومان به اعدام قاچاق مواد مخدر، گفت: این یک طرح بسیار مهم و اثرگذار در جامعه است لذا حساسیت‌های بسیاری از سوی نیروی انتظامی، دولت، مجلس و قوه قضاییه بر روی آن وجود دارد.

ملکشاهی تصریح کرد: این حساسیت‌ها به جا است و با توجه به تصویب کلیات آن، اکنون حساسیت‌ها زیاد بر روی شرح متمركز شده است و با حضور نمایندگانی از سوی قوه قضاییه، دولت و نیروی انتظامی در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی می‌شود.

وی با بيان اينكه اختلاف نمایندگان امروز در صحن بر روی مناسب نبودن جای تبصره 5 در اين طرح بود، افزود: در این تبصره اعلام شده است بود که معتادان باید مداوا شوند و نظر مجلس بر اعلام اين امر به صورت کلی است.

حذف تبصره جنجالی طرح تعدیل مجازات حاملان مواد مخدر

نماینده مردم کوهدشت بیان داشت: مسئله بعدی این طرح آن بود که متهمان به دو دسته تقسیم شده است بودند، کسانی که مرتکب جرم شده‌اند و بايد به آن‌ها کمک بیشتری شود و دسته دیگر هم افرادی كه از این بعد دست به ارتکاب جرم می‌زنند، مجلس نظرش بر تجميع این افراد بود لذا با ارجاع مجدد طرح به کمیسیون موافقت شد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی اظهار داشت: فردا ساعت 7 صبح در کمیسیون اشتباهات این طرح را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ملکشاهی با اشاره به واکنش‌ها و برداشت‌های اشتباه افكار عمومی نسبت به اين تبصره و القای توزیع مواد مخدر از سوی دولت، گفت: برداشت مردم نسبت به مصوبه این طرح اشتباه بود ولی كميسيون حقوقی و قضايی با پیشنهاد از بین بردن این مصوبه به دليل آنكه بايد اين عنوان در قالب يك لايحه ذكر می‌شد، موافقت کرده است.

وی با بيان اينكه به هیچ عنوان در این طرح بیان نشده بود که دولت باید مواد مخدر ميان معتادان توزیع کند بلکه مداوای آن‌ها را بر عهده تشخیص دکتر قرار داده بود، خاطرنشان كرد: در حقیقت براساس تبصره 5 قرار بود به منظور کم کردن مصرف مواد مخدر و قطع رابطه معتادان با قاچاقچیان و اينكه دولت جهت جلوگيری از آسيب‌های اجتماعی از طريق شناسايی معتادان در دو سال نيازهای آن ها را به نحو صحيح تأمين كند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: برداشت مردم نسبت به مصوبه طرح تعديل مجازات حاملان موادمخدر اشتباه بود و كميسيون با از بین بردن آن موافقت کرده است.

انتهای خبر /

منظور از کم کردن مصرف تأمین نیاز درمانی معتادان بود

واژه های کلیدی: نیروی انتظامی | نیروی انتظامی | حقوقی و قضایی | قوه قضاییه | حساسیت | کمیسیون | مجازات | حساسیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *