خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دولت نمی‌تواند به تنهایی اقتصادی مقاوم شکل دهد ، حداکثر دریافتی مدیران 18 میلیون تومان است

سخنگوی دولت گفت: حداکثر دریافتی مقامات سیاسی 10 و سایر مدیران 18 میلیون تومان است.

دولت نمی‌تواند به تنهایی اقتصادی مقاوم شکل دهد ، حداکثر دریافتی مدیران 18 میلیون تومان است

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی قوه مجریه در تشریح صورتجلسه سی و نهمین جلسه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ماموریت این ستاد در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آن است که ابزارهای اقتصادی کشور عزیزمان ایران تقویت شود و راهکار‌هایی که اقتصاد را از تکانه‌های داخلی و خارجی حفظ می‌کند، شناسایی شوند.

وی افزود: جمع بندی ما و مهمترین رویکردی که در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وجود دارد این است که بتوانیم از همکاری گسترده مردم در اقتصاد استفاده کنیم چراکه دولت به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد مقاومی را شکل دهد.

نوبخت با بیان اینکه منابع دولت به نوعی به درآمدهای نفتی و درآمدهایی که با عوض کردن قیمت نفت نوسان دارد متصل هست، خاطر نشان کرد: اگر اقتصاد با مردم اداره شود می‌توانیم نسبت با اطمینان از ثبات و پایداری اقتصاد عمل کنیم؛ براین اساس اگر مردم بخواهند در اقتصاد همکاری داشته باشند باید دید چه عواملی می‌تواند مانع کار آنها شود یا روند کار آنها را با وقفه مواجه می‌کند.

دولت نمی‌تواند به تنهایی اقتصادی مقاوم شکل دهد ، حداکثر دریافتی مدیران 18 میلیون تومان است

سخنگوی دولت ادامه داد: یکی از مباحثی که عمدتا بخش غیر دولتی از آن گلایه‌مند بوده و هستند، برنامه‌های شرکت تامین اجتماعی است و کارفرمایانی که به نوعی با این شرکت باید در ارتباط باشند. خوشبختانه امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوباتی داشتیم مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی جهت تسهیل در امور کارفرمایان چه اقداماتی باید به انجام برساند تا مردم و کارفرمایان بدون مسئله یا با حداقل توقف زمانی بتوانند کارشان را انجام دهند.

وی تصریح کرد: پیش نویس و مصوبه کارگروهی که در این رابطه کار تخصصی انجام می‌دهد در جلسه این ستاد به تصویب رسید و موانعی که در اصلاح فضای کسب و کار وجود دارد هم شناسایی شد.

نوبخت ادامه داد: همچنین اخذ تمامی استعلاماتی که باید روند انجام امور را کوتاه ‌کند تا اگر کسی قصد انجام سرمایه گذاری داشته باشد به علت طولانی بودن این مسیر منصرف نشود هم شناسایی شد و در 11 ماده به تصویب رسید.

سخنگوی دولت متذکر شد: امیدوارم با این مصوباتی که امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این جلسه داشت بتوانیم راه را جهت همکاری بخش غیر دولتی هموارتر کنیم تا آنها با رضایت بیشتری بتوانند در کار اقتصاد با دولت همکاری کنند.

سخنگوی دولت گفت: حداکثر دریافتی مقامات سیاسی 10 و سایر مدیران 18 میلیون تومان است.

نوبخت سخنگوی قوه مجریه در پاسخ به این پرسش که در مصوبه هفته گذشته هیات وزیران سقف حقوق مدیران دولتی برداشته شده است است گفت: آنچه تصویب شد براساس مصوبات پیشین شورای حقوق و دستمزد بود.

وی در خصوص حداکثر سقف حقوقی مدیران افزود: مدیران سیاسی یا مقامات کشور باید کمتر از 10 میلیون تومان دستمزد داشته باشند و این درحالی است که جهت سایر مدیران این رقم به حدود 17 الی 18 میلیون تومان می رسد.

رئیس شرکت برنامه و بودجه ادامه داد: براساس مصوبه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شرکت تامین اجتماعی موظف شد در بخشی از نارضایتی کارفرمایان که مربوط به وقت طولانی به انجام رسیدن بعضی کارهاست با تائید این پرسشها از سوی کمیسیون های تخصصی ستاد ، موانع را برطرف کند.

نوبخت به نیاز کشور جهت سرمایه گذاری دو برابری در اقتصاد اشاره کرد و گفت: جهت رشد 8 درصدی اقتصاد باید 770 هزار میلیارد تومان در سال سرمایه گذاری انجام شود و این در حالی است که هم اکنون میزان سرمایه گذاری در کشور حدود 320 هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: با توجه به انتظارات مقام معظم رهبری از دولت مبنی بر برطرف موانع جهت همکاری بخش غیردولتی در اقتصاد، در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بخش قابل توجهی از این موانع برطرف شد.

انتهای پیام/

دولت نمی‌تواند به تنهایی اقتصادی مقاوم شکل دهد ، حداکثر دریافتی مدیران 18 میلیون تومان است

مشارکت مردم در اقتصاد مهم است

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | حقوق مدیران | اقتصاد | شناسایی | اقتصادی | همکاری | اقتصاد | سخنگوی دولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *