خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ستون مهم برنامه اصلاحات اقتصادی عربستان جهت ترویج گردشگری اسلامی , حج

تدابیر عربستان جهت پذیرایی از ۳۰ میلیون زائر منزل خدا تا سال ۲۰۳۰ به معنای رشد گردشگری و اقتصاد عربستان و سرازیر شدن میلیارد‌ها دلار پول به این کشور است.

ستون مهم برنامه اصلاحات اقتصادی عربستان جهت ترویج گردشگری اسلامی , حج

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ فقط چند قدم دورتر از مسجد الحرام در مکه، برج های خالی و بلندی که سر به فلک کشیده اند توجه میلیون ها زائر مسلمان را جلب می کنند. هتل ها، مراکز خرید و رستوران هایی با برندهای مطرح که تلاش دارند تجربه ای متفاوت از زیارت را جهت مهمانان منزل خدا فراهم کنند.

مغازه‌داران و هتلداران معتقدند همجواری با مسجدالنبی در مدینه یا مسجد الحرام در مکه به کسب و کار آنها رونق می دهد.

«عواد العرشی»، از مالکان فروشگاه های اطراف مسجد الحرام با اشاره به غرفه های فروش می گوید: همه هتل ها و ساختمان های اطراف مسجد به خواست خدا رونق بخش اقتصاد ما هستند.

ستون مهم برنامه اصلاحات اقتصادی عربستان جهت ترویج گردشگری اسلامی , حج

«زیارت» ستون مهم طرح توسعه گردشگری تحت برنامه اصلاحات اقتصادی «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی هست. طرحی که وی سال گذشته به منظور ارتقای رشد اقتصادی و آخر دادن به وابستگی به درآمد نفتی معرفی کرد. حج سفری است که هر مسلمانی که توانایی دارد یکبار در عمر خود باید به جا بیاورد و جهت عربستان نیز از اهمیت بالایی برخوردار هست. این کشور با اتکا به این که هر مسلمانی باید یک بار در طول عمر خود حج را به جا بیاورد، سرمایه گذاری در این بخش را شروع کرده است.

طبق تحقیقات صندوق بین المللی پول، درآمد عربستان از حج (عمره و تمتع) به طور میانگین هر سال 12 میلیارد دلار است که بخش عمده آن از اقامت زائران در هتل ها، حمل و نقل، خرید سوغاتی و … حاصل می شود.

با وجود این، سوالاتی وجود دارد مبنی بر اینکه عربستان به رغم دوری از ارائه ویزای گردشگری، چگونه این صنعت را فعال نگه داشته است.

ویزاهای زیارتی عربستان فقط اجازه تردد در دو شهر مذهبی مکه و مدینه را می دهند. مقامات سعودی به دنبال این هستند تا حدودی محدودیت ویزاهای زیارتی را کم کردن دهند ولی تا چه اندازه مشخص نشده هست. یکی از نخستین کارها عربستان جهت سفر زائران به دیگر شهرهای عربستان زیاد کردن هزینه ویزا به بیش از 500 دلار است که تا حدودی بر سفر زائران به دیگر شهرها تاثیر می گذارد.

تدابیر عربستان جهت پذیرایی از ۳۰ میلیون زائر منزل خدا تا سال ۲۰۳۰ به معنای رشد گردشگری و اقتصاد عربستان و سرازیر شدن میلیارد‌ها دلار پول به این کشور است.

از دیگر کارها سعودی ها جهت توسعه صنعت گردشگری زیاد کردن تعداد حج عمره جهت زائران بیت الله الحرام هست. مقامات این کشور قصد دارند تا سال 2020 تعداد حج عمره را زیاد کردن دهند. بر این اساس، تا 3 سال آینده، تعداد زائرانی که مشرف به حج عمره می شوند تا 15 میلیون نفر زیاد کردن می یابد. همچنین مقامات حج در نظر دارند با ارتقای مدیریت حج، پذیرای بیش از 5 میلیون زائر در حج تمتع شوند. در حج تمتع امسال بیش از 2 میلیون 350 هزار زائر راهی سرزمین وحی شده است اند. آنها امیدوارند تا سال 2030 از 30 میلیون زائر حج عمره استقبال کنند.

تاسیس شهرک های مسکونی، هتل، رستوران، فرودگاه و مراکز خرید در کنار ورود این تعداد از زائران، به معنای رشد گردشگری و اقتصاد عربستان و سرازیر شدن میلیاردها دلار پول به این کشور تا 10 سال آینده است.

انتهای پیام/

رشد اقتصادی عربستان از درآمد حاصل از حج

واژه های کلیدی: عربستان سعودی | مسجد الحرام | گردشگری | عربستان | سعودی ها | برنامه | اقتصاد | گردشگری | اقتصادی | میلیون | زائران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *