خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حادثه مرزی میر جاوه خلاف انتظار رابطه بین دو کشور است

وزیر کشور در گفتگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود گفت: اتفاق مرزی درمیرجاوه و شهادت مرزبانان ایرانی با توجه به روابط دوستانه کشور عزیزمان ایران و پاکستان خلاف انتظار رابطه بین دو کشور هست.

حادثه مرزی میر جاوه خلاف انتظار رابطه بین دو کشور است

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رحمانی فضلی وزیر کشور در گفتگوی تلفنی با نثارعلی خان همتای پاکستانی خود گفت: اتفاق مرزی درمیرجاوه و شهادت مرزبانان ایرانی با توجه به روابط دوستانه کشور عزیزمان ایران و پاکستان خلاف انتظار رابطه بین دو کشور هست.
رحمانی فضلی در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد، ما آمادگی داریم کمیته خاص امنیتی و کمیته مرزی دو کشور طی نشست های کارشناسی تشکیل و به صورت اجرایی درآید.
وزیر کشور همچنین خواستار توسعه تعاملات اقتصادی و همکاری بازرگانی مرزی خصوصاً بازارچه ریمدان و گفتگو اطراف آن شد و خاطر نشان کرد: تعاملات اقتصادی در مناطق مرزی می تواند امنیت پایدار در مرز یکسان ایجاد کند. ولی حوادثی که در مرز یکسان رخ می دهد پایه های همکاری اقتصادی، بازرگانی و امنیتی را دچار تزلزل می کند.

عبارات مهم : بازرگانی – پاکستان
رحمانی فضلی از همتای پاکستانی خود خواستار دستور کارها عاجل و بازدارنده در مرزهای یکسان در مباحث متفاوت از جمله جلوگیری از ورود تروریست ها و اشرار از مرز پاکستان، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و مقابله با ورود غیر قانونی اتباع افغانستانی از مرز پاکستان شد.

وزیر کشور همچنین ضمن دعوت از وزیر کشور پاکستان جهت سفر به پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: آمادگی داریم اجلاس همکاری در مباحث امنیتی- اقتصادی و مرزی را هرچه سریعتر برگزارکنیم.
نثارعلی خان وزیر کشور پاکستان نیز در این گفتگو ضمن ابراز تاسف از اتفاق مرزی میرجاوه گفت: من به شما اطمینان می دهم بر اساس دستور نخست وزیر در ملاقات اخیر وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران علاقه مندیم تمام توافقات انجام شده است بین دو کشور را به پیش ببریم و اجلاس دوجانبه را جهت پیگیری لیست مورد توافق در زمینه های همکاری برگزار کنیم. وی همچنین تأکید کرد نخست وزیر پاکستان در دستوری خاص بنده را موظف به اجرائی کردن توافقات فیمابین کرده است.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: بازرگانی | پاکستان | ایرانی | پاکستان | اقتصادی | ایران | همکاری | اخبار سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *