خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

امکانات اطفاء حریق باید توسعه یابد ، جنگل‌های زاگرس در معرض آسیب جدی قرار دارند

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: اگر جهت کنترل آتش سوزی در جنگل های زاگرس فکری نکنیم آسیب‌های جدی به این جنگل‌ها وارد می‌شود.

امکانات اطفاء حریق باید توسعه یابد ، جنگل‌های زاگرس در معرض آسیب جدی قرار دارند

“جلال میرزایی” نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، اطراف آتش سوزی در جنگل های زاگرس، اظهار داشت: سهل انگاری های مردم هنگام حضوردر محیط زیست جنگل ها را مستعد آتش سوزی می کند.
وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته با تدابیر شرکت های مربوطه، خود مردم درگیر عنوان شدند و توانستند به خوبی یکی دو مورد آتش سوزی را مدیریت کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال تعداد آتش سوزی ها در جنگل ها زیاد کردن یافته و به 6 مورد رسیده هست، اضافه کرد: نمی توان از وقوع آتش سوزی پیشگیری کرد ولی باید به سمت کنترل زیاد با استفاده از وسایل تازه همچون هواپیماهای آب پاش برویم.
میرزایی بیان کرد: ایلام از این امکانات تازه جهت اطفای حریق بی بهره است و در چند مورد آتش سوزی هم مردم براساس احساس مسئولیت ارزش کمک زیادی کردند ولی دسترسی مردم در قسمت اعظم منطقه به خاطر کوهستانی بودن کم کردن می یابد.
نماینده مردم ایلام با تاکید بر اینکه اگر در این زمینه ها فکری نکنیم جنگل های زاگرس آسیب اساسی می بیند، تصریح کرد: یکی از کارشناسان جنگل در حوزه زاگرس می گفت درختان این منطقه 500 الی 600 سال قدمت دارند و یک درخت بلوط تا زمانی که رشد کند و سایه بیاندازد صد الی 200 سال طول می کشد لذا نگهداری از ذخایر طبیعی و پوشش های جنگلی بسیار مهم است اگر بخواهیم بی توجهی کنیم در آینده آسیب های جدی می بینیم.
میرزایی افزود: ضعف های جدی در بخش حفاظت از منابع طبیعی همچون مراتع و جنگل ها داریم خسارت هایی که به محیط زیست وارد می شود جبران ناپذیر است.
وی افزود: مشورت هایی با مراجع مربوطه در این زمینه داشتیم و قرار است امکاناتی همچون هواپیمای آب پاش در اختیار ایلام بگذارند ما منتظریم ببینیم در عمل چه اتفاقی می افتد.
میرزایی گفت: سال گذشته در چند مورد آتش سوزی، بالگرد در اختیار ما قرار دادند ولی مرکز مدیریت بحران ایلام با توجه به تجربه اش در سال های گذشته، اعلام کرد که بالگرد جوابگو نیست آیا که در هنگام اوج بردن آب، تعادلش به هم می خورد و حجم زیادی از آب هم در طول مسیر از دست می رود.
نماینده مردم ایلام درخصوص طرح مجلس جهت تبدیل شرکت محیط زیست به وزارتخانه، اظهار داشت: اینکه شرکت محیط زیست را به وزارتخانه تبدیل کنیم راه گشا نیست اگر نهادی را ایجاد می کنیم چه وزارتخانه و چه سازمان، باید امکانات در اختیارش قرار دهیم.

عبارات مهم : مدیریت – امکانات

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مدیریت | امکانات | کنترل | تبدیل | ایلام | کنترل آتش سوزی درجنگل های ایلام | ایلام و کمبود امکانات | هواپیمای آب پاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *