خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اگر همه با هم باشیم می‌توانیم از همه پرسشها عبور کنیم ، جامعه با همین وحدت راه خود را ادامه دهد

یادگار امام خمینی(ره) ‌ گفت: اجازه ندهیم که همراهان امام(ره) هم به آینده اصحاب پیامبر(ص) دچار شوند.

اگر همه با هم باشیم می‌توانیم از همه پرسشها عبور کنیم ، جامعه با همین وحدت راه خود را ادامه دهد

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام (ره) در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی در مسجد امیر المومنین(ع) اظهار کرد: به زندگی یاران پیامبر(ص) و ائمه(ع) آنچنان پرداخته نشده و ما حتی در تاریخ علت فوت بعضی از این اصحاب را به طور دقیق نمی‌دانیم.

یادگار امام (ره) ادامه داد: اینکه ما اطلاعات کافی از یاران پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) نداریم به خاطر این است ً تاریخ‌نویسان توجه زیادی به پیامبر(ص) داشته‌ و به یاران ائمه اطهار (ع) کمتر می پرداختند.

وی افزود: علت دیگر این است که یاران ائمه اطهار(ع) نمی‌خواستند با وجود امام آنچنان به آنها پرداخته شود واز طرفی فشار حکومت بنی امیه و بنی عباس بود که اجازه نمی‌دادند تاریخ‌نویسان، روایات و وقایع دقیق تاریخی را بنویسند.

اگر همه با هم باشیم می‌توانیم از همه پرسشها عبور کنیم ، جامعه با همین وحدت راه خود را ادامه دهد

سید حسن خمینی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم همراهان امام (ره) به آینده اصحاب پیامبر(ص) دچار شوند یادآور شد: ما باید نقش هر کس را همانطور که بوده هست، بیان کنیم.

وی ادامه داد: اگر به این مساله توجه نکنیم اصل حوادث به درستی تعریف نمی‌شود و نقش افراد به دروغ نقل می‌شود.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه یاران امام (ره) به دین‌داری، درایت و دلیری امام ایمان داشتند، بیان داشت: آنها می‌دانستند امام (ره) در بزنگاه‌ها تصمیمی می‌گیرد که ناشی از هوش سرشار و تجربه زیاد ایشان است.

وی افزود: امام(ره) در طول عمر خود تا سال‌های شروع انقلاب، مانند یک ناظر دقیق حوادث کشور عزیزمان ایران و دنیا را مطالعه می‌کرد و دور از پرسشها سیاسی نبود. امام (ره) از نزدیکان مرحوم کاشانی بود و ویژگی‌های ایشان باعث شد که بتواند همانند سیاست‌مداری چیره‌دست انقلاب را به پیروزی برساند.

یادگار امام خمینی(ره) ‌ گفت: اجازه ندهیم که همراهان امام(ره) هم به آینده اصحاب پیامبر(ص) دچار شوند.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه یاران امام (ره) از مبارزه جهت خود به دنبال طمعی نبودند، عنوان داشت: عده‌ای مومنین بعد فتح هستند که به امید غنائم می‌آیند و هنگامی که کار سخت شود، می‌روند ولی یاران امام به امید قدرت سیاسی، منزلت اجتماعی و نان و نوایی جهت خود نبودند چون در آن سال‌ها این گونه پرسشها مطرح نبود.

یادگار امام (ره) افزود : شهید اشرفی اصفهانی از شاگردان و یاران امام (ره) و از مومنان قبل از فتح بود. ما وظیفه داریم یاران امام (ره) را با ویژگی‌هایشان به آیندگان شناسانده و آنها را همانگونه که بودند معرفی کنیم.

یادگار امام(ره) در آخر خاطرنشان کرد: جامعه با تمام فراز و فرودی که داشته باید با همین انسجام و وحدت راه خود را ادامه دهد و پرسشها را پشت‌سر بگذارد. اگر همه با هم باشیم می‌توانیم از همه پرسشها عبور کنیم.

انتهای پیام/

سخنان سید حسن خمینی در مراسم گرامیداشت شهید اشرفی اصفهانی

واژه های کلیدی: سیدحسن خمینی | پیامبر | سیاسی | حوادث | تاریخ | پیامبر | تاریخی | سید حسن خمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *