خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

277 پرونده تخلف انتخاباتی از هر دو جریان به دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ار

منتظری گفت:در جریان پیگیری به تخلف انتخابات حدود ۲۷۷ پرونده به دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ارجاع شده است است و لیست شکایات مربوط به هر دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا است.

277 پرونده تخلف انتخاباتی از هر دو جریان به دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ار

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با حضور در برنامه نگاه یک 10 تیرماه به بررسی اقدامات، عملکرد و برنامه های قوه قضاییه پرداخت.

جریانات دهه 60 را به مناسب های متفاوت باید جهت مردم بازگو کرد

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ابتدا در پاسخ به پرسش اول مجری برنامه اطراف جریان نفاق و منافقین گفت: حتما باید جریانات سالهای اول انقلاب و خصوصا دهه 60 را به مناسب های متفاوت جهت مردم بازگو کرد، متاسفانه سرمایه‌های ارزشمندی به وسیله منافقین کوردل از مردم و انقلاب گرفته شد هر چند نظام هزینه‌های زیادی در 7 تیر 1360 مجبور شد ولی این اتفاق در کنار سایر حوادث که به دست جنایتکاران منافق انجام شد و منجر به شهادت شهید رجایی، شهید باهنر و دیگران شد بخشی از هزینه‌ای بوده که انقلاب جهت حفظ استقلال خود داده است.

277 پرونده تخلف انتخاباتی از هر دو جریان به دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ار

عبارات مهم : سخنگوی قوه قضاییه – قوه قضاییه
وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم خیلی سریع پی به ذات خبیث و جنایت‌های وابسته شرکت منافقین بردند و از خاطر مردم این جنایات پاک نخواهد شد ادامه داد: از آن اتفاق تاکنون حدود 36 سال می گذرد و شاید عامه مردم خصوصا جوانان از شرح آن جنایات مطلع نباشند، همان جنایاتی که امروز عامل سرسپرده استکبار در منطقه به صورت جریانات تکفیری و داعش درحال انجام آن است در دهه 60 منافقان این جنایات را مرتکب می‌شدند که مردم این جنایتکاران را آشنا و بعد زدند.

دادستان کل کشوربا بیان اینکه در جامعه افراد 40 ساله اتفاق سال 60 را یادشان نمی آید لذا بیان قصه ها و داستان های جریانات نفاق و منافقین جهت مردم و نسل جوان بسیار موثر و بافایده است خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا شاهدیم که به این جریانات ضد انسانی پر و بال می دهند، به طوری که فرانسه که خود را مهد آزادی می داند کنفرانسی را تشکیل می دهد و از منافقین حمایت می کنند و علیه انقلاب و ملت کشور عزیزمان ایران حرف هایی می زنند لذا ، امیدواریم که رسانه‌های گروهی در ایفای وظایف روشنگری خود انجام وظیفه کرده و چهره‌های این عنصرهای را زیاد از گذشته به نمایش بگذارند.

قوه قضائیه در جریان برخورد با نفاق مجاهدانه اقدام کرده است

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر اینکه قوه قضائیه در جریان برخورد با نفاق مجاهدانه اقدام کرده است و ریشه نفاق به وسیله قوه قضائیه و در رأس آن محاکم انقلاب و دادستانی کل انقلاب ریشه کن شده است است عنوان کرد: 17 هزار نفر از مسولین و مردم عای به وسیله منافقین به شهادت رسیدند ، جوانان بدانند و تاریخ را مطالعه کنند که منافقین حتی پاسداران را می گرفتند و زنده زنده پوست می کندند.

دادستان کل کشوربا اشاره به اینکه اگر امثال شهید بهشتی، شهید قدوسی و شهید لاجوردی که جان خود را در راه ایجاد امنیت فدا کردند وجود نداشت امنیت امروز حکم فرما نمی‌شود اظهار داشت: مسولین سیاسی کشور خصوصا وزارت امور خارجه و دیپلمات های باید صورت جریانات نفاق و منافقین را به نمایش بگذارد لذا صدا و سیما در این رابطه رسالت بزرگی ر عهده دارد و باید به صورت مستمر چهره منافقین را به مردم نشان داد، امیدواریم چهره منافقین جهت مردم و نسل جوان روشن شود، بسیاری از منافقین کسانی بودند که از ابتدای امر دل به انقلاب سپرده بودند ولی متاسفانه در اثر شستشوی مغزی جنایاتی را مرتکب شدند.

منتظری گفت:در جریان پیگیری به تخلف انتخابات حدود ۲۷۷ پرونده به دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ارجاع شده است است و لیست شکایات مربوط به هر دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا است.

دوشنبه بعضی از مسولین دستگاه قضایی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت

وی در پاسخ به پرسش دیگری اطراف برنامه های قوه قضائیه گفت: فردا همایشی با حضور سران سه قوه تشکیل خواهد شد و از سوی دیگر روز دوشنبه بعضی از مسولین دستگاه قضایی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت و بعضی خدمات از طریق مطبوعات و صدا و سیما به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

نقد سازنده را می پذیریم

حجت الاسلام المسلمین منتظری با اشاره به اینکه امیدواریم در حدی که شرایط اجازه می دهد بتوانیم خدمات ومشکلات قوه قضائیه را جهت مردم بازگو کنیم افزود: بعضی از نقدها بر قوه قضائیه وارد می شود ، اگر نقد براساس دلسوزی و سازنده باشد آن را می پذیریم ، نقدی که حیثیت سازندگی داشته باشد نه تنها بافایده است بلکه مورد نیاز است بعد باید اشتباهات را بدون تخریب مطرح کرد.

وی با بیان اینکه دادستان کل کشور در قانون اساسی تعریف شده است است افزود: دادستان کل کشور وظایف و مسولیت هایی را برعهده دارد که در قانون به آن اشاره شده است لذا بیش از 70 وظیفه و مسولیت به عهده دادستان کل گذاشته شده است هست، از آخرهای سال گذشته سیستم نظارتی بر مجموعه دادسرا های کشور راه اندازی شد و مدیر کل نظارتی ما در یک لحظه می تواند بر مجموعه دادسراها نظارت داشته باشد لذا با تخلفات ، آسیب ها و اشتباهات برخورد می کنیم و به دادستانهای کل اشتباهات را تذکر می دهیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه عالی ترین ناظر برعملکرد مجموعه دادسرا ها خود مردم هستند اظهار داشت: از مردم می خواهیم اگر چنانچه در عملکرد دادسرا ها اشکالی ملاحظه می کنند از طریق درگاهی که در سایتمان طراحی شده است اقدام به طرح شکایت کنند ولی شکایات باید مستند و مستدل باشد و فرد اطلاعات هویتی خود را در درگاه درج کند و متناسب با نوع شکایات و اشتباهات به پیگیری می پردازیم.

حقیقتا بار قوه قضائیه و قضات بسیار سنگین است

حجت الاسلام و المسلمن منتظری با بیان اینکه حقیقتا بار قوه قضائیه و قضات بسیار سنگین است ادامه داد: ممکن است در یک شعبه دادیاری بین 150 تا 200 پرونده ارجاع شود، پرونده های دادرسی بسیار سنگین است این در حالی است که قاضی با انواع و اقسام شکایات مواجه می شود و از سوی دیگر کمبود نیرو و امکانات داریم و این بار سنگین هنگامی که به دوش قاضی سپرده می شود ممکن است به یک پرونده به خوبی پیگیری نشود لذا قاضی خواه یا ناخواه با تراکم کار مواجه است و ممکن است محدودیت هایی جهت مراجعه کننده به وجود آید و از این رو باعث شکایت شود.

دستگاه حاکمیتی هستیم که باید مورد توجه دولت و مجلس قرار بگیریم

وی تصریح کرد: قاضی قبل از اینکه وارد کار قضاوت شود باید این مسولیت خطیر و سنگین را بپذیرد و بار آن را تحمل کند، در سال حدود 6-5 میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می شود، ما مثل بعضی از وزارتخانه ها نیستم که بتوانیم بخشی از وظایف را برون سپاری کنیم ، ما دستگاه حاکمیتی هستیم که باید مورد توجه دولت و مجلس قرار بگیریم و از سوی دیگر باید اذعان داشت که اعتبارات قوه قضائیه تامین کننده نیازهای این قوه نیست.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه امروز قوه قضائیه با همه پرسشها و موانع و کمبودها که در تأمین نیروی انسانی و بودجه دارد در جهت ایجاد امنیت و احقاق حقوق مردم در حال تلاش است گفت: البته ما ادعا نداریم که قوه قضائیه یک قوه بی عیب و نقص است قطعا اشتباهات و ضعف‌هایی وجود دارد همانند سایر دستگاه‌ها که ضعف‌هایی دارند جهت قوه قضائیه هم ضعف هایی وجود دارد که باید تلاش کنیم که نقاط قوت خود را زیاد کردن داده و از نقاط ضعف خود کم کنیم.

277 پرونده تخلف انتخاباتی از هر دو جریان به دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ار

وی عنوان کرد: انتظار ما از دولت و مجلس این است که با واقعیت نگری که دارند در جهت برطرف پرسشها قوه قضائیه تلاش کنند، قوه قضائیه یک قوه حاکمیتی هست، امکان واگذاری کارهای آن به بخش شخصی نیست چون یک دستگاه حاکمیتی است انتظار می‌رود که دولت در جهت برطرف پرسشها و ضعف‌ها به قوه قضائیه یاری کند که آثار یک قوه مقتدر مشمول بر حال مردم و مسئولان شود.

حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه جایگاه دستگاه قضا، جایگاهی نیست که بخواهد وارد بحث جریانات سیاسی شود، گفت: اگر سیاست به معنای اصول ملی نظام باشد، قوه قضائیه خارج از این چارچوب نیست و در محدوده چارچوب سیاست های تعیین شده است نظام و رهبری حرکت می کند؛ ولی اگر مقصود جناح بندی های سیاسی باشد بنده این جناح بندی ها را قبول ندارم.

در جریان پیگیری به تخلفات انتخاباتی ، ۲۷۷ پرونده به دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ارجاع شده است است

وی با اعلام اینکه هم اکنون در جریان پیگیری به تخلفات انتخاباتی، حدود ۲۷۷ پرونده به دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ارجاع شده است است ، اظهار داشت: لیست شکایات از هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا است که اگر قوه قضاییه بخواهد سیاست بازی کند باید تمام پرونده های یک جناح را ببندد و پرونده های جناح دیگر را دنبال کند که این عین ظلم است.

منتظری گفت:در جریان پیگیری به تخلف انتخابات حدود ۲۷۷ پرونده به دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ارجاع شده است است و لیست شکایات مربوط به هر دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ممکن است یک قاضی در مقام تفکرش، یک جریان سیاسی را تعقیب کند و به یک جریان سیاسی دلبستگی داشته باشد ولی اینکه بخواهد در مقام قضا به راهی برود که ناحق است و از جریان سیاسی خاصی حمایت کند قطعا اهل جهنم خواهد بود.

وی افزود: بنده گمان نمی کنم کسی به خدا و قیامت اعتقاد داشته باشد و بخواهد خود را به خاطر دیگران جهنمی کند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه قوه قضاییه در پیگیری به پرونده مقامات و شخصیت ها از هر دو جریان سیاسی پرونده هایی را در کف خود دارد بیان داشت. به موجب قانون تا زمانی که متهم حکمش قطعیت نیافته معضور از اعلام آن هستیم مگر آنکه از پرونده ای متعلق به یک فرد خاص پرسش شود که سخنگوی قوه قضاییه یا دادستان مختصر جوابی را بدهد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: هم در دولت گذشته و هم در دولت فعلی افراد و مقامات و مسئولینی بودند که در دستگاه قضایی پرونده داشتند و به پرونده های آن ها پیگیری شده است هست؛ بعضی از آن ها محکومیت قطعی پیدا کردند و پرونده بعضی دیگر همچنان در جریان پیگیری است.

277 پرونده تخلف انتخاباتی از هر دو جریان به دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ار

وی ادامه داد: ممکن است در موضع گیری سیاسی ، ریاست قوه قضاییه یا یک مقام قضایی حرفی بزند که در آن شائبه سیاسی باشد ولی مطمئنا قوه قضاییه در جریان پیگیری به پرونده ها رعایت عدالت را خواهد کرد.

توهین به رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس یک جرم مشهود بود/ مجرمان در حال تحقیق و بازجویی هستند

دادستان کل کشور در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص توهین صورت گرفته به رئیس‌جمهور در جریان راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: از نظر بنده است حرکات و برخوردها بسیار ناپسند است و بنده آنرا محکوم می کنم، رئیس‌جمهور یکی از مقامات رسمی کشور است و اگر نقدی هم بر او است باید در بیان ، نوشتار و یا ملاقات ها به او انتقال یافته کرد.

حجت الاسلام منتظری افزود: در روزی که همه فریاد ها باید علیه استکبار و صهیونیسم باشد، این حرکت به هیچ عنوان قابل توجیه و قابل قبول نیست که یک مقام رسمی کشور را مورد اهانت و جسارت قرار دهیم.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: در قانون ، قانون گذار مقاماتی را احصاء کرده است که اهانت به آن ها جرم است و اصلا نیازی به شکایت از طرف فرد مورد اهانت قرار گرفته نیست و دادستان وظیفه دارد مسئله را پیگیری کند، براین اساس نیز بنده روز بعد از دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران خواستم به این عنوان ورود کند.

وی افزود: هم اکنون نیز افرادی که به وسیله دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی شناسایی ‌ و معرفی شدند در حال بازجویی و تحقیق هستند و امیدواریم که بعد از عید شاهد اینگونه حرکات نباشیم، البته ممکن است این افراد نیت بدی نداشته باشند ولی نفس عملشان صحیح نبود.

ادامه دارد…

در این باره زیاد بخوانید:

همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی کشور توانایی تماس صوتی خبر رسان تلگرام را خلاف امنیت کشور دانستند

واژه های کلیدی: سخنگوی قوه قضاییه | قوه قضاییه | قوه قضائیه | دستگاه | انقلاب | منافقین | اظهارات | سیاسی | ایران | پرونده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *