خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مشکلات کشورهای منطقه، راه حل منطقه‌ای دارند ، تهران مصمم به توسعه با اسلام آباد است

رییس جمهور گفت: کشور عزیزمان ایران و پاکستان دو کشور تاثیرگذار در منطقه هستند و پایتخت کشور عزیزمان ایران مصمم است روابط خود را با پاکستان توسعه دهد.

مشکلات کشورهای منطقه، راه حل منطقه‌ای دارند ، تهران مصمم به توسعه با اسلام آباد است

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه 20 شهریور در دیدار خواجه محمد آصف، با اشاره به اینکه اهداف مورد نظر در مناسبات پایتخت کشور عزیزمان ایران – اسلام‌آباد هنوز منطبق با ظرفیت‌های موجود محقق نشده هست، بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فی‌مابین و اجرای توافقات دوجانبه تأکید کرد.

رییس جمهور گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه مقابله با تروریسم و تلاش در جهت ارتقاء امنیت در مرز‌های یکسان دو کشور را مهم خواند و اظهار کرد: تقویت امنیت مرز‌ها و تبدیل آن به مرز‌های اقتصادی و تجاری و ایجاد بازارچه‌های مرزی در این مناطق به نفع دو ملت و در جهت ثبات و امنیت منطقه خواهد بود.

مشکلات کشورهای منطقه، راه حل منطقه‌ای دارند ، تهران مصمم به توسعه با اسلام آباد است

وی با تأکید بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر و کامل‌تر توافق میان بانک‌های مرکزی دو کشور و نیز تسهیل روابط بانکی میان کشور عزیزمان ایران و پاکستان جهت توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی فی‌مابین، اظهار امیدواری کرد که روز به روز شاهد توسعه روابط میان دو کشور دوست و برادر باشیم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه امنیت و ثبات منطقه جهت جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت هست، خاطر نشان کرد: ایران و پاکستان در زمینه حل و فصل مسایل منطقه‌ای اهداف و نظر مشترکی دارند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه مسایل و پرسشها کشور‌های منطقه از جمله افغانستان راه حل منطقه‌ای داشته و هرگز به وسیله بیگانگان و قدرت‌های فرامنطقه‌ای حل و فصل نمی‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد است صرفا کشور‌های منطقه، بویژه ایران و پاکستان، باید جهت برقراری امنیت، ثبات و آرامش منطقه تلاش و همکاری کنند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشور‌های منطقه از جمله پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم، توسعه صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

رییس جمهور گفت: کشور عزیزمان ایران و پاکستان دو کشور تاثیرگذار در منطقه هستند و پایتخت کشور عزیزمان ایران مصمم است روابط خود را با پاکستان توسعه دهد.

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار روابط و همکاری‌های دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و بر اراده پاکستان جهت توسعه، تعمیق و تحکیم همه جانبه مناسبات با ایران در جهت منافع یکسان تأکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اینکه پرسشها منطقه راه‌حل نظامی ندارد، گفت: حل پرسشها کشور‌های منطقه نیازمند راه‌حل‌های منطقه‌ای بخصوص با حضور ایران بوده و هر اقدامی از سوی قدرت‌های خارج از منطقه نمی‌تواند راهگشا باشد.

محمد آصف افزود: امروز کشور‌های منطقه در معرض خطر تروریسم قرار دارند و تلاش جهت دستیابی به راه‌حلی راهبردی و منطقه‌ای جهت برون‌رفت از مشکلات، بسیار حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه معتقدیم باید با تروریسم مقابله کرده و صلح، امنیت و ثبات را در سراسر منطقه برقرار کنیم بر ضرورت تلاش جهت تقویت امنیت در مرز‌های یکسان ایران و پاکستان و توسعه روابط همه جانبه دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیدار مدیر جمهور و وزیر خارجه پاکستان

واژه های کلیدی: مبارزه با تروریسم | وزیر امور خارجه | ریاست جمهوری | رییس جمهور | پاکستان | پاکستان | تروریسم | ایران | امنیت | همکاری | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *