خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کم کردن آسیب های اجتماعی با توسعه بنگاه های اقتصادی ، عده ای هرگونه مداخله در امور شهری را نقد می‌کنند

مدیرعامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: عده ای در جامعه هرگونه اقدام و مداخله را در زمینه های متفاوت شهری نقد می کنند.

کم کردن آسیب های اجتماعی با توسعه بنگاه های اقتصادی ، عده ای هرگونه مداخله در امور شهری را نقد می‌کنند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ رضا قدیمی مدیر عامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در مراسم افتتاح پرتال جامع مسئولیت اجتماعی و بنگاه های اقتصادی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: شرکت خدمات اجتماعی به عنوان شرکت پیشرو در امر مسئولیت اجتماعی به شمار می رود که این عنوان نزدیک به یک قرن در کشورهای اروپایی سابقه دارد.

وی با بیان اینکه در کشور ما این امر یک پدیده تازه هست، ادامه داد: شرکت خدمات اجتماعی پذیرای 14 هزار مددجو در مراکز متفاوت به صورت شبانه روزی است که اگر نهادهایی مانند بنگاه های اقتصادی شکل گیرد، دیگر نیازی به وجود شرکت هایی مانند خدمات اجتماعی نیست.

قدیمی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان به مسئولیت اجتماعی خود آگاه باشند و به اندازه سهم خود انجام وظیفه کنند، می توانیم کم کردن آسیب ها و در نتیجه کم کردن بار شهرداری را شاهد باشیم.

کم کردن آسیب های اجتماعی با توسعه بنگاه های اقتصادی ، عده ای هرگونه مداخله در امور شهری را نقد می‌کنند

مدیر عامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه واکنش‌ها اخلاق مدارانه در جامعه بسیار مهم هست، عنوان کرد: هر چند در کشور ما قانون مدونی جهت فعالیت بنگاه های اقتصادی وجود ندارد و تنها یک لایحه در این زمینه در شورای قبل مطرح شد که خود تنها قانون در کشور اطراف این عنوان است که منصوب به شورای شهر است.

وی تاکید کرد: اگر بنگاه های مهم اقتصادی، مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام دهند، کمترین آسیب را در محیط زیست ایجاد می کنند و اگر هم آسیبی به آن برسانند درصدد جبران آن بر می آیند.

قدیمی خاطر نشان کرد: معنی واقعی بنگاه های اقتصادی این است که بدانند در کنار نشانه مهم خود که کسب سود هست، بخشی که مرتبط به حفظ محیط زیست و کم کردن آسیب های اجتماعی است را جبران و ترمیم کنند.

مدیر عامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه باید در زمینه توسعه بنگاه های اقتصادی تبلیغات انجام شود تا در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به شهرداری کمک کرده و باری از دوش آن کم کنند، خاطر نشان کرد: لیکن نگهداری از 14 هزار مددجو در مراکز شهرداری یک کار عملیاتی سخت و دلواپس کننده است.

مدیرعامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: عده ای در جامعه هرگونه اقدام و مداخله را در زمینه های متفاوت شهری نقد می کنند.

وی گفت: در صورتی که مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی تعریف و شکل بگیرد و صاحبان صنایع نیز در این امر همکاری کنند، قطعا تسهیلاتی نیز به آنان تخصیص داده شده است یافته و باعث زیاد کردن منزلت اجتماعی این افراد می شود.

قدیمی با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی بتوانیم شاهد ساماندهی و اجرای قوانین در این زمینه در سطح ملی، استانی و کشوری باشیم، یادآور شد: نشانه از راه اندازی این پرتال جمع آوری اطلاعات، کارها و نیازها در آن است که در اختیار بنگاه ها و شرکت هایی مثل خدمات اجتماعی شهرداری قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران خاطر نشان کرد: امیدواریم در این راستا کمک های مورد نیاز از سوی مسئولان صورت گیرد، لیکن مسئولیت های بزرگ در کلانشهری مانند پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاسیس یک یا دو شرکت حل نمی شود.

وی تاکید کرد: عده ای عادت کرده‌اند که هر لحظه کنار بنشینند و هرگونه مداخله را نقد کنند، ولی در برابر بعضی دیگر جهت اصلاح شهر و جامعه دست به کار شده است و وارد اقدام و عمل می شوند، بعد همگی باید کمک کنیم تا حسن ها زیاد کردن یابد و شهری با کمترین آسیب اجتماعی و رویکردهای مثبت ایجاد شود.

انتهای پیام/

لزوم توجه بنگاه های اقتصادی به آسیب های اجتماعی

واژه های کلیدی: آسیب های اجتماعی | شهرداری | مسئولان | اقتصادی | قانون | ایران | اخبار شهری | رضا قدیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *