خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تهدید کره جنوبی به استفاده از «بمب خاموشی» علیه همسایه شمالی‌اش

کره جنوبی ادعا کرد که به نوعی فناوری دست یافته است که می‌تواند هر وقت که بخواهد، بمبی بسازد که تمام سامانه‌های برق کره شمالی را از کار بیاندازد.

تهدید کره جنوبی به استفاده از «بمب خاموشی» علیه همسایه شمالی‌اش

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از ایندیپندنت، کره جنوبی مدعی شده است است که به نوعی فناوری دست یافته که می تواند با ساخت یک بمب، کل سامانه های برق کره شمالی را از کار بیاندازد.

این نوع بمب که «بمب خاموشی» نام دارد، فیبر های گرافیتی شیمیایی را روی وسیله های الکتریکی پخش می کند و در نتیجه باعث مختل شدن سامانه های برق رسانی می شود.

تهدید کره جنوبی به استفاده از «بمب خاموشی» علیه همسایه شمالی‌اش

خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد این سلاح بوسیله «آژانس توسعه دفاعی» کشور و به عنوان بخشی از برنامه موسوم به «زنجیره کشتار» ساخته شده است است.

یک مقام ارتش کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود گفت: «همه فناوری های مورد نیاز جهت توسعه بمب خاموشی بدست آمده هست. هم اکنون در مرحله ای هستیم که هر وقت بخواهیم می توانیم این بمب را بسازیم.»

این در حالیست که آژانس توسعه دفاعی کره جنوبی پیشتر از دولت درخواست بودجه 330 هزار پوندی کرده بود؛ ولی وزیر این کشور با پرداخت این بودجه مخالفت کرد. تاکنون مشخص نشده است که آیا کره جنوبی می تواند بدون این بودجه، بمب خاموشی را بسازد یا خیر.

این خبر چند ساعت بعد از آن منتشر شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اعلام کرد که سلاح های هسته ای «مانعی قدرتمند» است که حاکمیت کشور ما را تضمین کند.

کره جنوبی ادعا کرد که به نوعی فناوری دست یافته است که می‌تواند هر وقت که بخواهد، بمبی بسازد که تمام سامانه‌های برق کره شمالی را از کار بیاندازد.

تنش ها در شبه جزیره کره به دنبال آزمایش های موشکی مکرر کره شمالی شدت یافتن شده است هست. لفاظی ها و تهدیدی های مکرر دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا هم در این امر بی تأثیر نبوده هست. کره شمالی ماه گذشته ششمین و آخرین آزمایش هسته ای خود را انجام داد که بعدها اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده است که توانایی بارگذاری بر روی موشک های بالستیک را دارد.

به دنبال این آزمایش، دونالد ترامپ در مجمع عمومی شرکت ملل اعلام کرد که اگر آمریکا مجبور باشد از متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهد داشت. وزیر خارجه کره شمالی این لفاظی های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرد. مدیر جمهور آمریکا دست از تهدیدهای خود برنداشت و چند روز پیش هم در پیامی مرموز اعلام کرد که فقط یک چیز جهت مقابله با کره شمالی موثر خواهد بود.

نخستین بار بمب گرافیتی یا خاموشی در سال 1991 از سوی آمریکا در عراق استفاده شد. نیروهای ناتو هم در سال 1999 در طول کارها نظامی ناتو علیه کزوو، یک بمب خاموشی در صربستان پرتاب کردند.

انتهای پیام/

ساخت بمب خاموشی کره جنوبی جهت از کار انداختن سامانه‌های برق کره شمالی

واژه های کلیدی: رهبر کره شمالی | دونالد ترامپ | پیونگ یانگ | کره شمالی | کره جنوبی | گرافیتی | استفاده | آمریکا | آژانس | آزمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *