خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مقابله کشور عزیزمان ایران با تضعیف و تجزیه کشورهاى منطقه ، تنها راه حل بحران منطقه، سیاسی است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور عزیزمان ایران قطعا در برابر هر گونه تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه مقابله خواهد کرد.

مقابله کشور عزیزمان ایران با تضعیف و تجزیه کشورهاى منطقه ، تنها راه حل بحران منطقه، سیاسی است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشكل هاىگروه سياسى گروه تحریریه سایت جوان؛ علی اکبر ولایتی مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با وگر کریستین استرومن، معاون وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به سابقه روابط تاريخى دو كشور اظهار داشت: سوابق ارتباط ما به ۱۱۰ سال پیش باز می گردد که نشان می دهد روابط تاریخی و ارزشمندی بین کشور عزیزمان ایران و نروژ در زمینه های اقتصادی وجود دارد و البته بايد گفت که حجم این روابط نیازمند عزم و توجه بیشتری جهت توسعه است.

عبارات مهم : وزیر امور خارجه – ایرانی
وی افزود: پیشنهاد میکنم با توجه به سابقه طولانی نقشه دو كشور، راهی جهت گام برداشتن در جهت توسعه همکاری ها و برطرف موانع تهیه شود. نروژ کشوری صنعتی است و همکاری با آن می تواند قابل توجه باشد، ضمن اینکه کشور عزیزمان ایران جهت روابط با اروپا به خاص جهت کشورهایی که سیاست های مستقل تری را اتخاذ می کنند ارزش قائل هست.

ولایتی با بيان اينكه همه كشور ها بايد در جهت ايجاد صلح در منطقه تلاش كنند، گفت: کشورهای اروپایی بايد نگاه دقیق تری از منطقه داشته باشند. در سوریه بیش از شش سال است که شرايط بحرانی صرفا به علت دخالت خارجی و حمایت از تروریست ها و گروه های افراطی وجود دارد و کشور عزیزمان ایران هم تمام توان خود را جهت مقابله با این جریان به منظور ایجاد صلح و ثبات منطقه ای به کار گرفته است و در مورد عراق نيز به خواست دولت و مردم، حمایت خود را از ان كشور انجام داده ایم و کشور عزیزمان ایران قطعا در برابر هر گونه تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه مقابله خواهد کرد.

ریس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تنها راه حل بحران منطقه، صرفا سیاسی است و در این جهت هم با همکاری کشورهای منطقه و کشورهای علاقه مند به صلح، جهت رقم زدن امنیت و ثبات همکاری های ارزشمندی را انجام داده ایم.

همچنين در ادامه این دیدار وگر کریستین استرومن معاون وزیر خارجه نروژ با اشاره به روابط حسنه كشورش با جمهورى اسلامى ايران اظهار داشت: بعد از اجراى برجام تجارت و روابط دو جانبه به خاص در زمینه اقتصادی رشد داشته و البته در زمینه نفت و گاز ارتباطات بیشتری وجود دارد و در طول اقامت در کشور عزیزمان ایران مشورت های خوبی را با مقامات ایرانی داشتیم و وارد فاز جدیدی از همکاری های اقتصادی شدیم.

معاون وزیر خارجه نروژ خطاب به ولايتى تصریح کرد: ما علاقمنديم كه نظرات شما را در زمینه پرسشها منطقه ای بدانم آیا که ما در مرحله نامطمئنی در دنیا و منطقه قرار داریم به خاص که اوارگان فراوانی از این منطقه به سمت کشورهای اروپایی آمدند و می دانم که پرسشها منطقه ای جهت شما از اهمیت خاص ای برخوردار است.

انتهاى پيام/

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | ایرانی | اقتصادی | ایران | همکاری | مقابله | علی اکبر ولایتی | ایران و نروژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *