خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تمامی کشورها در مذاکره و همکاریهای منطقه‌ای دخیل شوند

وزیر امور خارجه کشورمان در مجمع اسلو از تمامی کشورها درخواست کرد در مذاکرات و همکاریهای منطقه‌ای همکاری کنند.

تمامی کشورها در مذاکره و همکاریهای منطقه‌ای دخیل شوند

به روایت بخش سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پنل اول مجمع اسلو اظهار داشت: هیچ گونه راهی جهت حل پرسشها از طریق اعمال فشار و تحریم دیگر کشورها وجود ندارد و تنها راه گفتگو و حل اختلافات به شیوه دوستانه و مسالمت آمیز است و راهکار حاصل جمع صفر جوابگو نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از همسایگان خود درخواست می کنیم که پرسشها خود را از طریق گفتگو و در عین حال دوستانه حل کنند. فشار، جنبش کردن دیگران و ترساندن هیچگاه منجر به نتیجه نشده و کاری را از پیش نخواهد برد.
ظریف همچنین تاکید کرد که تمامی کشورها می بایست در مذاکره و همکاریهای منطقه ای دخیل گردند.
در این نشست جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز در سخنانی گفت: ما درحال حاضر در دنیای پیچیده ای قرار داریم و همه مسئولیت داریم جهت ایجاد صلح در دنیا تلاش کنیم. وی افزود: وظیفه مهم ما این است که چگونه کشورها را مجاب به حفظ صلح در دنیا کنیم و چنانچه همه کشورها در مسیر صحیح حرکت کنند، می توان به نتیجه رسید.

عبارات مهم : وزیر امور خارجه – اندونزی

در ادامه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اظهار داشت: راه حل سیاسی نیازمند مصالحه است و راهکار مناقشه، منجر به نتیجه ای مشخص نخواهد شد و باید با هر گونه راه حلهای مناقشه زا در اختلافات سیاسی مقابله کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: اروپا با آمریکا و یا بدون آن کشور برجام را اجراء خواهد کرد. وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت مسلمانان در آسیا و آفریقا جهت ایجاد توازن و پیشبرد صلح در مناطق بحرانی دنیا شد.

خانم مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی هم گفت: ما در منطقه آسه آن با چالشها و پرسشها مختلفی روبرو هستیم. اندونزی نیز با تهدیدات تروریستی مواجه هست. وی افزود: اسلام با دموکراسی می تواند سازگاری داشته باشد و این موضوعی است که ما در اندونزی آن را ایجاد کرده ایم. وی خاطر نشان کرد: هیچگاه نباید از ابرار زور و قدرت در اختلافات سیاسی استفاده کرد و در این بین بایست به قوانین و اصول حقوقی بین الملل احترام گذاشت. علیرغم وجود اختلاف و تنش در بین کشورها ولی با این وجود صلح دست یافتنی است.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | اندونزی | استفاده | اختلافات | آمریکا | سیاسی | اروپا | کشورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *