خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی جهت گسترش دامنه ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان

آمریکا و رژیم صهیونیستی خواستار گسترش قلمرو ماموریت نیروهای یونیفل تا مرزهای شرقی لبنان شدند.

تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی جهت گسترش دامنه ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از المنار، هم وقت با تلاش ها جهت تمدید ماموریت نیروهای یونیفیل در لبنان، آمریکا و رژیم صهیونیستی خواستار گسترش قلمرو ماموریت این نیروها تا مرزهای شرقی لبنان شدند.

درخواست ها جهت توسعه جغرافیایی منطقه ماموریت نیروهای یونیفیل در لبنان که نیروهای حافظ صلح شرکت ملل مستقر در لبنان هستند، در شرایطی است که رژیم صهیونیستی دلواپس است آزادسازی منطقه جرود عرسال در لبنان باعث افزایش نفوذ محور مقاومت در خاورمیانه شود.

هم وقت شدن تلاش های رژیم صهیونیستی جهت توسعه جغرافیایی ماموریت نیروهای یونیفیل در لبنان، با ایجاد اصلاحات در قطعنامه هزار و هفتصد و یک، آن هم به بهانه مقابله با نقش حزب الله در عرصه های متفاوت لبنان، نمی تواند اقدامی اتفاقی باشد. اصلاح این قطعنامه با این نشانه است که محتوای قطعنامه مرزهای سوریه و لبنان را نیز مشمول بر شود. تمرکز رژیم صهیونیستی بر این منطقه مرزی و تاکید این رژیم بر جلوگیری از بهره برداری حزب الله از این منطقه به عنوان منطقه امداد نظامی، نشان از وحدت برنامه ریزی و وحدت اهداف میان آمریکا و اسرائیل هست.

تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی جهت گسترش دامنه ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان

در همین زمینه نفتالی بنت، سرکرده حزب «خانه یهودی» ، در روزنامه وال استریت ژورنال، اقدامی تبلیغاتی را علیه پیروزی حزب الله در جرود عرسال شروع کرده هست. این وزیر صهیونیست تلاش حزب الله را به مبحثی پیوند زد که بر اساس آن گفته می شود کشور عزیزمان ایران در پی آن است تا از مرزهای خود، راهی زمینی را تا شرق دریای مدیترانه بگشاید، در نتیجه تسلط گروه هایی چون حزب الله بر چنین مسیری موجب می شود کشور عزیزمان ایران بتواند به صورت مداوم از هم پیمانانش در سوریه و لبنان، حمایت تسلیحاتی کند.

این وزیر صهیونیست در این روزنامه همچنین بر موضع اسرائیل مبنی بر اینکه اولویت اساسی مقابله با داعش نیست بلکه مقابله با کشور عزیزمان ایران و هم پیمانان آن هست، تاکید کرد.

هم وقت با این جنگ تبلیغاتی، روزنامه هاآرتص فاش کرد مقامات صهیونیستی اندکی قبل از اعلام توافق آتش بس در جنوب سوریه در دیدارهایی که در اردن و آلمان با همکاری مقامات روسی و آمریکایی برگزار شد، حضور یافتند. آنها در این نشست ها تاکید کردند هر گونه توافق راجع به سوریه باید این نشانه مورد نظر اسرائیل یعنی خروج کشور عزیزمان ایران و حزب الله از خاک سوریه را تضمین کند.

این روزنامه نوشت: هنگامی که توافق آتش بس در سوریه اعلام شد اسرائیلی ها غافلگیر شدند، لیکن در توافقی که اعلام شد شرایط مورد نظر اسرائیل راجع به کشور عزیزمان ایران و حزب الله، جدی گرفته نشد و حتی هیچ نامی از حزب الله و کشور عزیزمان ایران در این توافق نیامده هست. در نتیجه همین عنوان موجب شد تا رژیم اشغالگر از زبان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به وضوح با این توافق مخالفت کند و آن را عاملی جهت تثبیت حضور کشور عزیزمان ایران در سوریه بخواند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی خواستار گسترش قلمرو ماموریت نیروهای یونیفل تا مرزهای شرقی لبنان شدند.

انتهای پیام/

آمریکا و اسرائیل خواستار گسترش قلمرو ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان شدند

واژه های کلیدی: رژیم صهیونیستی | صهیونیستی | روزنامه | اسرائیل | آمریکایی | آمریکا | قطعنامه | اسرائیل | لبنان | سوریه | توافق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *