خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

احمدی نژاد بدهکار است ، تغییرات مجمع تشخیص مصلحت نظام از آخر مرداد مشخص می‌شود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: معتقدیم احمدی نژاد تخلفاتی دارد، که اگر چنین نبود آن را به قوه قضاییه ارجاع نمی‌دادیم.

احمدی نژاد بدهکار است ، تغییرات مجمع تشخیص مصلحت نظام از آخر مرداد مشخص می‌شود

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ غلامرضا مصباحی مقدم در نشست خبری جامعه روحانیت مبارز که عصر امروز در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد، گفت: جهت هیچکس در نظام خط قرمز نداریم و همه باید تابع و تسلیم قانون باشند، لیکن حرف اول و آخر در نظام را قانون و نهاد قانونی می‌زند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه افزود: از قوه قضاییه تقاضا می‌کنم خواسته جامعه روحانیت مبارز را عملی کنند و پرونده‌های احمدی‌نژاد را بررسی کنند و قانون را ملاک قرار دهند، خصوصا که در دوره ریاست جمهوری وی اتفاقاتی افتاد که انتظار می‌رود قوه قضاییه به آن پیگیری کامل کند.

احمدی نژاد بدهکار است ، تغییرات مجمع تشخیص مصلحت نظام از آخر مرداد مشخص می‌شود

وی با اشاره به دستگیری بقایی و حواشی بعد از آزادی وی گفت: او اظهاراتی داشت که به نوعی شبهه‌انگیز بود لیکن به گونه‌ای صحبت کرده که ضمیر مرجع خود را پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: او در سخنان خود گاهی سخن از 80 یا 90 ساله بودن شخص مورد نظر به میان آورده و این که آن شخص افشاگری خواهد کرد، ولی واقعیت آن است که احمدی‌نژاد هم اظهاراتی در خوزستان داشت که از آن تعابیری می‌شد و موجب شد در نهایت جامعه روحانیت نسبت به آن موضع‌گیری کند.

مصباحی مقدم بیان داشت: جامعه روحانیت قصد ندارد در این مناقشات ورود و اظهار نظری کند ولی هنگامی که مسئله‌ای به این گونه نظام و ساختار آن را در برمی‌گیرد ضرورت ورود مهیا می‌شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: معتقدیم احمدی نژاد تخلفاتی دارد، که اگر چنین نبود آن را به قوه قضاییه ارجاع نمی‌دادیم.

وی با ااشاره به اینکه احمدی‌نژاد در وقت ریاست جمهوری‌اش بیان می‌کرد که لیستی از فاسدان را در جیب خود دارد، گفت: ولی این لیست هیچگاه رونمایی نشد و معلوم نشد این افراد چه کسانی هستند و آیا این مسئله وجود دارد یا خیر.

وی افزود: شایسته بود لیست کسانی که آن ها را متهم به فساد کرده به قوه قضاییه می‌داد تا به آن پیگیری شود ولی این امر محقق نشد و هم اکنون وی ترساندن به افشا می‌کند ولی به هر حال اگر کسی ادعایی دارد، آیا نباید آن را از طرف قوه قضاییه پیگیری کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: مطرح کردن این پرسشها به نوعی تشویش اذهان عمومی را در پی دارد و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، هر چند احمدی‌نژاد خدماتی داشت که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

مصباحی مقدم تصریح کرد: از احمدی‌نژاد انتظار نمی‌رفت که از شخصیت‌های رده بالای سیاسی و سران قوه این انتقادات را طرح کند، آیا که صحبت‌های مطرح شده است قابل قبول نیست، لیکن وی در دوران ریاست جمهوری ‌اش جهت دیگران خط قرمز قائل بود که کسی حق نزدیکی به آن را نداشت.

احمدی نژاد بدهکار است ، تغییرات مجمع تشخیص مصلحت نظام از آخر مرداد مشخص می‌شود

وی افزود: قوه قضاییه به وظایف ذاتی خود به موقع عمل می‌کند، ولی بعضی پرسشها قضایی وقت بر هست. هم اکنون احمدی‌نژاد دچار واکنش‌ها خاصی شده است و در موضع طلبکار قرار گرفته در حالی که به نوعی بدهکار است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با بعضی از شخصیت‌های خارجی به خاص موگرینی افزود: از این برخورداحساس شرم می‌کنم آیا که نمایندگان مجلس باید شخصیت سیاسی برجسته‌ای داشته‌ باشند و در کنار چند مهمان که از خارج آمده‌اند خود را نبازند.

وی افزود: جلسات رسمی جای خود را دارد، ولی این نوع برخوردها خودباختگی را نشان می‌دهد که در شأن نمایندگان مجلس نیست، من به شخصه با نمایندگان اروپایی دیدار های زیادی داشتم، ولی هر لحظه از موضع طلبکاروارد می‌شدم. لذا ما باید به این مسئله اعتقاد داشته باشیم که نماینده مردم هستیم و همین اروپایی ها که از آمریکا تبعیت می‌کنند، ما را تحریم کرده‌اند. بعد نباید در برابر آن‌ها حالت انفعال داشته باشیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: معتقدیم احمدی نژاد تخلفاتی دارد، که اگر چنین نبود آن را به قوه قضاییه ارجاع نمی‌دادیم.

مصباحی مقدم در خصوص محدودیت‌های تجاری و اقتصادی بعد از برجام نیز بیان داشت: من زمانی که با آلمان و ایتالیا مذاکره می‌کردم مدام به بعضی از رفتارهای آن‌ها اعتراض می‌کردم، ولی بعد از برجام به ما گفتند اروپایی‌ها هجوم خواهند آورد و شرکت‌های اروپایی‌ هم این کار را کردند. ولی در نهایت محدودیت‌هایی وجود دارد ولی چشم‌اندازهای روشنی از پرسشها اقتصادی و تجاری وجود ندارد.

وی در خصوص بازنشستگی سیاسی بیان داشت: توصیه اساسی ضعف کادرسازی هست، آیا که ما احزاب بزرگ و فراگیری نداریم، بنابراین نمی‌توانیم به صورت گسترده دست به کادرسازی بزنیم و تا هنگامی که هم که این امر محقق نشود و افراد در فضای سیستماتیک رشد نکنند سالخوردگان حاضر نیستند جای خودرا به کسانی بدهند که توانایی‌هایشان را هنوز ابراز نکرده‌اند.

احمدی نژاد بدهکار است ، تغییرات مجمع تشخیص مصلحت نظام از آخر مرداد مشخص می‌شود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: جامعیت روحانیت مبارز یک نهاد و یک تشکل علمایی است که کارکرد سیاسی و فرهنگی دارد، بنابراین حزبی نیست که تعطیل شود و حزب جوانی جایگزین آن شود.

مصباحی مقدم در خصوص تیم اختصاصی دولت بیان داشت: در این خصوص اظهار نظر نمی‌کنم، آیا که جامعه روحانیت در این باره مبحثی را مطرح نکرده مضاف بر این که ما در خصوص معیارها صحبت می کنیم و کاری به مصداق‌ها نداریم. مدیر جمهور حق تعیین کابینه و مجلس مسئولیت کار تأیید را برعهده دارد.

مصباحی مقدم در ادامه افزود: احمدی‌نژاد اگر سندی دارد باید به قوه قضاییه ارائه کند و قوه قضاییه باید به آن پیگیری ‌کند، حتی اگر شکایت از قوه باشد باز هم جای پیگیری دارد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص بازگشست ناطق نوری بیان داشت: تلاش‌هایی کرده‌ایم ولی تاکنون مؤثر نبوده است ولی امیدواریم ناطق نوری به جامعه روحانیت بازگردد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه عملکرد 4 ساله دولت همراه با ضعف و قوت‌های بسیاری بوده اظهار داشت: نقاط مثبت دولت ایجاد ثبات در جریان اقتصادی به خصوص بازار ارز بوده و در اوضاع عمومی اقتصادی نیز به نوعی قیمت تورم را در 10 درصد و پایین‌تر از آن حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه گام‌های مثبتی از سوی دولت برداشته شده است گفت: دولت اقدام‌هایی در خروج از رکود داشته که در بخش‌هایی نمود دارد و یکی از آن‌ها زیاد کردن تولید و صادرات نفت است که مسئله مهمی در اقتصاد کشور ما محسوب می‌شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در بحث صنایع هم گام‌ها خیلی بزرگ نبوده، اظهار داشت: در این بخش زحمات قابل توجهی بوده، هرچند ما نمیتوانیم از رونق سخن بگوییم، ولی در پاره‌ای از صنایع مانند خودروسازی و پتروشیمی روند رو به رشدی را داشته‌اند. هر چند در زمینه اعتبار اوضاع مناسبی نداریم و این امر نسبت به سال‌های قبل نیز بدتر شده است است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ابراز امیدواری کرد که در کابینه جوان‌گرایی صورت بگیرد و شاهد حضور افرادی با توانایی‌های بالاتر باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در وزارت خانه‌های اقتصاد، صنعت، معدن و مسکن شاهد اصلاح شرایط بهتر اقتصادی باشیم.

مصباحی مقدم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: انتظار می‌رود بر اساس رهنمود‌های ایشان در گزینش کابینه، شاهد کارآمدی و مدیریت زیاد باشیم و نگاه شایسته‌سالاری به جای نگاه حزبی و جناحی حکم‌فرما شود.

وی در خصوص تغییرات در جامعه روحانیت گفت: ترمیمی در این نهاد صورت گرفته، و 5 الی 6 نفر به این جامعه وارد شده است اند.

وی در خصوص طرح عنوان نو اصول‌گرایی از سوی قالیباف و بیانات میرسلیم درمورد جمنا بیان داشت: وقت نکردیم از آقای قالیباف تقاضا کنیم نظر خود را توضیح دهد تا در مورد آن گفتگو و در نهایت به جمع‌بندی برسیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: ظاهرا در خصوص میرسلیم گفته بودند که در مجلسی شخصی بوده و مایل به بازتاب خبر آن نیست، وگویا در نهایت حزب مؤتلفه نسبت به این که نهادی نظامی در این مسئله دخالت کند تصویر العمل منفی نشان داده است.

مصباحی مقدم در خصوص جمنا و اینکه آیا جامعه روحانیت اعتقاد به ادامه کار با این تشکل است گفت: هنگامی که مقدمات شکل‌گیری جمنا تهیه آن انجام شد با روحانیت مبارز گفتگو شد و موافقت دبیر کل جامعه را گرفتند.

وی ادامه داد: در این مسئله میر سلیم هم همراهی کرد و در جلسات جامعه روحانیت هم این مسئله دائما بحث شد و مخالف این حرکت نبوده‌ایم، بلکه گفتیم نسبت به خروجی جمنا تصمیم می‌گیریم که در نهایت ما از خروجی این حرکت حمایت کردیم.

وی افزود: در خصوص استمرار کار جمنا معتقدیم نقایص آن باید برطرف شود، لیکن جمنا روش و ظرفیت خوبی بود که توانست اصول‌گرایان را از کل کشور جهت مجمع جمع کند و اعتقاد دارم بهتر است از ظرفیت احزاب اصول‌گرا هم استفاده کنند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز نیاز به پوست‌اندازی ندارد و اظهاراتی که مطرح می شود از ناحیه رقیب است.

سخنگوی جامعه روحانیت با بیان اینکه در مجلس ششم اصلاح‌طلبان اکثریت قریب به اتفاق آرا را داشتند و در دوره‌های ششم و هفتم قدرت در دست آن‌ها بود، بیان داشت: در سه دوره، مجلس در دست ما افتاد و در دو دوره هم که احمدی‌نژاد مدیر جمهور بود به نحوی نماد اصول‌گرایی تلقی می‌شد، ولی طبیعی است هنگامی که که مردم از یک جریان سیاسی خسته می‌شوند، به جریان رقیب روی می‌آورند و این اتفاق طبیعی است و از آن احساس شکست نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما ادعا نکرده‌ایم احمدی‌نژاد فاسد هست، تاکید کرد: این درست نیست! ما فقط معتقدیم وی تخلفاتی دارد، که اگر چنین نبود آن را به قوه قضاییه ارجاع نمی‌دادیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در آخر خاطر نشان کرد: در خصوص شورای شهر و شهرداری بحثی صورت نگرفته، همچنین تغییرات مجمع تشخیص مصلحت نظام که مشمول بر مشخص شدن مدیر آن هست، تا آخر مرداد ماه مشخص می‌شود.

انتهای خبر /

طرح عنوان نو اصول‌گرایی از سوی قالیباف

واژه های کلیدی: نمایندگان مجلس | قوه قضاییه | روحانیت | اقتصادی | سیاسی | مجمع تشخیص مصلحت نظام | شهرداری | احمدی‌نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *