خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترکیه از ارسال 1000 کامیون سلاح جهت کردهای شمال سوریه خبر داد

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد تنها در چند ماه اخیر 1000 کامیون سلاح و مهمات در اختیار کردهای سوریه قرار گرفته است.

ترکیه از ارسال 1000 کامیون سلاح جهت کردهای شمال سوریه خبر داد

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد تنها در چند ماه اخیر بیش از 1000 کامیون انواع سلاح و مهمات در اختیار نیروهای اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه قرار گرفته است.

نور الدین جانیکلی روز جمعه به مناسبت عید سعید قربان در مقر حزب عدالت و توسعه در استان قره سون در شمال ترکیه گفت در چند ماه اخیر بیش از 1000 کامیون سلاح و مهمات به دست نیروهای اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (پ ی د) و شاخه نظامی آن ی پ گ (یگان های مدافع خلق کردها) رسیده است.

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد متحدان ترکیه (آمریکا) که سلاح را جهت کردهای سوریه ارسال می کنند، مدعی هستند که این سلاح ها را فقط جهت مبارزه با گروه تروریستی داعش در اختیار کردها قرار می دهند.

جانیکلی گفت: «اگر ادعای آنان در زمینه ارسال سلاح برای کردهای سوریه درست باشد، ارسال تنها 80 تا 90 کامیون سلاح جهت کردها کافی است ولی درچند ماه اخیر بیش از 1000 کامیون سلاح و مهمات به دست جنگجویان کرد در شمال سوریه رسید و این میزان سلاح و مهمات جهت تجهیز یک ارتش 50 هزار نفری کفایت می کند».

ترکیه از ارسال 1000 کامیون سلاح جهت کردهای شمال سوریه خبر داد

وزیر دفاع ترکیه افزود بعضی از کشورهای متحد ترکیه در ماههای اخیر انواع سلاح و مهمات در اختیار کردهای سوریه قرار می دهند تا وحدت و تمامیت ارضی ترکیه را نشانه قرار دهند.

انتهای خبر/

ترکیه: آمریکا 1000 کامیون سلاح به کردهای سوریه داده است

واژه های کلیدی: کامیون | آمریکا | سوریه | ترکیه | انواع | ارسال | اخبار بین الملل | ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *