خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تحقق رشد ۸ درصدی نیازمند اقتصادی شدن تار و پود همه وزارتخانه‌هاست

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: جهت تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد، تاروپود همه وزارتخانه‌های دولت باید اقتصادی باشد.

تحقق رشد ۸ درصدی نیازمند اقتصادی شدن تار و پود همه وزارتخانه‌هاست

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، با تاکید بر ضرورت ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه اظهار داشت: یکی از تکالیف مهمی که در برنامه ششم جهت وزارت خارجه تعیین شده، رویکرد اقتصادی وزارت خارجه و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی نباید در حد شعار باشد، ادامه داد: نگاه دولت و مجلس این است که اگر می‌خواهیم به سمت تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد برویم، باید تاروپود همه وزارتخانه‌های دولت اقتصادی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: ما جهت تحقق رشد اقتصادی کشور ناگزیر به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه روابط اقتصادی با دنیا هستیم که وزارت امور خارجه، دروازه توسعه این روابط است.

تحقق رشد ۸ درصدی نیازمند اقتصادی شدن تار و پود همه وزارتخانه‌هاست

رحیمی راجع به عوض کردن ساختار وزارت خارجه و ادغام سه معاونت منطقه‌ای در یک معاونت سیاسی اظهار داشت: سه معاونت منطقه‌ای یعنی معاونت‌های اروپا و آمریکا، آسیا و اقیانوسیه و عربی و آفریقا قرار است در هم ادغام شوند و جای خود را به یک معاونت سیاسی دهند و در کنار آن معاونت دیپلماسی اقتصادی هم تشکیل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ایجاد معاونت اقتصادی عنوان جدیدی در وزارت امور خارجه نیست، تصریح کرد: قبلا هم چنین معاونتی در وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی ما وجود داشت، ولی چون عملکرد ناموفقی داشت خنثی شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | وزارت خارجه | کمیسیون | اقتصادی | سیاسی | سیاست | خارجی | امنیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *