خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تبدیل یگان‌های پیاده‌ به ظاهر ‌های متحرک هجومی

جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش گفت: نوع یگان‌های نیروی‌های نظامی عوض کردن کرده‌اند، به طوریکه یگان‌های پیاده‌ را به یگان‌های متحرک هجومی عوض کردن شکل داده‌ایم.

تبدیل یگان‌های پیاده‌ به ظاهر ‌های متحرک هجومی

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، امیر سرتیپ دوم مرتضی‌ حسن‌پور جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شیوه‌‌های آموزشی در مراکز آموزش نظامی را با توجه به متفاوت شدن نوع تهدیدات عوض کردن داده‌ایم، گفت: علاوه برشیوه‌های آموزشی، نوع یگان‌های نیروی‌های نظامی نیز عوض کردن کرده‌اند، به طوریکه یگان‌های پیاده‌ را به یگان‌های متحرک هجومی عوض کردن شکل داده‌ایم.

عبارات مهم : سربازی – آموزشی
امیر سرتیپ دوم حسن‌پور راجع به اوضاع آمادگی دفاعی سربازان در دوره‌های مقدماتی خدمت سربازی اظهار کرد: امروزه تهدیدات عوض کردن کرده و دیگر از سوی نیروهای کلاسیک نیست، بطوریکه دیگر نمی‌توانیم در آموزش‌هایمان خطرناک‌ترین معابر را آموزش دهیم، آیا که امروز ترساندن ما نفر به نفر است و ما با جنگ‌های نیابتی یا هیبریدی روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین شیوه آموزش‌های ما نیز عوض کردن کرده و این آموزش‌ها به گونه‌‌ای شده است است که بتوانیم خودمان را جهت مقابله با این تهدیدات آماده کنیم.

جانشین معاون تریبت و آموزش نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه در اطراف ما همسایه‌های مختلفی هستند، ترساندن کلاسیک هر لحظه جهت همه کشورها از جمله ما متصور هست، از سوی دیگر امروز مدل‌های جنگی عوض کردن کرده و در حقیقت سربازان ما باید رزم تن به تن را نیز بیاموزند، آیا که ما عملا در نبرد با عوامل تکفیری در جنگ تن به تن درگیر شده‌ایم.

امیر سرتیپ دوم حسن‌پور با تاکید بر اینکه از آنجایی که شکل تهدیدات عوض کردن کرده، بعد باید به همان اندازه شیوه آموزش‌هایمان نیز عوض کردن کند، گفت: به هر میزان که ما آماده‌تر باشیم، ترساندن از ما دورتر است و به هر میزان که آموزش ما بهتر و بالاتر باشد؛ دشمن نیز از ما دورتر است.

وی راجع به عوامل بازدارندگی دشمن بیان کرد: آمادگی نظامی ما باعث دور کردن ترساندن و عامل بازدارنده هست. دشمن دلش جهت ما نمی‌سوزد که به سمت ما نمی‌آید، بلکه از آمادگی نظامی ما می‌هراسد. در حقیقت دشمن هنگامی که نیروی نظامی آماده، با ایمان نیرومند و شهادت‌طلب را می‌بیند از او دوری می‌کند، چراکه هزینه کردن جهت دشمن در این حوزه بسیار سخت است.

جانشین معاونت تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: مبنای آمادگی ما در یگان‌های نظامی از همین مراکز آموزشی نشات می‌گیرد و اگرچه سرباز در این دوران سرباز صددرصد رزم نمی‌شود، ولی دوره رزم مقدماتی باعث آمادگی او می‌شود.
امیر سرتیپ دوم حسن‌پور با بیان اینکه نوع یگان‌های نیروی‌های نظامی نیز عوض کردن کرده هست، گفت : یگان‌های پیاده‌مان را به یگان‌های متحرک هجومی عوض کردن شکل داده‌ایم و میزان آمادگی‌مان در یگان‌های متحرک هجومی نیز زیاد کردن پیدا کرده هست. سربازان بعد از دوره رزم مقدماتی وارد یگان‌های خاص می‌شوند و این آمادگی محصولی جز امنیت و بازدارندگی از حضور دشمن ندارد،.

تبدیل یگان‌های پیاده‌ به ظاهر ‌های متحرک هجومی

وی با بیان اینکه اگرچه دوران خدمت سربازی در ذهن جوانان ما تلخ هست، ولی این دوران مثمرثمرترین دوران زندگی یک جوان هست، خاطرنشان کرد: هر کاری که یک جوان در طول زندگی‌اش انجام می‌دهد، جهت خودش است و منفعت شخصی دارد، ولی در دوران خدمت سربازی با اینکه این دوران نفع مادی جهت سرباز ندارد و نفع آن فقط جهت کشور هست، سرباز بدون هیچ چشم‌داشتی جهت این سرزمین تلاش می‌کند. ثمردهی یک سرباز در یک یگان نظامی صددرصد هست، چراکه تولید او امنیت است.

جانشین معاونت تریبت و آموزش نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ما در حال حاضر امن‌ترین کشور منطقه هستیم، گفت: زیاد کشورهای اطراف جهت ما رجزخوانی می‌کنند، ضمن اینکه آنها در پرسشها اعتقادی بسیار نیرومند کار می‌کنند و گروه‌های تکفیری از وهابیت که در عربستان حاکم هست، تغذیه می‌شوند.

وی افزود: بی‌شک ما یکی از باثبات‌ترین و امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم و اعتبار این امنیت نیروهای نظامی هستند. نیروهای نظامی که در ناامن‌ترین منطقه دنیا امن‌ترین کشور را ایجاد کردند. مبنا و اساس این نیروهای نظامی همین مراکز آموزشی است و مباحث عقیدتی نیز در این مراکز جهت جوانان مطرح و آن‌ها را در برابر تهدیدات ایمن می‌کند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سربازی | آموزشی | سربازان | تهدیدات | سرباز | آموزش | آمادگی | امیر حسین پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *