خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بررسی عملکرد بودجه ۹۵ با حضور رییس شرکت برنامه و بودجه

سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه گفت: نشست امروز کمیسیون با حضور رییس شرکت برنامه و بودجه با محوریت عملکرد بودجه ۹۵ انجام شد.

بررسی عملکرد بودجه ۹۵ با حضور رییس شرکت برنامه و بودجه

محمدمهدی مفتح سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: محمدباقر نوبخت رییس شرکت برنامه و بودجه به همراه معاونان خود در نشست امروز کمیسیون حضور یافته و گزارشی از میزان تحقق بودجه در سال 95 ارائه کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس این گزارش منابع عمومی در قانون بودجه بالغ بر 294 هزار و 393 میلیارد تومان تصویب شده است بود، افزود: آنچه که تحقق یافته 282 هزار و 726 میلیارد تومان هست، که به آن رقم آینده نگری شده است بسیار نزدیک اشت.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – برنامه

تحقق 98 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 95
مفتح با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی آینده نگری شده است در قانون بودجه بیش از 103 هزار و 828 میلیارد تومان بود، ادامه داد: آنچه که از درآمدهای مالیاتی محقق شده است 101 هزار و 470 میلیارد تومان بوده یعنی 98 درصد بودجه آن تحقق یافته هست، که نشانگر عملکرد خوب دولت در حوزه مالیاتی است.
وی با بیان اینکه سایر درآمدها در بودجه 53 هزار و 517 میلیارد تومان آینده نگری شده است بود، یادآور شد:آنچه که در سایر درآمدها محقق شده است 44 هزار و 510 میلیارد تومان بود که حدود 83 درصد محقق شده است است.
سهم نفت در بودجه 95 کم کردن و سهم مالیات زیاد کردن یافته است
مفتح با اشاره به اینکه در بودجه سال 95 واگذاری دارایی های سرمایه ای یعنی عددی که از محل فروش نفت به دست می آید 79هزار میلیارد تومان آینده نگری شده است بود، افزود: آنچه که در این بخش محقق شده است 74هزار و 279 میلیارد تومان یعنی 94 درصد محقق شده است هست، یعنی سهم نفت در درآمدهای کشور کم کردن و سهم مالیات زیاد کردن یافته هست، که رویکرد مناسبی است.
این نماینده در مجلس دهم، با بیان اینکه واگذاری دارایی های مالی و فروش اوراق های متفاوت حدود 57 هزار و 962 میلیاردتومان در بودجه آینده نگری شده است بود، ادامه داد:در این بخش دولت 62 هزار و 465 میلیارد تومان عملکرد داشته یعنی 107 درصد که بیش از رقم آینده نگری شده است هست، که البته در اصلاحیه بودجه اجازه زیاد کردن آن به دولت داده شده است بود.
41 هزارو 700 میلیارد تومان اعتبار در طرح های ملی و استانی در سال 95 توزیع شده است است
مفتح اظهار کرد: در بخش هزینه های جاری 213 هزار و 762 میلیارد تومان آینده نگری شده است بود و آنچه که محقق شده است 206 هزار و 990 میلیارد تومان هست، یعنی 96.8 درصد در هزینه های جاری محقق شده است است.
وی با بیان اینکه 41 هزارو 700 میلیارد تومان اعتبار در طرح های ملی و استانی در سال 95 توزیع شده است هست، افزود:307 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت کارها عمرانی در مقابله با حوادث غیرمترقبه تخصیص داده شده است یافته هست، که با اعتبارات طرح های ملی 42 هزار میلیارد تومان در سال 95 جهت اعتبارات عمرانی سال 95 بوده است.
اختصاص 5 هزار و 809 میلیارد تومان جهت آب های مرزی از صندوق توسعه ملی
مفتح با اشاره به اینکه 5 هزار و 809 میلیارد تومان جهت آب های مرزی از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده است یافته هست، ادامه داد:806 میلیارد تومان به آب های مرزی به وسیله وزارت جهاد کشاورزی تخصیص یافته است و هزار و 591 میلیارد تومان جهت آبیاری تحت فشار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است است.
وی یادآور شد: همچنین هزار و 550 میلیارد تومان جهت مجتمع های آبرسانی روستایی هزینه شده است هست، که در مجموع 12 هزار و 102 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی جهت طرح های عمرانی استفاده شده است است.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:دیوان محاسبات در تفریغ بودجه منابع و هزینه کردهای بودجه در سال 95 به وسیله دولت را بررسی می کند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | برنامه | کمیسیون | منابع | صندوق | برنامه | اعتبار | مجلس شورای اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *