خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

یگان مهم عمل کننده در اتفاق مجلس «سپاه حفاظت انصارالمهدی» بود ، برخی به دن

سردار گرجی زاده گفت: متأسفانه بعضی تلاش می‌کنند تا این اتفاق تروریستی را بزرگ نشان دهند ولی اینها از نگاه ما یک عملیات فاقد ارزش بود.

یگان مهم عمل کننده در اتفاق مجلس «سپاه حفاظت انصارالمهدی» بود ، برخی به دن

به گزارش خبرنگار سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ سردار گرجی زاده گفت: من از همه سیاسیون با هر تفکری که دارند خواهش می کنم که قدر نیروهای حفاظتی خود در سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات را بدانند.

عبارات مهم : نیروی انتظامی – فرمانده سپاه
سردار علی اصغر گرجی زاده فرمانده حفاظت سپاه جهت تشریح زوایای پیدا و پنهان اتفاق تروریستی اخیر داعش در پایتخت کشور عزیزمان ایران و در مجلس شورای اسلامی، در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شبکه افق حاضر شد.

سردار گرجی زاده اظهار داشت: از همان لحظه اول وقوع اتفاق نیروهای امنیتی سپاه انصارالمهدی که در مجلس مستقر هستند وارد عمل شده است و اقدام به مقابله اولیه با تروریست ها کردند.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق از یک طرف نکبت کار تروریست ها و از طرف دیگر بزرگی نظام ما و نیروهای امنیتی مان را نشان داد. آیا که تروریست ها از محل مراجعات مردمی وارد شدند و هنگامی که دست به عملیات زدند ولی با حسن تدبیری که مدیر محترم مجلس آقای لاریجانی داشت جلسه صحن علنی تعطیل نشد و نمایندگان به آرامش به کار خود ادامه دادند.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی اظهار داشت: البته متأسفانه بعضی تلاش می کنند تا این اتفاق تروریستی را بزرگ نشان دهند ولی اینها از نگاه ما یک عملیات فاقد ارزش بود.

گرجی زاده تصریح کرد: بنابر اسناد به دست آمده این تروریست ها با تفکرات تکفیری و سلفی وابسته به داعش در گذشته نیز چند بار به خارج مرزها رفته، در آنجا آموزش دیده و در بعضی عملیات های قبلی آنها نیز شرکت داشته اند.

وی گفت: اگرچه با شناسایی قبلی دست به این عملیات زدند ولی به یکی از مکان هایی رفتند که راحت ترین و سهل ترین نوع رفت و آمد جهت مردم در آنجا در نظر گرفته شده است هست. آیا که محل عملیات آن ساختمان اداری و مراجعات مردمی مجلس بود.

فرمانده حفاظت سپاه ادامه داد: در این محل تنها یک حلقه امنیتی وجود داشت آیا که محل رفت و آمد مردم است و خیلی سختگیری نمی شود و اینکه یک تیم عملیاتی بیاید و با این حجم از وحشیگری وارد این محل شده است و در همان گام اول نیروی امنیتی ما را به رگبار بسته و بعد به سمت مردم عادی شلیک کند یک اقدام حقیرانه است.

گرجی زاده گفت: آنها از هیچ گیتی رد نشدند و در همان گیت اول که عنصر امنیتی ما یعنی شهید تیموری در آنجا حضور داشت درگیر شده است و به صورت ضربتی و غافلگیرانه عمل کردند و در ابتدا نیروی امنیتی را مضروب و بعد به فجیع ترین شکل به شهادت رساندند.

وی در خصوص یگان های عمل کننده در این مقابله نیز گفت: یگان عمده نیروهای سپاه حفاظت انصارالمهدی مستقر در مجلس بودند ولی در ادامه از ظرفیت های نیروی زمینی سپاه، یگان صابرین، نیروهای ناجا و سایر نیروهای امنیتی که به میل خود آمده بودند نیز استفاده کردیم.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی خاطرنشان کرد: کار مقابله با این تروریست ها به علت وجود تعداد زیادی از مردم عادی و کارمندان مجلس قدری پیچیده بود ولی نیروهای ما توانستند ۱۵۰ نفر را به صورت کاملاً سالم از مبادی متفاوت مانند پنجره و یا مسیرهای دیگر خارج کنند.

گرجی زاده با بیان اینکه نیروهای امنیتی ما با تدبیر توانستند تروریست ها را به سمت ساختمان غیر مهم مجلس منحرف کنند، افزود: آنها به طبقه چهارم رفته بودند و در آنجا حضور داشتند و به علت اینکه چند مجروح هم در طبقات متفاوت بود نیروهای سپاه بلافاصله جهت خروج مجروحین عمل کردند و اگر این کار صورت نمی گیرد تروریست ها بسیاری از آنها را می کشتند.

وی اظهار داشت: تروریست ها نشان دادند که خونسرد نبودند و عجله داشتند والا خسارات بیشتری برجای می گذاشتند. آنها در طبقه چهارم گرفتار شدند و قدرت تحرک از آنها گرفته شد و با تدبیر نیروهای عمل کننده ما مهمات اینها به آخر رسید و صرفاً چند نارنجک و کمربند انتحاری برایشان باقی مانده بود.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی ادامه داد: هر سه نفر آنها یک کمربند انفجاری داشتند ولی نتوانستند از آن استفاده کنند یکی از آنها به وسیله نارنجک خودش به هلاکت رسید و موجب جراحت یکی دیگر از تروریست ها شد و دو نفر باقی مانده به وسیله تیر مستقیم فرزند های ما کشته شدند.

گرجی زاده تصریح کرد: جهت نیروهای امنیتی مهم است که بر سر تعداد تروریست ها ریسک نکنند جهت همین تا یک ساعت و نیم بعد از کشته شدن آنها فرزند های ما به دنبال همدستان احتمالی دیگر می گشتند.

وی با بیان اینکه در اینگونه عملیات ها هم سرعت و هم کیفیت جهت ما مهم هست، اظهار داشت: ما مانند کشورهای دیگر مثل روسیه عمل نمی کنیم که جهت کشتن تروریست ها ممکن است به مردم هم آسیب برسد، جهت ما سلامت جان مردم بسیار مهم است.

فرمانده حفاظت سپاه اظهار داشت: در این عملیات یک پاسدار حفاظت شهید و چند نفر مجروح شدند و مابقی شهدا از مردم عادی و کارمندان مجلس بودند.

گرجی زاده افزود: این تروریست ها به قدری وحشیانه عمل می کردند که به سمت یکی از زن ها که فرزند ای در بغل داشت هم شلیک می کردند و یا به صورت کور مردم عادی را نشانه قرار می دادند ولی در اینجا اقدام شجاعانه و فداکارانه نیروهای سپاه مانند شهید تیموری بسیار مؤثر بود و جلوی خسارت زیادی را گرفت.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو به اقدام تروریست ها در حرم امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این عملیات که آنقدر حقیرانه و فاقد ارزش بود که ما باید گاهی جهت دشمن های مان تأسف بخوریم. البته در این ماجرا نیروی انتظامی بسیار شجاعانه عمل کرد و افسر حاضر در میدان با یک گلوله توانست یکی از تروریست ها که در فاصله دوری هم بود از کار بیندازد.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی خاطرنشان کرد: مردم زیادی جهت زیارت به حرم حضرت امام می آیند. بنابراین خیلی نمی توان فضا را پلیسی و امنیتی کرد البته در اطراف حرم نیروهای امنیتی در حلقه های متفاوت حضور دارند و نشان دادیم که اگر تروریست ها بخواهند به اینجا بیایند چطور از آنها پذیرایی خاص می شود.

گرجی زاده افزود: این تروریست ها آنقدر هول و گیج بودند که در همان لحظات اولیه درگیر شده، خود را لو دادند و نیروی انتظامی به سرعت توانست جلوی آنها را بگیرد.

وی در خصوص حضور نیروهای ارتش در عملیات مقابله با تروریست ها در مجلس نیز گفت: نیروهای امنیتی ما مانند سپاه و ارتش جهت کارهای بسیار بزرگ ساخته شده است اند. این اتفاقی که رخ داد می توانست به آسانی جمع شود که شد. هرچند نیروهای بسیاری حتی فرماندهان ارشد سپاه جهت کمک آمده بودند. ولی نیروهای ما در ارتش آنقدر بزرگ هستند که باید جهت کارهای بزرگ ذخیره شوند. در این عملیات نیازی به آنها نبود و درخواستی هم از آنها نشد.

فرمانده حفاظت سپاه در آخر گفت: من از همه سیاسیون با هر تفکری که دارند خواهش می کنم که قدر نیروهای حفاظتی خود در سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات را بدانند.

گرجی زاده تصریح کرد: در طول سال حوادث زیادی پیش می آید که هیچ کس متوجه نمی شود و این آرامش نتیجه مجاهدت های شبانه روزی و خاموش نیروهای امنیتی است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: نیروی انتظامی | فرمانده سپاه | تروریست ها | تروریستی | تروریست | مقابله | گرجی زاده | سپاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *