خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بخشی از قاچاق به صورت قانونی در گمرکات انجام می‌شود

دبیر کل انجمن اسلامی اصناف و بازار گفت: 50 درصد قاچاق در گمرکات انجام می‌شود که مسئله رشوه به این عنوان دامن می‌زند.

بخشی از قاچاق به صورت قانونی در گمرکات انجام می‌شود

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، با تأکید بر اینکه قبل از پرداختن به مقوله قاچاق باید به قوانین مربوط به گمرک رجوع کنیم گفت: توجه جدی به مسائل گمرکی باعث می‌شود که وارد نمودن کالای قاچاق جهت یک قاچاقچی مقرون به صرفه نباشد.

دبیر کل انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه در حوزه قضایی هم مجازات‌ها متناسب با جرایم نیست، افزود: اگر مجازات مشخص شده است با جرم انجام شده است تناسب داشته باشد، دیگر کسی ریسک ارتکاب به جرم و وارد کردن کالای قاچاق را به خود نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه یک بخشی از قاچاق به صورت قانونی در گمرکات انجام می‌شود، تصریح کرد: البته گمرکات منکر این عنوان هستند در حالی که بعضی آمار نشان می‌دهد 50 درصد قاچاق از این طریق انجام می‌شود که مسئله رشوه هم به آن دامن می‌زند و متأسفانه به قدری مرسوم شده است که بعضی با جرأت اوج جهت هر کانتینر قیمت تعیین می‌کنند.

بخشی از قاچاق به صورت قانونی در گمرکات انجام می‌شود

دبیر کل انجمن اسلامی اصناف و بازار ادامه داد: شاهدان عینی باید به عنوان یک سند محکم محسوب شوند که هنگامی که اطلاعاتی می‌دهند در محکمه قابل قبول باشد.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه مافیای قاچاق در گمرکات کارها را جهت قاچاقچیان انجام می‌دهند، اظهار داشت: اگر کسی به مسئولین بالاتر اطلاع دهد که از من رشوه درخواست کردند مافیا به صورت گسترده به یکدیگر اطلاع می دهند که فلان فرد قابل اعتماد نیست، نباید جهت او کاری انجام داد و کاری می‌کنند که آن فرد دیگر نتواند در داخل کشور فعالیت کند.

وی خاطر نشان کرد: مافیا کسانی هستند که اگر کسی بخواهد به صورت سالم در جامعه زندگی کند به صورتی جهت او مسئله ایجاد می‌کنند که دیگر نتواند به طور سالم فعالیت کند.

کریمی اصفهانی قاچاق کالا را مهمترین عامل فلج کننده تولید داخلی برشمرد و تأکید کرد: بسیاری از کالاهایی که وارد می‌شوند اجناس بی کیفیت خارجی هستند و ما می‌توانیم با کیفیت بهتر همان‌ها را تولید کنیم، ولی وجود آن‌ها بدون اینکه هزینه گمرکی پرداخت کنند قابل مسابقه با کالای داخلی نیست و این قابل مسابقه نبودن تعطیلی تولیدی داخلی و رونق گرفتن بازار خارجی را در پی خواهد داشت.

دبیر کل انجمن اسلامی اصناف و بازار گفت: 50 درصد قاچاق در گمرکات انجام می‌شود که مسئله رشوه به این عنوان دامن می‌زند.

انتهای خبر /

واژه های کلیدی: کالای قاچاق | قاچاق کالا | احمد کریمی | قاچاقچیان | اطلاعات | قانونی | قاچاقچی | اطلاعات | خارجی | بازار | مجازات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *