خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

باید از توسل به راهکارهای غیر سیاسی جهت حل بحران سوریه اجتناب شود

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در پایتخت کشور عزیزمان ایران با حسین امیرعبداللهیان دستیار خاص مدیر مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

باید از توسل به راهکارهای غیر سیاسی جهت حل بحران سوریه اجتناب شود

به گزارش حوزه مجلسگروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با سفیر فرانسه با اشاره به روند رو به رشد روابط پارلمانی کشور عزیزمان ایران و فرانسه گفت: همکاری پارلمانی میان دو کشور در سطوح متفاوت در جریان بوده و امیدواریم بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی فرانسه در ماه آینده نیز، شاهد ادامه این روند و تقویت هر چه زیاد همکاری های پارلمانی دو کشور در جهت تقویت روابط موجود فیمابین باشیم.
دستیار خاص مدیر مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک گزینش مدیر جمهور تازه فرانسه گفت: امیدواریم مدیر جمهور تازه فرانسه مبارزه جدی با تروریسم را به عنوان مهمترین چالش صلح و امنیت بین المللی از اولویت های عملی خود قرار دهد.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – مبارزه با تروریسم

امیرعبدالهیان تمرکز بر راه حل سیاسی در سوریه را عاملی مهم در مبارزه با تروریسم دانست و گفت: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از ابتدای شروع این بحران بر گفتگو و مذاکره سیاسی تاکید داشته است.
وی افزود: نشست آستانه شروع خوبی جهت رسیدن به راه حل سیاسی در بحران سوریه است ولی ممکن است ابتکارات این نشست با کارها مخرب آمریکا و هم­پیمانانش با چالش های تخریبی روبرو شود.
دستیار خاص مدیر مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با تاکید بر اینکه آینده سوریه باید به دست مردم این کشور تعیین شود و همه گروه­های سوری اعتقاد به راهکار سیاسی بخشی از راه حل باشند گفت: نباید از خارج سوریه راه حلی بر مردم تحمیل شود.
امیرعبداللهیان در آخر با ابراز نگرانی از تحرکات حکومت بحرین علیه شیخ عیسی قاسم گفت: شیخ عیسی قاسم از روحانیون متنفذ دنیا اسلام است و فقط متعلق به بحرین نیست.
وی با بیان اینکه خواست مردم بحرین دموکراسی است گفت: نباید مبارزه دموکراتیک جهت تحقق دموکراسی دستاویزی جهت محکومیت­های ناعادلانه باشد.
امیر عبداللهیان همچنین در این دیدار تاثیرات نامناسب افراط گرایی و تحرکات تروریستی را بر صلح و امنیت بین المللی برشمرد.
فرانسوا سمنو سفیر فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از مناسبات پارلمانی موجود و تاکید بر تلاش زیاد به منظور توسعه همه جانبه همکاری ها و با اشاره به گزینش مدیر جمهور تازه این کشور گفت:امانوئل ماکرون مدیر جمهور تازه فرانسه سخنان زیادی در خصوص مبارزه با تروریسم و عزم جدی فرانسه جهت از بین بردن داعش و سایر گروه های تروریستی فعال در منطقه داشته لیکن این مسئله به امنیت دنیا پیوند خورده و تاثیرات منفی خود را بر فرانسه در سال های اخیر برجای گذاشته است.
وی افزود: ماکرون با اعلام اینکه هدفش در سوریه مبارزه با داعش و آخر دادن به بحران داخلی این کشور هست، بر همکاری با شرکای منطقه ای مانند ایران، ترکیه و لبنان در حل بحران سوریه تاکید کرده است.
سفیر فرانسه با تاکید بر پایبندی دولت تازه فرانسه به توافق هسته­ ای کشور عزیزمان ایران و 1+5 گفت: فرانسه همواره سیاست منطقی برقراری صلح و ثبات در منطقه را دنبال کرده است و برجام را نیز در این راستا ارزیابی کرده و به آن پایبند هستیم.
فرانسوا سنمو در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی نظر کشورش را تبیین کرد و بر ضرورت اجتناب همه طرفها از توسل به راهکارهای غیر سیاسی تاکید کرد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | مبارزه با تروریسم | فرانسه | تروریسم | سیاسی | سوریه | بحرین | ایران | امنیت | همکاری | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *