خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دولت در جهت تقویت احزاب گام بردارد ، مدیران پیر محافظه‌کار می‌شوند، انتخاب دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در هفته آینده

عضو هیات موسس حزب پیشروی اصلاحات گفت: مدیران نسل اول انقلاب پیر شده‌اند امروز باید وزرا، معاونان و مدیران شرکت‌های دولتی از نسل دوم و سوم سرکار باشند نه از نسل اول.

دولت در جهت تقویت احزاب گام بردارد ، مدیران پیر محافظه‌کار می‌شوند، انتخاب دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در هفته آینده

“احمد خرم” عضو هیات موسس حزب پیشروی اصلاحات در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، اطراف انتظارات احزاب از دولت دوازدهم، اظهار داشت: متاسفانه در دولت های نهم و دهم احزاب مورد توجه قرار نگرفتند دولت یازدهم نیز به علت بعضی پرسشها از این مسئله غفلت کرد.
وی ادامه داد: در دولت دوازدهم یکی از پرسشها مهم باید توجه، تقویت و گسترش احزاب و تشکل ها و NGOها باشد و حمایت های معنوی و مادی از آنان به عمل آید.
وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات تاکید کرد: احزاب در کشور، خودشان را با حق عضویت های اندک اداره می کنند که این مسئله مشکلاتی ایجاد کرده است و باید دولت توجه بیشتری در این خصوص داشته باشد.
وی اطراف ضرورت جوان گرایی در کابینه تصریح کرد: در دو دهه اخیر مدیران دهه اول انقلاب پا به سن گذاشتند و دولت ها باید کادرسازی و مدیرسازی می کردند یعنی در کنار مدیران پیر و باتجربه جوانانی از نسل دوم و سوم را قرار می دانند تا تجربه و دانش انتقال یافته شود.
خرم گفت: نسل اول انقلاب پیر شده است است امروز باید وزرا، معاونان و مدیران شرکت های دولتی از نسل دوم و سوم سرکار باشند نه از نسل اول.
وی افزود: هنگامی که فرد پیر می شود کارآیی و اثربخشی موثرش کم کردن می یابد در نتیجه وقت کمتری جهت کارها می گذارد و محافظ کار می شود و دیگر با دلیری تصمیم نمی گیرد و هزاران مسئله دیگر پیش می آید که بی اعتمادی، دلخوری، یأس و ناامیدی ایجاد می کند.
عضو هیات موسس حزب پیشروی اصلاحات ادامه داد: باید میانگین سنی کابینه دولت همچون شوراها یک نسل و یا حتی ده سال جوان‎ تر شود مدیران گذشته که سن اوج دارند در جایگاه رسمی مشاورین مدیران جوان قرار بگیرند و از تجربه آ نان استفاده کنند.

عبارات مهم : تکنولوژی – انقلاب

خرم بااهمیت ترین مسئله پیش روی دولت را رکود و تک نرخی کردن رقم بیکاری بیان کرد و گفت: قیمت بیکاری فارغ التحصیلان بالای 40 درصد است باید به جوانان فارغ التحصیل توجه خاص ای شود و راهکار این مسئله فراهم کردن زمینه های اشتغال آنان است.
عضو هیات موسس حزب پیشروی اصلاحات بیان داشت: یکی از تصمیماتی که دولت جهت برطرف بیکاری جوانان گرفته کارورزی است که طی آن در مدت 3 تا 6 ماه مهارت هایی به فارغ التحصیلان آموزش داده می شود.
وی تاکید کرد: مردم از دولت دوازدهم انتظار دارند تا فرآیند لغو تحریم ها ادامه یابد و تحریم های تازه هم اضافه نشود یعنی تعاملی سازنده با دنیا داشته باشیم.
وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات یکی از پارامترهایی موثر در ایجاد اشتغال و کم کردن رکود را انتقال دانش و تکنولوژی به داخل کشور بیان کرد و اظهار داشت: به روز کردن دانش و تکنولوژی از طریق همکاری با صاحبان تکنولوژی و تحت لیسانس تحقق می یابد یعنی راهی که ژاپن، کره، سنگاپور و چین طی کردند آنان با صاحبان دانش، همکاری کردند و توانستند دانش و تکنولوژی را به داخل کشور خود انتقال دهند در این زمینه مهم است که دیپلماسی خارجی نقش موثری ایفا کند.
وی با اشاره به اهداف ایجاد حزب پیشروی اصلاحات گفت: نشانه مهم حزب انجام فعالیت هایی با محوریت زیاد کردن NGOها، تشکل های صنفی، تخصصی و نقد برنامه های پنج ساله و بودجه های هر سال هست، نقد به معنای مطرح کردن چالش و راهکار دادن مدنظر ماست.
خرم تصریح کرد: ما نمی خواهیم فقط اشتباهات را مطرح کنیم کارگروهای تخصصی در این زمینه در حزب تشکیل می شود که در مباحث متفاوت از متخصصین بهره می گیریم و راهکار ارائه می کنیم.
عضو هیات موسس حزب پیشروی اصلاحات خاطر نشان کرد: نخستین کنگره حزب دو هفته پیش برگزار شد و هنوز فعالیت ها به صورت جدی شروع نشده است در حال حاضر تدارکات گزینش دبیرکل و شورای مرکزی را انجام می دهیم و هفته آینده دبیر کل حزب مشخص خواهد شد.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: تکنولوژی | انقلاب | تخصصی | همکاری | بیکاری | انتقال | تعیین دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات | میانگین سنی دولت باید 10 سال پایین بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *