خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دولت یازدهم 15 لایحه با عنوان محیط زیست تقدیم مجلس کرده است / امیری

معاون امور مجلس مدیر جمهور گفت: دولت یازدهم در کمتر از چهار سال 15 لایحه با عنوان محیط زیست را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده که بیش از نیمی از آنها تاکنون به قانون تبدیل شده است هست.

دولت یازدهم 15 لایحه با عنوان محیط زیست تقدیم مجلس کرده است / امیری

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری روز سه شنبه و همزمان با هفته محیط زیست، گفت: توجه به محیط زیست کشور عزیزمان ایران و تلاش جهت حفاظت از محیط زیست یکی از دغدغه ها و اولویت های مهم مدیر جمهور و دولت یازدهم بوده هست.
وی افزود: از 15 لایحه محیط زیستی دولت که به مجلس تقدیم شده، تاکنون هشت مورد به قانون تبدیل شده است و شش مورد نیز در کمیسیون های متفاوت و یا صحن علنی در حال پیگیری هست.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – نیروهای مسلح
معاون پارلمانی مدیر جمهور گفت: لایحه ارزیابی زیست محیطی کشور عزیزمان ایران تنها لایحه ای بود که در اسفند 1394 در صحن علنی مجلس رد شد.

به گفته آقای امیری لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور، آخرین لایحه زیست محیطی دولت بود که در اردیبهشت امسال بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان جهت اجرا ابلاغ شد.
بر اساس این قانون، هرگونه بهره برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها گردد، ممنوع هست. مرجع تشخیص این عنوان شرکت حفاظت از محیط زیست می باشد.
به موجب این قانون همچنین وارد کردن گونه های گیاهی و جانوری غیربومی مضر به تالاب ها ممنوع می باشد.
“اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب، بعد از اقامه دعوا به وسیله شرکت حفاظت محیط زیست، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده، حسب تشخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارات وارده و در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان شش تا هشت برابر خسارات وارده محکوم می شوند.”
معاون پارلمانی مدیر جمهور توضیح داد: لایحه موافقتنامه همکاری در خصوص آب و هواشناسی دریای خزر، پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی، لایحه الحاق دولت کشور عزیزمان ایران به پروتکل مورخ 1996 کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از تخلیه پسماند و سایر مواد، لایحه موافقتنامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر و لایحه تصویب اصلاحات، ضمائم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها و الحاقات و اصلاحات بعدی آن از جمله مواردی هستند که بعد از تقدیم آنها به مجلس به وسیله دولت، هم اکنون به قانون تبدیل شده است اند.
آقای امیری افزود: لایحه حفاظت از خاک، لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیک، لایحه الحاق دولت کشور عزیزمان ایران به پروتکل ناگویا در مورد دسترسی به منابع ژنتیکی و تسهیم عادلانه و منصفانه منافع حاصل از استفاده آنها الحاقی به کنوانسیون تنوع زیستی، لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان از جمله مهمترین لوایحی هستند که پیگیری به آنها در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد.
وی اظهارداشت: آخرین لایحه زیست محیطی دولت یازدهم در 13 اردیبهشت امسال و با عنوان لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که امیدوارم هرچه سریعتر تصویب شود.
بر اساس این لایحه ماموران اجرائی محیط زیست (محیط بانان) و جنگلبانان از حیث مسئولیت جزایی و مدنی دیه و خسارات وارده به اشخاص ثالث و همچنین جبران خسارات وارده به آنان در قبال صدمات جانی و ضرر و زیان مالی که در جهت انجام وظیفه مجبور می شوند و کمک مالی به آنان و خانواده ارزش در دوران تعقیب و بازداشت و بعد از آن ، مشمول مواد(12) تا (15) قانون بکارگیری سلاح به وسیله نیروهای مسلح در موارد ضروری- مصوب 1373- و در مورد بیمه عمر و حوادث و انواع بیمه های متداول دیگر و نحوه تامین حق بیمه مشمول قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل، بازنشستگان و وظیفه بگیران نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت تابعه یا وابسته به آنها –مصوب 1376- و اصلاحات بعدی خواهند بود.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | نیروهای مسلح | آلودگی هوا | آلودگی | منابع | قانون | تالاب | ایران | آلودگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *