خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شماره #1*8877* جهت پرداخت فطریه ، امسال 2 هزار میلیارد وام به افراد تحت پوشش کمیته امداد خواهیم داد

مردم با شماره گیر ی#1*8877* می توانند از هر جا اقدام به پرداخت الکترونیکی فطریه کنند.

شماره #1*8877* جهت پرداخت فطریه ، امسال 2 هزار میلیارد وام به افراد تحت پوشش کمیته امداد خواهیم داد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان،پرویز فتاح مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری 4تیر ماه، شبکه دو سیما به تشریح و تبیین برنامه ها و کارها کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت.

وی در ابتدای این برنامه با بیان اینکه در مراسم معارفه خود زیاد کردن اعتماد عمومی نسبت به کمیته امداد را مهم ترین برنامه خود عنوان کردم گفت: البته این سخن به معنای آن نیست که اعتماد مردم نسبت به این نهاد کم بوده هست؛ اعتماد نسبی است و هر مسئولی که سر کار می آید باید تلاش کند رتبه ای که آن شرکت در آن واقع شده است است را بالاتر ببرد.

شماره #1*8877* جهت پرداخت فطریه ، امسال 2 هزار میلیارد وام به افراد تحت پوشش کمیته امداد خواهیم داد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: انصافا از اول انقلاب اسلامی کمیته امداد مورد اعتماد مردم بوده و صندوق های صدقات نیز در جای جای کشور نماد کمیته امداد هستند و ارتباط ما را با مردم تنگاتنگ نشان می دهد.

کمیته امداد یک نهاد مردمی و یک خیریه بزرگ است/ وابسته به دولت ها نیستیم

فتاح با تاکید بر اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی و یک خیریه بزرگ است اظهار داشت: وابسته به دولت ها نیستیم که بودجه مان فقط از محل درآمدهای نفتی و بودجه عمومی تامین شود؛ بخشی از منابع ما به این صورت تامین می شود ولی عمده منابع ما وابسته به مردم است و اگر درآمد ما اضافه شود بدهید معنی است که اعتماد مردم به ما نیز زیاد شده است است.

وی افزود: زیاد کردن درآمد ما بستگی به واکنش‌ها ما دارد به گونه ای که هرچه بتوانیم عملکردمان را براق سازی کنیم و با صداقت مسایل و پرسشها و آمار و ارقام را به مردم انتقال یافته کنیم آن وقت است که دستمان جهت پیگیری زیاد به فقرا پر خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: کل کمک های مردمی در سال ۹۴ ( از طریق صدقه، ذکات و طرح های مختلف) ۹۷۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۹۵ به ۱۴۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

مردم با شماره گیر ی#1*8877* می توانند از هر جا اقدام به پرداخت الکترونیکی فطریه کنند.

فتاح در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص زیاد کردن مستمری ۳ تا ۵ برابری افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز اظهار داشت: جهت یک نفر تحت پوشش کمیته امداد ۵۳ هزار تومان و جهت هر خانواده پنج نفره تا ۱۰۰ هزار تومان در ماه مستمری پرداخت می کردیم ، ده سال بود که این عدد ثابت بود ضمن اینکه باید اشاره کنم که منشا این مستمری از منابع عمومی و بودجه مصوب مجلس و دولت است.

وی ادامه داد: بر این اساس سال گذشته از دولت و مجلس تقاضا کردیم که مستمری ها زیاد کردن پیدا کند که البته این عنوان در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۶ دولت به مجلس دیده نشده بود و علت هم این عنوان عنوان می شد که منابع دولت محدود است ، بر این اساس از مجلس خواهش کردیم که این کار صورت پذیرد که نهایتا نمایندگان مجلس این ایده را پذیرفتن و این زیاد کردن به صورت طرح مصوب شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره اضافه کرد: زمانی که قرار بود این طرح در صحن مجلس مطرح شود بعضی اعتقاد بودند که اگر در صحن با این طرح مخالفت شود است طرح رد می شود لذا سراغ دولت رفتیم که انصافا دولت و نمایندگان دولت در مجلس نیز با لینک طرح مخالفت نکردند و دولت و مجلس در یک همگرایی نانوشته با این طرح موافقت کردند.

وی با بیان اینکه دولت نیز این ملاحظه را داشت که ممکن است بعضی از او انتقاد کنند که آیا امسال این عنوان را اجرا می کند و آیا سال های قبل اینکار را نکرده هست، گفت: از آنجا که این طرح متعلق به مجلس بود، دولت نیز خود را موظف دانست قانون را اجرا کند که خوشبختانه الان سه ماه است که از اجرای این طرح می گذرد لذا نباید کسی این واکنش‌ها را تعبیر سیاسی کند.

فتاح یادآور شد: ردیف مستمری ما در سال ۹۵ به میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در لایحه بودجه ۹۶ به ۳۱۰۰ میلیارد تومان رسید ( ۳/۴برابر شد)؛ لذا براساس این افزایش، پرداخت مستمری جهت یک نفر از ۵۳ هزار تومان به ۱۴۸ هزار تومان و جهت یک خانواده پنج نفره از ۱۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان زیاد کردن پیدا کرد.

تعداد ایتام کل کشور ۱۷۲ هزار نفر است/ هریک از ایتام حداقل ۴ حامی دارد

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص طرح اکرام ایتام نیز بیان داشت: تعداد ایتام در کل کشور ۱۷۲ هزار نفر است که هریک از ایتام حداقل ۴ حامی دارند بر این اساس ۶۵۰ هزار نفر حامی ایتام داریم.

شماره #1*8877* جهت پرداخت فطریه ، امسال 2 هزار میلیارد وام به افراد تحت پوشش کمیته امداد خواهیم داد

فتاح در ادامه نیز به طرح اکرام محسنین اشاره کرد و گفت: در کنار بحث حمایت از ایتام خانواده هایی داریم که سرپرست آن ها در قید حیات هستند ولی وضع ارزش به مراتب از ایتام بدتر هست؛ نزدیک ۴۰۰ هزار نفر فرزندان غیر یتیم در کشور داریم که تحت عنوان طرح اکرام محسنین تحت پوشش ما قرار دارند.

وی افزود: دو سال قبل که این طرح را با همکاری رسانه ملی و برنامه ماه عسل مطرح کردیم توانستیم ۱۰۹ هزار حامی مرتبط با این طرح را جذب کنیم، امسال نیز تعداد آمار ثبت نامی ما در طرح اکرام محسنین تا روز گذشته ۴۵۵ هزار نفر بود که بعد از برنامه شب گذشته ماه عسل ۶۰ هزار نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه شدند و هم اکنون ۵۱۰ هزار نفر در این طرح عضویت کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره با اعلام اینکه تا شب گذشته ۲۸۰ هزار نفر در طرح اکرام محسنین به صورت قطعی جذب شدند گفت: تمام فرزندان محسنین در کشور تحت پوشش ما، حداقل یک حامی دارند که این حامیان باید ماهانه حداقل ۵۰ هزار تومان بپردازند.

فتاح مدیر کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه امسال20 درصد فعالیت ها و درآمدهايمان از طریق الکترونیک انجام شد اظهار داشت: درآمد طرح ایتام، اکرام و محسنین حداقل 400 میلیارد تومان است و به صورت 100 درصد الکترونیکی این کار انجام شد، در ای تی ام ها بحث پرداخت الکترونیک را داریم.

مردم با شماره گیر ی#1*8877* می توانند از هر جا اقدام به پرداخت الکترونیکی فطریه کنند.

صندوق صدقات الکترونیک در متروها راه اندازی شده است است

وی با بیان اینکه صندوق صدقات الکترونیک در متروها راه اندازی شده است است خاطرنشان کرد : بحث اعتیاد معتادان یک عارضه اجتماعی است و صندوق های ما درمعرض دستبرد عام از سوی این عده از معتادان قرار می گیرد البته به مرور این صندوق ها الکترونیکی خواهد شد این در حالی است که طرح محسنین کاملا الکترونیکی انجام شده است است.

عبارات مهم : رئیس کمیته امداد – کمک های مردمی
حداقل45 هزار صندوق سیار و ثابت در کشور جهت جمع آوری فطریه و ذکات در نظر گرفته شده است است

فتاح با اشاره به اینکه حداقل45 هزار صندوق سیار و ثابت در کشور جهت جمع آوری فطریه و ذکات در نظر گرفته شده است است ادامه داد: از امشب و فردا صبح فطریه ها جمع آوری می شود و مردم می توانند به صورت حضوری پرداخت داشته باشند و همچنین ، مردم با شماره گیر ی#1*8877* می توانند از هر جا اقدام به پرداخت الکترونیکی فطریه کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه تا فردا شب 90 درصد فطریه در میان نیازمندان توزیع می شود و نهایتا تا روز دوم 99 درصد فطریه به نیازمندان داده می شود گفت: در فضای پرداخت الکترونیکی نام شهرها جهت دریافت فطریه و ذکات درج شده است است و به همین طریق مردم در هر کجا که باشند می توانند نام شهر خود را در سامانه درج کنند تا فطریه به شهر مورد نظر تعلق بگیرد.

7 هزار خیریه در کشور مشغول امر خیر و احسان هستند

وی با اشاره به اینکه 7 هزار خیریه در کشور مشغول امر خیر و احسان هستند بیان کرد: اگر کسی در نزدیکان خود نیازمند سراغ دارد بهتر است اولویت را در نزدیکان قرار دهد این در حالی است که ما به نیازمند ترین در کشور فطریه پرداخت می کنیم و فقط برطبق نیازها پرداخت صورت می گیرد.

شماره #1*8877* جهت پرداخت فطریه ، امسال 2 هزار میلیارد وام به افراد تحت پوشش کمیته امداد خواهیم داد

برای ساماندهی خیریه ها باید قانون وضع شود

فتاح با اشاره به اینکه ما در دادن مجوز به خیریه ها نقشی نداریم افزود: جهت ساماندهی خیریه ها باید قانون وضع شود، خواستگاه کمیته امداد و بهزیستی مردم است و لذا تحت نظام ، دولت و دستگاه های نظارتی است دیوان محاسبات بر ما نظارت می کند از سوی دیگر واقعیت این است که چند مرجع به صورت موازی به این خیریه ها مجوز می دهد ، نظارت واحد بر موسسه ها وجود ندارد و این نقص قانونی دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه مردم باید در دادن خیرات، مبرات و انفاق دقت بیشتری کنند اظهار داشت: خیریه ها عمده کارشان درست است و از سوی دیگر دامنه جغرافیایی محدودی دارند ، در نماز عید فطر صندوق های کمیته امداد و بهزیستی مشخص است ،مردم حد الامکان از طریق نهادهای رسمی مانند کمیته امداد و بهزیستی اقدام کنند، ما موظف هستیم تا همه نیاز های خانواده های تحت پوشش را برطرف کنیم.

با کمک های مردمی تامین جهیزیه در کمیته امداد به روز شد

فتاح با اشاره به اینکه با کمک های مردمی تامین جهیزیه در کمیته امداد به روز شده است است خاطرنشان کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد بعد از سپری کردن روند اداری می توانند جهیزیه دریافت کنند ، ما مجوز تأسیس صندوق قرض الحسنه را دریافت کردیم لیکن افراد نیازمند و ضعیف در سازوکار نظام بانکی نمی توانند وامی دریافت کنند ، در سطح کشور31 شعبه ایجاد کردیم به طوری که وام ها با کارمزد3 درصد هست، این صندوق ها را با هزار و600 میلیارد تومان سرمایه اولیه تاسیس کردیم ، هیچ صندوقی در کشور اینچنین متولد نشده است لذا ، امسال 2 هزار میلیارد وام به افراد تحت پوشش کمیته امداد خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه اساسی ترین ماموریت ما بحث اشتغال است که به این مهم توجه شده است است ادامه داد: آموزش فنی حرفه ای به افراد تحت پوشش دادیم و دست مردم را می گیریم.

انتهای خبر /

در این باره زیاد بخوانید:

کمک های کمیته امداد باید از طریق مسجد باشد/بهتر است به جای حسینیه مسجد بسازیم

واژه های کلیدی: رئیس کمیته امداد | کمک های مردمی | کمیته امداد | امام خمینی | برنامه | صندوق | خیریه | کمیته امداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *