خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

امت اسلامی باید با اتحاد کارها مجرمانه صهیونیست‌ها را خنثی کند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امت اسلامی باید با اتحاد، کارها مجرمانه صهیونیست‌ها را خنثی کند.

امت اسلامی باید با اتحاد کارها مجرمانه صهیونیست‌ها را خنثی کند

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، اعزامی به ترکیه؛ نشست وزرای خارجه کشورهای شرکت همکاری‌ اسلامی در حل بحران فلسطین در ترکیه امروز (سه‌شنبه دهم مردادماه) به میزبانی ترکیه برگزار شد.

در این اجلاس وزیر خارجه کشورمان به صحبت پرداخت که متن ان به شرح زیر است.

متن صحبت دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در نشست فوق العاده کمیته اجرایی شرکت همکاری اسلامی در خصوص اوضاع قدس شریف ؛ استانبول ـ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

بسم الله الرحمن الرحیم

در شروع مایلم از دولت و مردم ترکیه به خاطر میزبانی این نشست مهم که به منظور بررسی اوضاع وخیم قدس شریف برگزار شده، قدردانی نمایم.

امت اسلامی باید با اتحاد کارها مجرمانه صهیونیست‌ها را خنثی کند

در نتیجه اقدامات نیروهای اشغالگر که هم چنان و با بی اعتنایی کامل به حقوق بین الملل به برنامه های توسعه طلبانه خود علیه مردم فلسطین و اماکن مقدس مسلمانان به خاص حرم شریف ادامه می دهند، اوضاع این مکان شریف ملتهب تر شده است هست. ما این رشته از تجاوزهای صهیونیستی که با نشانه عوض کردن اوضاع تاریخی این مکان شریف، عوض کردن ترکیب جمعیتی و کنترل بر اماکن مقدسه اسلامی در قلب قدس اشغالی صورت می گیرد را قویا محکوم می کنیم. اوضاع فعلی در نتیجه غم انگیز اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین و نقض مستمر حقوق بنیادین و لاینفک مردم فلسطین به وجود آمده است.

قدس شریف در نتیجه محاصره طولانی این شهر، ایست های بازرسی، نیروهای اشغالگر، شهرک سازی های غیرقانونی، کارها مسلحانه و خشن شهرک نشینان، تحقیر، تبعیض و سرکوب ساکنین فلسطین، خفه شده است هست. محاصره مسجدالاقصی، ممانعت از برگزاری نماز جمعه و اعمال محدودیت جهت فلسطینی ها در دسترسی به اماکن مقدس، مردم فلسطین را بیش از پیش به خشم آورده هست؛ مردمی که با اعتراض های مسالمت آمیزشان که صرفا جهت اعاده حقوق خود و حفظ هویت شهرشان بوده هست، با خشونت و به نحوه بی رحمانه ای برخورد شده است است.

ما نباید هم چنین اوضاع دو میلیون فلسطینی ساکن غزه که تحت محاصره غیرقانونی و مجازات های دسته جمعی قرار گرفته و از نیازهای اولیه و حتی حیاتی ارزش در زمینه دارو، آب سالم و انرژی محروم شده است اند را نیز فراموش کنیم. این کابوس انسانی نیازمند اقدام عاجل از طریق آخر دادن فوری به محاصره غزه هست.

آقای رئیس؛

رژیم اسرائیل هم چنان به تمامی درخواست‌های جهانی جهت توقف و عوض کردن در سیاست ها و کارها نژادپرستانه اش علیه مردم فلسطین بی اعتنایی می کند. ما امت اسلامی باید ابتدا و بیش از هر چیز، با هم جهت پویشی جهانی و یکپارچه، متحد شده است و تلاش های صهیونیستی را جهت مخفی نگاه داشتن برنامه ها و کارها مجرمانه ارزش خنثی کنیم. همه ما باید با هر گونه تلاشی که توجه جمعی ما را از هدفی مهم که ما را در شرکت همکاری اسلامی گرد هم آورده دور می کند، مقابله کنیم. ما نباید به هیچ چیز و هیچ کس اجازه دهیم تا آرزوی بزرگ مهم این شرکت را که ارتقاء وحدت امت اسلامی، مقابله با توسعه طلبی و اشغالگری صهیونیستی و حمایت از تاسیس دولت مستقل و پایدار فلسطینی به پایتختی قدس شریف هست، منحرف کند. ما نبایستی به صهیونیست ها اجازه دهیم تا جهت ما دستور کار تعیین کنند یا پرسشها جدیدی خلق کنند و در نتیجه آن، از جنایاتی که علیه همه ما مرتکب شده است اند، مصونیت یابند. کشورهای اسلامی نباید با ژست های توخالی و سراب غیرواقعی وعده و وعیدهای آنها گمراه شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امت اسلامی باید با اتحاد، کارها مجرمانه صهیونیست‌ها را خنثی کند.

ضروری است تا ما با یک صدا با جامعه بین المللی به خاص شورای امنیت ملل متحد سخن بگوییم و از آنها بخواهیم تا به فرهنگ بی کیفری جهت رژیم اسرائیل آخر داده و این رژیم را مجبور کنند تا برنامه ها و جنایاتش را متوقف کند.

انتهای پیام/

متن صحبت ظریف در اجلاس فوق‌العاده وزرای کشورهای اسلامی

واژه های کلیدی: وزیر خارجه کشور | وزیر امور خارجه | صهیونیستی | فلسطین | برنامه | ترکیه | همکاری | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *