خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اقتدار جمهوری اسلامی، حاصل «اسلام» است

دبیر شورای نگهبان گفت: «اسلام» باعث شده است کشور عزیزمان ایران به قدرتی دست یابد که دشمن های نتوانند جمهوری اسلامی را مهار کنند.

اقتدار جمهوری اسلامی، حاصل «اسلام» است

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله جنتی صبحگاه امروز در دیدار اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند با تشریح روند پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور عزیزمان ایران تحت نفوذ انگلیس و بعد، آمریکا بود، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی، کشور عزیزمان ایران به اقتداری دست یافته است که دشمن های غربی ما با تحمیل فشارهای متعدد مانند جنگ تحمیلی و نیز تحریم ها، نتوانسته هست، این کشور را تضعیف کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با رهبری یک عالم بزرگ اسلامی و بر اساس اسلام برپا شد و نشانه ملت کشور عزیزمان ایران در همراهی و بیعت با حضرت امام خمینی (ره) این بود که اسلام در ایران، زنده شود.

دبیر شورای نگهبان ضمن مقایسه اجمالی دادگاه قانون اساسی تایلند و شورای نگهبان گفت: در تایلند دادگاه قانون اساسی همانند شورای نگهبان مستقل است و البته نسبت به شورای نگهبان این امتیاز را دارد که می تواند به تخلفات مقامات نیز پیگیری کند. شورای نگهبان، همانند دادگاه قانون اساسی تایلند بر روند تصویب قوانین نظارت دارد، ولی با این تفاوت که غیر از انطباق مصوبات مجلس با قانون اساسی، وظیفه دارد از شرع مقدس نیز پاسداری کند و از تبدیل مصوبه مغایر با اسلام به قانون، جلوگیری می‌کند.

اقتدار جمهوری اسلامی، حاصل «اسلام» است

وی ابراز امیدواری کرد که هیات تایلندی در طول سفر خود، ایران، اسلام و نظام جمهوری اسلامی را بشناسد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از امتیازهای شورای نگهبان را بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس و ریاست جمهوری و نیز نظارت بر انتخابات عنوان کرد.

در این دیدار همچنین آقای «نوراک» مدیر دادگاه قانون اساسی تایلند، ضمن ابراز خشنودی از سفر خود، از سوابق آشنایی 400 ساله مردم تایلند با کشور عزیزمان ایران سخن گفت و تصریح کرد: مردم تایلند علاقه بسیاری به کشور عزیزمان ایران دارند و می دانند که جمهوری اسلامی، توانسته است طی چهار دهه، کشور عزیزمان ایران را به کشوری توسعه یافته و با صلح و ثبات پایدار تبدیل کند.

وی افزود: نشانه ما از این سفر آشنایی با حکمرانی خوب در کشور عزیزمان ایران است و می خواهیم بدانیم چه عناصری موجب شده است است این کشور در منطقه پرآشوب خاورمیانه توانسته است به صلح و امنیت دست یابد.

دبیر شورای نگهبان گفت: «اسلام» باعث شده است کشور عزیزمان ایران به قدرتی دست یابد که دشمن های نتوانند جمهوری اسلامی را مهار کنند.

رئیس هیات تایلندی تصریح کرد: صمیمانه اعتقاد دارم که «اسلام» باعث شده است است کشور عزیزمان ایران به قدرتی دست یابد که دشمن های نتوانند جمهوری اسلامی را مهار کنند.

وی ابراز امیدواری کرد این هیأت بتواند در آینده از تجریبات و سازوکارهای شورای نگهبان در اصلاح قانون اساسی تایلند بهره ببرد.

انتهای پیام/

دیدار دبیر شورای نگهبان با اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند

واژه های کلیدی: قانون اساسی | ریاست جمهوری | پیروزی | نگهبان | دادگاه | تایلند | انقلاب | قانون | تبدیل | ایران | اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *