خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

افزایش مستمری ها منوط به زیاد کردن مستمری بازنشستگان کشوری و تعیین حقوق شاغلین است

نوربخش گفت: زیاد کردن مستمری ها باید به پیشنهاد شرکت تامین اجتماعی در هیئت وزیران تصویب شود.

افزایش مستمری ها منوط به زیاد کردن مستمری بازنشستگان کشوری و تعیین حقوق شاغلین است

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان ، سید تقوی نوربخش مدیر شرکت تامین اجتماعی با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری امشب شبکه دو سیما به تشریح پرسشها و پرسشها بیمه و شرکت تامین اجتماعی پرداخت.

مابه التفاوت زیاد کردن حقوق فروردین ماه مستمری بگیران، آخر تیرماه پرداخت می شود

وی در ابتدای اظهاراتش در خصوص زیاد کردن مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ، اظهار داشت: زیاد کردن مستمری ها باید به پیشنهاد شرکت تامین اجتماعی در هیئت وزیران تصویب شود البته این امر منوط به زیاد کردن مستمری بازنشستگان کشوری و تعیین حقوق و دستمزد شاغلین است که ابتدا این دو باید تعیین شود.

نوربخش ادامه داد: زیاد کردن مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی معمولا در اردیبهشت ماه در دستور کار قرار می گیرد و امسال هم مثل سال های قبل تلاش کردیم سریعتر از موعد مقرر این عنوان در دستور کار دولت قرار گیرد و دولت نیز که توجه خاصی به بیمه شدگان تامین اجتماعی دارد، زیاد کردن مستمری این بازنشستگان را در اردیبهشت ماه تصویب کرد و این زیاد کردن از همان ماه اعمال شد، البته مابه التفاوت فروردین ماه را نیز در ۳۰ و ۳۱ تیر ماه تقدیم مستمری بگیران خواهیم کرد.

افزایش مستمری ها منوط به زیاد کردن مستمری بازنشستگان کشوری و تعیین حقوق شاغلین است

اولین مرحله همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۹۷ اجرا می شود

رئیس شرکت تامین اجتماعی درخصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز بیان داشت: در قانون برنامه ششم توسعه ، شرکت تامین اجتماعی مکلف به اجرای نخستین مرحله همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۹۷ شده است است.

وی با اشاره به اینکه منابع همسان سازی را هر لحظه دولت تامین کرده است گفت: در سال ۸۸ طبق تبصره ۳۷ قانون بودجه آن سال ، همسان سازی حقوق بازنشستگان تصویب و پرداخت شد ولی علی رغم اینکه این عنوان در دولت دهم تصویب شده است بود و ما این مابه التفاوت آن را ما پرداخت کرده بودیم از طرف دولت مبلغی به ما پرداخت نشد که در سال ۱۳۹۳ دکتر روحانی ان مبلغ را به شرکت بازگرداند.

افزایش سن بازنشستگی در قانون برنامه ششم توسعه آینده نگری نشده است

نوربخش در رابطه با زیاد کردن سن بازنشستگی نیز اظهار داشت: تغییرات پارامتری جهت استمرار و پایداری منابع و مصارف صندوق ها یک الزام است و در همه جای دنیا این عنوان دارد ولی در قانون برنامه ششم توسعه این عنوان آینده نگری نشده است.

وی تصریح کرد: البته تصویر این اتفاق افتاده است به طوریکه ما الان حدود ۲۵ درصد مستمری بگیرانمان ، مستمری بگیران مشاغل سخت ، زیان آور و پیش از موعد هستند.

نوربخش گفت: زیاد کردن مستمری ها باید به پیشنهاد شرکت تامین اجتماعی در هیئت وزیران تصویب شود.

مدیر شرکت تامین اجتماعی در رابطه با سهم کارگران در مدیریت تصمیم سازی ها نیز بیان داشت: صندوق تامین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است و در کشور ما سهم کارگر در صندوق تامین اجتماعی ۷ درصد، سهم کارفرما ۲۰ درصد و سهم دولت ۳ درصد تعیین شده است است که به صورت سه جانبه صندوق را تامین می کند.

وی تصریح کرد: البته در بازبینی که در قانون تشکیل وزارت کار آینده نگری شده است و تاکید آقای ربیعی وزیر کار تعداد نمایندگان ذی نفع و صاحبان صندوق زیاد کردن پیدا کرده و متعادل با نمایندگان دولت شده است است و این عنوان در دستور کار مجلس واقع شده است است و انشاالله بتوانیم به سمت یک مدیریت سه جانبه در صندوق پیش برویم.

در ادامه است بحث محمد رضا مرتضوی دبیر کل منزل صنعت و معدن نیز در خصوص جایگاه است نهاد در شرکت تامین اجتماعی بر روند تصمیم سازی ها گفت : تا این لحظه آنطور که باید و شاید شرکای سه گانه در تامین اجتماعی نتوانسته اند از سهم خود در مدیریت و تصمیم گیری های کلان استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به سهمیکه در تامین اجتماعی داریم بتوانیم در تصمیم های استراتژیک نقش بازی کنیم اظهار داشت: خاطرات بد گذشته از یادمان نمی رود که چطور با سرمایه هایمان واکنش‌ها شد و به شرکت های صندوق تامین اجتماعی چوب حراج زدند.

نوربخش در ادامه برنامه با اشاره به اینکه گارانتی صندوق ها بر عهده دولت است گفت: صندوق های بیمه تامین اجتماعی بین نسلی و معمولا سه جانبه هستند.

سال گذشته 9 هزار و200 میلیارد تومان دولت به شرکت تامین اجتماعی تهاتر کرد

وی با اشاره به اینکه بدهی دولت به صورت تجمیعی در طی 30 سال گذشته حدود4 هزار و200 میلیارد تومان بوده است افزود: در سال 92 این بدهی60 هزار میلیارد تومان شده است است و این به علت قوانین و مصوباتی بود که تعهد بدون منبع جهت شرکت ایجاد کرده بود ، سال گذشته 9 هزار و200 میلیارد تومان دولت به شرکت تامین اجتماعی تهاتر کرد.

افزایش مستمری ها منوط به زیاد کردن مستمری بازنشستگان کشوری و تعیین حقوق شاغلین است

عبارات مهم : حقوق بازنشستگان – مستمری بگیران
رئیس شرکت تامین اجتماعی با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان اوراق و 8 هزار و200 میلیارد تومان اموال ارزشمند از دولت گرفتیم ادامه داد: دولت در طی سنوات گذشته تلاش کرد این بدهی را تهاتر کند ولی با توجه به شرایط در حد امکان انجام شده است است لذا شهادت می دهم این دولت تلاش کرد در یک مرحله در سال 94 ، 6 هزار و 500 میلیارد ، در سال 95، 9 هزار و 200 میلیارد و در بودجه 96 آینده نگری شده است تا 5 هزار میلیارد تومان را پرداخت کند ولی طبیعتا این بدهی ها در یک مرحله و به صورت نقد پرداخت نخواهد شد.

تا آخر سال 94 حدود80 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستیم

وی با بیان اینکه طبق صورت های مالی حسابرسی شده است تا آخر سال 94 حدود80 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستیم خاطر نشان کرد: طبق ماده 47 قانون تامین اجتماعی بازرسی از دفاتر تامین اجتماعی در مورد پیمان ها انجام می شود و گرنه کارفرمایان طبق لیست حق بیمه پرداخت می کنند، لذا طی بخشنامه ای اعلام کردم تا بازرسی از دفاتر تامین اجتماعی فقط در یک سال آخر مالی باشد.

انتهای پیام/

نوربخش گفت: زیاد کردن مستمری ها باید به پیشنهاد شرکت تامین اجتماعی در هیئت وزیران تصویب شود.

واژه های کلیدی: حقوق بازنشستگان | مستمری بگیران | بازنشستگان | برنامه | قانون | صندوق | نوربخش | مرتضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *