خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

افزایش بی اعتمادی مردم سراسر دنیا نسبت به آمریکا

براساس نتیجه های مطالعه‌ای که موسسه پیو انجام داده هست، تعداد فزاینده ای از مردم سراسر دنیا نفوذ و قدرت آمریکا را تهدیدی جدی به حساب می آورند.

افزایش بی اعتمادی مردم سراسر دنیا نسبت به آمریکا

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، براساس نتیجه های مطالعه‌ای که موسسه پیو (Pew) مستقر در واشنگتن انجام داده هست، تعداد فزاینده ای از مردم سراسر دنیا نفوذ و قدرت آمریکا را یک ترساندن جدی به حساب می آورند.

نتایج این مطالعه که در اوایل ماه اوت، با مصاحبه افرادی از بیش از سی کشور متفاوت صورت گرفت، نشان داد به طور میانگین 38 درصد معتقدند قدرت و نفوذ آمریکا تهدیدی جدی جهت کشورشان به حساب می آید. میانگین این آمارها نسبت به بررسی مشابه آن در سال 2013 نشان دهنده زیاد کردن 13 درصدی هست. نسبت کسانی که نفوذ و قدرت آمریکا را تهدیدی جهت کشور خود می دانند در بیست کشور زیاد کردن یافته است.

بیشترین افزایش بی‌اعتمادی به آمریکا در اسپانیا اتفاق افتاده است و در حال حاضر 59 درصد مردم این کشور نسبت به 42 درصد در سال 2013 نفوذ و قدرت آمریکا را تهدیدی جدی جهت اسپانیا می دانند؛ در حالی که در ترکیه، نفوذ و قدرت آمریکا از نظر 72 درصد مردم تهدیدی جدی جهت این کشور محسوب می شود که با 28 واحد زیاد کردن نسبت به نظرسنجی پیشین در بالاترین رتبه از لحاظ این شاخص قرار می گیرد.

افزایش بی اعتمادی مردم سراسر دنیا نسبت به آمریکا

از میان متحدان قدیمی واشنگتن نیز، 35 درصد مردم استرالیا و انگلیس (به ترتیب با زیاد کردن 13 و یازده درصدی) معتقدند نفوذ و قدرت آمریکا تهدیدی جدی جهت این کشورها هست. نگرانی ها از قدرت و نفوذ آمریکا در کانادا، آلمان و سوئد به میزان 10 درصد و در فرانسه و هلند به میزان هشت درصد زیاد کردن یافته است.

در دیگر کشورها از جمله یونان، لهستان و هند شاهد کم کردن درصد کسانی بوده‌ایم که نفوذ و قدرت آمریکا را نگرانی بزرگی جهت خود می دانند؛ در حالی که این میزان در روسیه، مجموعه جزایر فیلیپین و اردن در فاصله سال های 2013 تا 2017 عوض کردن نکرده مانده است.

علاوه بر این بیش از 60 درصد تمام شرکت کنندگان در این مطالعه معتقدند داعش و تغییرات اقلیمی تهدیدی بزرگتر جهت امنیت ملی آنها هستند و بعد از آن 51 درصد نیز حملات سایبری و اقتصاد جهانی را بزرگترین نگرانی های خود معرفی کردند.

این مطالعه از شانزدهم فوریه تا شش مه 2017 با شرکت 42 هزار نفر از سراسر دنیا انجام شد.

براساس نتیجه های مطالعه‌ای که موسسه پیو انجام داده هست، تعداد فزاینده ای از مردم سراسر دنیا نفوذ و قدرت آمریکا را تهدیدی جدی به حساب می آورند.

انتهای پیام/

نظرسنجی پیو نشان می‌دهد مردم دنیا نسبت به آمریکا بی‌اعتمادتر شده‌اند

واژه های کلیدی: اسپانیا | مطالعه | آمریکا | واشنگتن | کشورها | افزایش | اخبار بین الملل | نظرسنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *