خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

استمرار غیبت امام موسی صدر یکی از انواع تروریسم دولتی است

جنبش امل لبنان به مناسبت سی و نهمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش بیانیه‌ای صادر کرد.

استمرار غیبت امام موسی صدر یکی از انواع تروریسم دولتی است

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، جنبش امل لبنان به مناسبت سی و نهمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

سی و نهمین سالگرد ربودن امام موسی صدر و دو همراهش، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین، فرا می‌رسد و آنان هنوز در بند زندان و زندان بان هستند.اما با گذشت این وقت دراز، حضور امام در پرتو تحقق یافتن اهدافی که برایش تلاش می کرد، روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.چرا که اهداف او همچون حق و عدالت و آزادی و آزادسازی سرزمین ها و مقاومت، استوار و پابرجاست. حرکت امام صدر از کشور عزیزمان ایران اسلامی شروع شد و به عراق و لبنان و همه دنیا امتداد یافت.

امام صدر یاور انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران به رهبری امام خمینی(ره) بود. او مجاهدان و پیشگامان بزرگ انقلاب کشور عزیزمان ایران را می‌شناخت و با تکیه بر جایگاه خود در لبنان، در زمینه‌سازی و آمادگی جهت یاری انقلابیان همکاری داشت و با سخنان و موضع‌گیری‌ها و پیگیری‌های جدی خود،انقلاب را به جهانیان معرفی می کرد و در این راه، با امام خمینی ارتباط داشت.حضور شهید و مجاهد بزرگ دکتر مصطفی چمران گواه و نشانه خوبی جهت این امر هست. او که محرم رازها امام صدر بود، بعد از ربودن او جایگاهی اوج و چه پسا، جایگاه نخست را در رهبری و جهاد جنبش أمل در عرصه نظامی و فکری داشت. میدان‌های نبرد در بنت جبیل طیبه در برابر دشمن صهیونیستی و همچنین، جلسات آماده‌سازی و سازماندهی گروه های مقاومت لبنان (أمل) گواه نقش این شهید است.

استمرار غیبت امام موسی صدر یکی از انواع تروریسم دولتی است

انقلاب کشور عزیزمان ایران جزء نخستین دغدغه‌های امام بود و هر کاری میتوانست جهت آن می کرد. نمونه روشن آن آخرین مقالهٔ امام پیش از سفر خود به لیبی در مجله لوموند فرانسه هست. عنوان این مقاله که با عنوان «ندای پیامبران» به چاپ رسید، اهداف انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران به رهبری امام خمینی (قدس سره) در برابر شاه معدوم کشور عزیزمان ایران بود که زشت‌ترین ستم ها را در حق علما و بندگان شایسته خدا روا داشت و ستم او همه کشور را فرا گرفت.

امام صدر یاور فلسطین نیز بود و با انقلاب فلسطین هم‌بستگی داشت و ضمن تأکید بر اینکه «اسرائیل شر مطلق است»، فلسطین را مسئله مهم میدانست و رها کردن آن را همچون رها کردن دین می شمرد ولی صدر پیش از اینکه اسرائیل منفور شروع شود خطر آن‌ را احساس کرد نخستین جبهه مقاومت چیش از اشتغال را تشکیل می‌داد.او منادی وحدت و همزیستی است و در ادبیات خود، همزیستی اسلامی و مسیحی را مُهر بطلانی بر نژادپرستی اسرائیل می‌داند.

امام صدر یاور محرومان لبنان بود و محرومیت‌زدایی و رویارویی با تجاوز اسرائیل را مطالبه می کرد و زمینه‌سازی جهت ایستادگی مردم را وظیفه‌ای ملی و انسانی می‌خواند و مقاومت در برابر اسرائیل را حقی مقدس می‌شمرد، به خصوص که اسرائیل، به گفته ولی ما را در برابر دو گزینه قرار داده بود: یا شهید شویم یا قربانی، این گونه بود که مقاومت شکل گرفت و ادامه یافت.

امام صدر مؤسساتی همچون مدرسه فنی و حرفه‌ای جبل عامل را پایه گذاری کرد که پایگاهی جهت اعضای مقاومت بود و شهید مصطفی چمران آن را اداره می کرد. امام صدر یاور حق و عدالت در هرکجای دنیا بود و به همبستگی جنبش‌های آزادی‌بخش در همه جای دنیا در برابر ستم‌کنندگان به ملت‌های مستضعف دعوت می کرد.امام صدر توجیه کردن تروریسم را مرگبارتر از خود تروریسم می‌دانست. هنگامی که دولت های بزرگ و روزنامه‌ها و ماهواره‌ها و رسانه‌های خودفروخته، جنایت‌ها و کشتارهای اسرائیل را توجيه می کردند، امام صادر این برخورد را همچون خوابیدن مناسب جهت پرورش تروریسم خواند؛ امروزه نیز شاهدیم که بعضی کشورهای تروریسم را در عراق و سوریه و یمن و کشور عزیزمان ایران و لبنان توجیه می‌کنند.

جنبش امل لبنان به مناسبت سی و نهمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش بیانیه‌ای صادر کرد.

استمرار غیبت امام صدر و دو همراهش یکی از انواع تروریسم دولتی است و سکوت جامعه بین‌الملل در قبال این جنایت، تنها از سر بی‌توجهی نیست، بلکه ناشی از توطئه گسترش تروریسم شرکت یافته هست. استمرار غیبت امام صدر و دو همراهش محکومیتی روشن جهت جامعه بین‌الملل است و موارد زیر را با اهتمام تأکید می کنیم:

أولا، امام موسی صدر عالم و شهروندی ایرانی بود، همچنان که عالم و شهروندی لبنانی، و ما به همکاری مستمر و بیشتری جهت آزادسازی امام و دو همراهش امید بسته ایم و این، یکی از اهداف رهبر فقید کشور عزیزمان ایران امام خمینی (قدس سره) و نشانه رهبر کنونی انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران آیت الله خامنه ای (حفظه الله) هست. ما در انتظار همکاری عملی هستیم، لیکن قوایا اعتقاد داریم که امام صدر و دو همراهش زنده هستند و در انتظارند که شرافتمندان جهت آزاد کردن آن ها هرچه در توان دارند، تلاش کنند.

ثانیاً، گذر زمان، از اهمیت این مسئله نخواهد کاست بلکه هر روز بر آن افزوده می شود و مراسم بزرگداشتی که جنبشی آمل روز چهارشنبه آینده در بیروت برگزار خواهد کرد، شاهد زنده‌ای بر وفاداری مردم و اخلاص آنان به رهبرشان هست. آنان در انتظار شنیدن سخنی روشن از مدیر جنبش امل جناب آقای نبیه بری راجع به این مسئله هستند.

ثالثا، مسئوليت جامعه بین‌الملل و هیئت‌ها و سازمان‌های بشر دوستانه جهانی در قبال این مسئله، مسئوليتی بزرگ است و هرکس آن را نادیده بگیرد، مروج تروریسم است به خاص آنکه جنایتی که معمر قذافی جنایتکار مرتکب شد، بر همگان روشن است.

رابعا، ما در شورای رهبری جنبش آمل بر این موضع تغییرناپذیر خود تأکید می‌کنیم که دولت کنونی لیبی مسئول آزادسازی امام و دو همراهش است به همان اندازه که قذافی جنایتکار و نظام سرنگون شده است اش مسئول ربودن آن‌هاست و روابط با دولت لیبی، هر اندازه مهم باشد، ارتقا نخواهد یافت.

در آخر سلام و تحیت جنبش، جنایت آمل را از زبان ریاست این جنبش، جناب نبیه بری، بپذیرید. ان شاء الله همگی در کنار هم جهت آزادی امام و دو همراهش و بازگشت آنان به میدان جهاد و مقاومت هم دعا و هم تلاش میکنیم و به یاری خدا امید داریم.

استمرار غیبت امام موسی صدر یکی از انواع تروریسم دولتی است

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: امام خمینی | اسرائیل | فلسطین | ایرانی | انقلاب | تروریسم | انقلابی | اسرائیل | لبنان | ایران | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *