خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

از کتاب 14 جلدی «تاریخ کهن و معاصر ایران‌زمین» تالیف خود رونمایی کرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب از کتاب 14 جلدی «تاریخ کهن و معاصر ایران‌زمین» تالیف خود رونمایی کرد.

از کتاب 14 جلدی «تاریخ کهن و معاصر ایران‌زمین» تالیف خود رونمایی کرد

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهایگروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب حضور یافت و از بخش های متفاوت و غرفه های نمایشگاه بین المللی کتاب دیدار کرد و یکی از کتاب های تالیف شده است خود را نیز در سالن کتاب نما رونمایی کرد.
در ابتدای این برنامه دکتر انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر پورحسین مدیر شبکه چهار سیما در ارتباط با شخصیت دکتر ولایتی و تالیف این کتاب مطالبی را بیان کرد.
در این دور از نمایشگاه غرفۀ مؤسسۀآفرینندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم کشور عزیزمان ایران (آفتاب) نیز به منظور معرفی بیش از 150 تالیف علی اکبر ولایتی تخصیص داده شده است یافته است .
ولایتی در سخنانی ضمن تقدیر از مسیولان برگزاری این نمایشگاه با اشاره به تدوین این کتاب در چهارده جلد با همکاری بعضی از متخصصان،این کتاب را در نوع خود قابل توجه دانست و گفت :ویژگی این مجموعه اشاره به بسیاری از وقایع و موضوعاتی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در کنار این عنوان توجه به مباحث تحلیلی مورد توجه خاص است تا بتوان در کنار نقل وقایع تصویری روشن تر را ارایه نمود .
وی به بعضی از عناوین تالیف شده است و اقداماتی که در این زمینه و تالیفات متنوع که به انجام رسانیده اشاره کرد.
ولایتی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه کتاب در ارتقا سطح فرهنگی کشور گفت: فرهنگ نقش بسیار مهمی در سطح جامعه داشته و دارد و ایرانیان با سابقه تمدنی بی نظیر در این زمینه نقش آفرین بوده اند و در این میان کتاب و کتابخوانی در جهت حفظ و ارتقا این فرهنگ دارای اهمیت فوق العاده است که در کنار ابزارهای تازه رسانه ای و عرصه های متنوع در اینترنت و دیجیتال نباید مورد غفلت قرار گیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهنگی به نقش نمایشگاه بین المللی کتاب هم اشاره کرد و گفت :این وقت مغتنم و ارزشمندی است که در اختیار قرار گرفته تا هم جایگاه این مهم حفظ و اصلاح یابد و هم اصحاب فرهنگ و اندیشه و علاقه مندان به این حوزه بتوانند تعامل بهتر و روان تری را برقرار نمایند و خوشبختانه شاهد رشد فعالیت های مرتبط با این نمایشگاه هستیم.
در حاشیه این دیدار و در سالن کتاب نما نیز با حضور ولایتی از کتاب از کتاب تاریخ کهن و معاصر کشور عزیزمان ایران زمین که به وسیله وی در چهارده جلد تالیف گردیده است با حضور تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی نیز رونمایی شد.
ولایتی که خود از نقش آفرینان مهم و مؤثر تاریخ سیاسی معاصر کشور عزیزمان ایران بوده، با تکیه بر این تجربۀ گران سنگ و نیز تجربۀ سالیان دراز تاریخ نگاری و نگارش در حوزۀ تاریخ فرهنگ و تمدن ایران، در این مجموعه کتاب، با نگاهی هدفمند به تاریخ کشور عزیزمان ایران و با بهره گیری از منابع فراوان و معتبر(کهن و جدید) و با استفاده از شیوه ها و روش های مجرّب علمی، بااهمیت ترین بن مایه های شکل گیری فرهنگ و تمدن غنی کشور عزیزمان ایران را در لابلای تحولات تاریخی بررسی نموده و نقش و سهم عنصرهای دخیل در شکل دهی به حیات معاصر ایرانیان را بیان نموده ؛ تحولاتی که ایرانیان در حیات پرفراز و نشیب خود به چشم دیده اند تا به زندگی پرافتخار دیروز و امروز خود دست یابند و فردایی پرامید در پیش روی داشته باشند.
این مجموعه واجد شاخصه هایی است که از جمله آن می توان به حجمِ استنادات و ارجاع به نظریات مطرح در مورد تاریخ کشور عزیزمان ایران اشاره کرد. کم تر کتابی در میان تألیفات دانشمندان ایرانی و غیرایرانی می توان یافت که در عینِ ایجاز، به جامعیت این مجموعه کتاب، به عنوان تاریخ و فرهنگ و زبان و اندیشه های ایرانیان پرداخته باشد. تا پیش از این، اغلب آثار مشهور در تاریخ نگاریِ تاریخ ایران، حاصل تلاش شرق شناسان و باستان شناسان غیرایرانی بود که در بسیاری از موارد به جانب داری آلوده و به دور از انصاف بوده هست. آثار دانشمندان فرهیخته و بزرگ ایرانی هم، به رغم ارزش و اهمیت فراوان، از فقدان نظریه و دید کلان زحمت می بردند. دکتر ولایتی در این مجموعه کوشیده است با تکیه بر آرای تاریخ نگاران کهن، و تاریخ پژوهان قرون اخیر، هم در حجم استنادات و شواهد بر آثار مشابه پیشی بگیرد و هم با طرح نظریات علمی و مستند نو، گامی در اعتلای سطح علمی و نظری تاریخ نگاری ایرانی بردارد. وی نقش سه اصل اساسی توحید، حبّ اهل بیت (علیهم السلام) و وطن دوستی را در شکل گیری تمدن پرشکوه ایرانی مد نظر قرار داده و رویدادهای تاریخی را با رویکرد درک استمرار این اصول مهم بررسی می کند.
ولایتی در این مجموعه کتاب بر این نظر است که سخن از تمدن اسلامی بدون نام کشور عزیزمان ایران امکان پذیر نیست؛ لیکن کشور عزیزمان ایران در قرون طلایی تمدن اسلامی، کانون شکوفایی تمدن اسلام بوده هست، هم چنان که یونان در عهد باستان کانون شکوفایی تمدن غرب بود.
به جز مجموعۀ «تاریخ کهن و معاصر کشور عزیزمان ایران زمین»، آثار دیگری از ولایتی در نمایشگاه کتاب به پیشگاه پژوهشگران، دانشجویان و فرهیختگان عرضه شده است است.
انتهای خبر/

عبارات مهم : شورای عالی انقلاب فرهنگی – نمایشگاه

واژه های کلیدی: شورای عالی انقلاب فرهنگی | نمایشگاه | ایرانیان | ایرانی | رونمایی | فرهنگ | تاریخ | ایران | مجموعه | تاریخی | ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *