خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ادعای تازه بحرین مبنی بر حمایت قطر از مخالفان این کشور

رژیم آل خلیفه در حکایتی ساختگی، قطر را به حمایت از مخالفان داخلی این کشور متهم کرد.

ادعای تازه بحرین مبنی بر حمایت قطر از مخالفان این کشور

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از پایگاه خبری العالم، رژیم آل خلیفه بار دیگر با طرح حکایتی ساختگی در تلاش است از یک سو صورت شیخ حسن عیسی — عضو ارشد جمعیت الوفاق — را خدشه دار کند و از سوی دیگر، از بحران روابط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با قطر به نفع خود بهره برداری کند.

بر این اساس، بدون شک داستان های ساختگی سرویس اطلاعات رژیم آل خلیفه هیچگاه موجب خدشه دار شدن صورت و شهرت شخصیت های مخالف رژیم آل خلیفه نشده است.

ادعای تازه بحرین مبنی بر حمایت قطر از مخالفان این کشور

حکایت مسجد المقام در ستره بحرین حکایتی تازه است که دستگاه اطلاعات بحرین و توطئه های آن را رسوا کرد. این مسجد قدیمی در منطقه ودیان در جزیره ستره واقع شده است است و نماز جماعت در آن به امامت شیخ حسن عیسی از رهبران جمعیت الوفاق و عضو سابق پارلمان بحرین برگزار می‌شد. از آنجایی که این مسجد بنایی قدیمی داشت قرار شده است بود که بازسازی شود ولی در این میان مسئله مالی وجود داشت.

به گزارش تلویزیون “لوءلوء” بحرین در چارچوب جستجو از خیران، حکایت یکی از خیران قطری به نام “محمد سلیمان حیدر” به میان آمد و به این ترتیب این مرد قطری پرداخت هزینه بازسازی مسجد را متقبل شد و مقرر گردید کار بازسازی در سال 2010 شروع شود.

براساس این گزارش شیخ حسن عیسی کمک های مربوط به بازسازی مسجد را که از طریق بانک ملی بحرین و تحت نظارت مقامات آل خلیفه واریز می شد، جمع آوری کرد.

در مورخ 18 اوت سال 2015، مقامات بحرین شیخ حسن عیسی نماینده سابق الوفاق در پارلمان را بازداشت و اتهام حمایت مالی از تروریسم را علیه وی مطرح کردند.

رژیم آل خلیفه در حکایتی ساختگی، قطر را به حمایت از مخالفان داخلی این کشور متهم کرد.

این حکایت در دستگاه قضایی سیاست زده بحرین تا بحران اخیر خلیج فارس باقی ماند و جهت توجیه موضع اخیر بحرین در قبال قطر چند سناریو از جمله متهم کردن قطر به حمایت از مخالفان بحرینی مطرح شد.

چند روز پیش تلویزیون رسمی بحرین مبادلات مالی شیخ حسن عیسی را مطرح و ادعا کرد این مبالغ با نشانه برهم زدن ثبات بحرین به حساب شیخ حسن عیسی واریز شده است هست. این درحالی است که حواله های بانکی دارای تاریخ قبل از 14 فوریه 2011 درست زمانی که وی عضو پارلمان بود، هستند.

اما پرسش این است: آیا در طول 6 سال بحران که آل خلیفه از هیچ اقدامی جهت نشانه قرار دادن معارضان کوتاهی نکرده هست، این اسناد را ارائه نکرده است؟ رژیم آل خلیفه می‌کوشد با دسیسه‌چینی و انتشار اطلاعات غلط، مخالفان حکومت خود را به پذیرش حمایت‌های خارجی متهم کند.

انتهای پیام/

اتهام تازه بحرین به قطر در حمایت از مخالفان رژیم آل خلیفه

واژه های کلیدی: رژیم آل خلیفه | تلویزیون | اطلاعات | دستگاه | بازسازی | حکایت | بحرین | اخبار بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *