خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اختصاص 11 هزار میلیارد تومان به صورت منطقه و پروژه محور به مناطق روستایی

معاون توسعه روستایی مدیر جمهور گفت: باید 11 هزار میلیارد تومان را به صورت منطقه و پروژه محور به مناطق روستایی تخصیص دهیم.

اختصاص 11 هزار میلیارد تومان به صورت منطقه و پروژه محور به مناطق روستایی

ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به طرح برداشت 1 و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جهت ایجاد اشتغال در روستاها، گفت: طبق این طرح به دولت اجازه داده شد تا 1 و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی وام بدون کارمزد جهت اشتغال روستائیان و عشایر داده شود و وامی که بانک‌ها هم در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند، 18 درصد کارمزد دارد.

رضوی اضافه کرد: زمانی که این دو وام با یکدیگر تلفیق شود کارمزد 9 درصدی خواهد داشت ولی از آنجایی که پیش از این اعلام کردیم کارمزد وام باید 6 درصد باشد، دولت 3 درصد از کارمزد این وام را به عنوان یارانه پرداخت می‌کند که البته این سه درصد هم تصویب شده است است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور اظهار کرد: اگر شورای پول و اعتبار کارمزد این وام را به جای 18 درصد، 15 درصد تصویب کند، آن وقت دولت باید قیمت سود این وام را 3 درصد در نظر بگیرد که این حالت به سود کشاورزان خواهد بود.

اختصاص 11 هزار میلیارد تومان به صورت منطقه و پروژه محور به مناطق روستایی

وی تصریح کرد: 1 و نیم میلیارد دلار حدودا معادل 6 هزار میلیارد تومان است و جهت اینکه در اعداد و ارقام اعتبارات، صحیح و به‌جا خرج شود، باید 11 هزار میلیارد تومان را به صورت منطقه و پروژه محور به مناطق مورد نظر تخصیص دهیم.

رضوی با بیان اینکه تقسیم تسهیلات، منطقه محور خواهد بود ولی به مسئله پروژه محور هم توجه داریم، خاطرنشان کرد: اعتبارات به صورت منطقه‌ای تخصیص داده شده است می‌یابد ولی در عین حال به پروژه‌ها هم توجه می‌کنیم، چراکه ممکن است در یک منطقه پروژه‌ای مهم وجود داشته باشد ولی بحث محرومیت زدایی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مناطق محروم | پروژه | صندوق | کارمزد | اعتبار | اشتغال | وام اشتغال به روستاییان و عشایر | صندوق توسعه ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *