خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ابلاغ قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور

رئیس جمهوری در اجرای اصل یکصد وبیست و سوم قانون اساسی، “قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور” را به شرکت حفاظت محیط زیست کشور ابلاغ کرد.

ابلاغ قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی مدیر جمهوری در اجرای اصل یکصد وبیست وسوم قانون اساسی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران “قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور” را به شرکت حفاظت محیط زیست کشور ابلاغ کرد.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – قانون اساسی
قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور مشتمل بر پنج ماده و سه تبصره چهارم اردیبهشت ۱۳۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است بود و ۱۳ اردیبهشت نیز به تایید شورای نگهبان رسید.

بر اساس ماده ۱ این قانون، هرگونه بهره برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها گردد، ممنوع هست. مرجع تشخیص این عنوان شرکت حفاظت از محیط زیست می باشد.

در ماده ۲ این قانون نیز آمده است: شرکت حفاظت محیط زیست مکلف است نیاز آبی زیست محیطی تالاب ها را تعیین و وزارت نیرو مکلف است ضمن تدوین و اجرای برنامه مدون نسبت به تخصیص و تامین آن اقدام کند.

بر اساس ماده ۳ این قانون نیز واردکردن گونه های گیاهی و جانوری غیر بومی مضر به تالاب ها ممنوع می باشد.

اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب، بعد از اقامه دعوا به وسیله شرکت حفاظت محیط زیست، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده، حسب تشخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارات وارده و در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان شش تا هشت برابر خسارات وارده محکوم می شوند.”

بر اساس یکی از تبصره های قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور، شرکت حفاظت محیط زیست در اجرای این قانون از پرداخت هزینه دادرسی معاف می باشد.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | قانون اساسی | اردیبهشت | مدیریت | ممنوع | قانون | تالاب | اخبار سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *