خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تصویرهای + آیا مصریان باستان سریعتر از کریستف کلمب به قاره آمریکا رسیدند؟

اسناد تاریخی نشان می دهد به احتمال زیاد مصریان باستان پیش از کریستف کلمب پا به قاره آمریکا گذاشتند.

تصویرهای + آیا مصریان باستان سریعتر از کریستف کلمب به قاره آمریکا رسیدند؟

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، پایگاه هافینگتن پست عربی در مقاله ای اعلام کرد طبق اسناد و شواهد تاریخی، مصریان قدیم قرن ها قبل از کریستف کلمب پا به قاره آمریکا گذاشتند.
این پایگاه در گزارش خود می نویسد: در کناره رود نیل، مصریان قدیم، تمدن فرعونی را که آثار آن همچنان در اهرام و معابدی که دنیا را به شگفتی واداشته، وجود دارد، بنا کردند.

عبارات مهم : گرند کنیون – معروف ترین

هنگامی که “ژان- فرانسوا شامپولیون” دانشمند فرانسوی، موفق به تفسیر و رمزگشایی از نمادهای هیروگلیفی (زبان مصریان قدیم) شد، باستان شناسان شروع به خواندن تاریخ ثبت شده است بر دیوارهای مقبره ها و معابد کردند. فراعنه به ثبت شرح زندگی روزانه ارزش و ارتباطات خارجی خود با دیگر کشورها و ملت های مجاور علاقه داشتند.
از معروف ترین سفرهای فراعنه، سفر به سرزمین “پونت” در ساحل شرقی آفریقا و در وقت پادشاهی “حتشسپوت” (پنجمین فرعون از سلسله هجدهم پادشاهی مصر باستان) بود. همچنین یکی دیگر از سفرهای معروف فراعنه، سفر به دور آفریقا در وقت فرعون نخو دوم (Necho II) از دودمان بیست و ششم پادشاهی بود که مورخ مشهور یونانی “هرودوت” به آن اشاره کرده است.
طبق اعلام هرودوت، نخوی دوم از ملوانان فنیقیایی کمک می گیرد تا یک ناوگان را از دریای سرخ اعزام کند و آنها به دریانوردی خود به موازات ساحل آفریقا ادامه می دهند تا به ستون های هرکول (تنگه جبل الطارق) می رسند.
هرودوت از این ملوانان نقل می کند که آنها مشاهده کرده اند پدیده طلوع خورشید از ابتدای سفر از جانب چپ آنها رخ می دهد؛ تا آنکه آنها به مکانی مشخص می رسند. بعد از آن، آنها مشاهده می کنند که خورشید از جانب راست آنها طلوع کرده هست؛ مسأله ای که نشان از عبور آنها از “دماغه امید نیک” و سفر آنها به دور قاره آفریقاست.
برخی اعتقاد هستند در این سفر احتمال دارد بعضی کشتی ها به هنگام دریانوردی در اقیانوس اطلس از مسیر خود خارج شده است باشند و به نزدیک ترین ساحل مقابل، یعنی برزیل و تا شمال آن، تا خلیج مکزیک رسیده باشند.
آنها با ارتباط میان تمدن مصریان باستان و ساخت اهرام در تمدن مایایی و آزتک ها در آمریکای میانه، تلاش می کنند، این استدلال خود را توجیه کنند.
آفریقایی ها و اهرام موجود در مکزیک
آیا ارتباطی میان اهرام فرعونی و اهرامی که تمدن های مایایی و آزتک ها (تمدنی در آمریکای مرکزی) در مکان های متعدد آمریکای میانه ساختند، وجود دارد؟
این تمدن ها در علوم مهندسی و نجوم رشد پیدا کرد و از این تخصص ها در ساخت بناهای هرمی شکل جهت اهداف دینی مانند انجام مراسم های مذهبی و تقدیم قربانیان جهت خدایان استفاده می شد.
یکی از پژوهشگران اعلام کرده است وی آثاری از تنباکو و کوکایین در بعضی مومیایی های مصریان کشف کرده هست. معروف است که این گیاه های آن وقت تنها در آمریکای شمالی و جنوبی رشد می کردند؛ بعد چگونه آنها به مصر رسیده اند؟
از سوی دیگر در ایالت “تاباسکو” در مکزیک بعضی آثار در تمدن اولمک (نخستین تمدن در مکزیک) یافت شده است که تاریخ آن به 3700 سال پیش می رسد. از جمله سر سنگی بزرگی با شاخصه های آفریقایی مانند لب های ضخیم و دماغی دراز. با این وجود کارها کاوشی هنوز دلیلی نیرومند کشف نکرده که فرضیه رسیدن آفریقایی ها به سواحل مکزیک را به اثبات برساند.


“گرند کنیون” در آریزونا
پیش از آخر دهه نخست قرن بیستم میلادی، گزارشی که در یکی از روزنامه های محلی آمریکا منتشر شد، حاکی از کشف آثاری باستانی، مشمول بر مومیایی ها، مجسمه ها و کتیبه هایی با نقوش شبیه به هیروگلیف به وسیله گروهی از باستان شناسان موسسه “اسمیتسونیان” در داخل بعضی غارها و حفره هایی بود که در منطقه گرند کنیون در آریزونا قرار داشت. ولی شگفت تر آنکه دیگر خبری از این کشف مهم نشد و موسسه اسمیتسونیان وجود هرگونه اطلاعات در خصوص این گروه اکتشافی را تکذیب کرد.
اما مسأله ای که پیچیدگی عنوان را زیاد می کند، آن است که بعضی مناطق “گرند کنیون” (دره ای که میان آن رود کلرادو واقع شده است است و در ایالت آریزونای آمریکاست) دارای نامهایی متعلق به خدایان فراعنه هست؛ مانند معبد ایزیس (از محبوبترین الهه های مصر باستان) و برج رع (رع از مهمترین خدایان مصر باستان بوده است).
اما این روایت با انتقادهای شدیدی مواجه شده است و تا سرحد تکذیب رسیده هست؛ به خصوص در غیاب هرگونه تصویری که این کشف باستانی را مستند کند. همچنین کتابی دیگر اشاره می کند که شماری از جستجوگران، اکتشافاتی مانند هرمی ساخته شده است از سنگ و غارهایی در ارتفاع 800 فوتی را کشف کرده اند؛ ولی ورودی آنها با سنگ بسته شده است و یک الگوی دایره ای در آنهاست که به نظر می رسد کار بشر باشد.
از سوی دیگر، گرند کنیون دارای چندین مکان است که تمدن های هند باستان در آن مشاهده شده؛ مانند تمدن “آناسازی” که معیشت ارزش بر صید پرنده های کوچک و کاشت ذرت استوار بود.
بنابراین می توان گفت جعبه تاریخ بسیاری از رازها را در خود پنهان کرده که باید منتظر کشف شدن آنها بود و شواهد تازه باعث خواهد شد ما در خصوص آنچه که در خصوص تاریخ تمدن های قدیم می دانیم، تجدیدنظر کنیم.
ترجمه و تنظیم: محمد حسن خلیلی
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: گرند کنیون | معروف ترین | آفریقایی | مشاهده | آمریکا | مکزیک | تاریخ | تاریخی

تصویرهای + آیا مصریان باستان سریعتر از کریستف کلمب به قاره آمریکا رسیدند؟

تصویرهای + آیا مصریان باستان سریعتر از کریستف کلمب به قاره آمریکا رسیدند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *