خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آموزش و پرورش به دنبال ارتقای مهارت دانش آموزان است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ارتقای مهارت دانش آموزان گفت: توجه به شأن و منزلت فرهنگیان و ارتقای جایگاه آنها مهم هست.

آموزش و پرورش به دنبال ارتقای مهارت دانش آموزان است

به روایت بخش مجلس گروه سیاسی کلوب خبرنگاران، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عصر امروز (یکشنبه 17 اردیبهشت) در دیدار مدیر مجلس با نمایندگانی از فرهنگیان سراسر کشور گفت: آموزش و پرورش تازه بر شایستگی ها و کسب مهارت ها توجه دارد و در کنار آن به عنوان آموزش خواهد پرداخت. لذا در شیوه های آموزشی و برنامه های درسی به این مسئله اهمیت داده ایم. عموماً در همه کشورها فارغ التحصیلان دوره های متوسطه توانمندی ورود به بازار کار را دارند، ولی در کشور ما مدرک گرایی رواج یافته و با وجود صرف هزینه بسیار جهت کسب مهارت و کسب مدارک بالا، توانایی مورد نیاز جهت ورود به بازار کار شکل نگرفته است.

عبارات مهم : برنامه ریزی – کسب مهارت
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ارائه محتواهای آموزشی به صورت کابردی تر تصریح کرد: ضمن ارائه محتواهای آموزشی کاربردی، اطلاعات مورد نیاز به یادگیرنده داده می شود. در شرایط فعلی نیز تلاش شده است از شیوه های آموزشی سنتی و تک گویی به سمت شیوه های تازه جهت تقویت شایستگی ها پیش رویم.

وی با بیان اینکه محتواهای آموزشی متمرکز جهت سراسر کشور عزیزمان ایران شکل درستی ندارد، افزود: باید متناسب با ظرفیت هر استان محتواهای آموزشی ارائه شود تا افراد با مهارت های بومی مشغول به کار شوند. مدل های ارزشیابی نیز متناسب با این شیوه باید عوض کردن کند تا آشنایی درستی نسبت به دانش آموزان از نظر کسب مهارت ها پیدا شود، در این صورت اطلاعات بهتری به خانواده دانش آموزان نیز می توان ارائه کرد.

احمدی دانش آشتیانی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: زیرساخت های مورد نیاز جهت تحقق این سند فراهم خواهد شد و نگرش ما به این سند به همان شکلی است که در اوج بدان اشاره شد. در واقع اصل مهم جهت آموزش و پرورش این سند بوده است.

وزیر کنونی آموزش و پرورش دولت یازدهم با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری به مسئله فرهنگیان و دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه باید به جایگاه واقعی خود برسد هر چند آموزش و پرورش از نظر اعتبارات، امکانات، جایگاه و نیروی انسانی دارای پرسشها اساسی است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 افزود: مجلس در این برنامه ریزی ها کمک شایانی به آموزش و پرورش و فرهنگیان کرده تا نسل معلمان با خصوصیات مذکور تربیت یابند. البته شأن و منزلت معلم باید در نظر گرفته شود تا جوانان رغبتی جهت گرایش به شغل معلمی داشته باشند.

احمدی دانش آشتیانی با تاکید بر ورود نخبگان به آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان هست، همچنین برنامه هایی جهت سرمایه گذاری در بخش فنی و حرفه ای داریم، متاسفانه دانش آموزان رغبتی جهت تحصیل در این زمینه ها ندارند، بنابراین با بروزرسانی تجهیزات کارگاهی جایگاه آموزش فنی و حرفه ای را ارتقا خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری پرسشها مالی این مجموعه گفت: جهت برطرف پرسشها مالی خواهان استفاده از ظرفیت مردم و همکاری آنها در نهادها و اداره آموزش و پرورش هستیم، خوشبختانه مردم نیز علاقه مند به این عنوان بوده، لیکن منابع مالی آموزش و پرورش به خصوص هزینه های جاری باید کم کردن و آموزش ارتقا یابد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | کسب مهارت | استفاده | فرهنگیان | برنامه | آموزشی | آموزش | دانش آشتیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *