خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا ترامپ از اعلام تعداد نیروهای اعزامی به مناطق جنگی امتناع می‌کند؟ / آتلانتیک

نشریه آتلانتیک در مطلبی ترامپ را به پنهان کردن تعداد نیروهای اعزامی آمریکا به مناطق جنگی جهت گمراه کردن حامیانش متهم کرد.

آیا ترامپ از اعلام تعداد نیروهای اعزامی به مناطق جنگی امتناع می‌کند؟ / آتلانتیک

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از آتلانتیک، ارتش آمریکا در ماه جاری در عراق، سوریه، سومالی، یمن و افغانستان درگیر جنگ بوده است و رئیس‌جمهور این کشور قصد دارد در هفته‌های پیش رو تعداد نیروهای نظامی در افغانستان را زیاد کردن دهد.

دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- در وقت اجرای کمپین‌های انتخاباتی سال 2016 وعده داد پول‌های مالیات دهندگان را جهت ساخت آمریکا و بازسازی زیرساخت‌های فرسوده این کشور هزینه کند و این مبالغ را در مناطق جنگی هدر ندهد. پوپولیست‌ها این وعده ترامپ را به عنوان زمینه‌ای جهت بازگشت به شعار «اول آمریکا» پذیرفتند. روشنفکران موسسه «کلرمونت» نیز این وعده را تلاشی جهت در دست گرفتن زمام دولت می‌دیدند. ولی با گذشت 8 ماه از دوره ریاست‌جمهوری ترامپ او شعار «اول آمریکا» را رها کرد، تصمیم‌گیری را به ژنرال ها واگذار کرد و کارهایی که انجام می‌دهد را از مردم پنهان می‌کند.

ترامپ زمانیکه تصمیم خود جهت زیاد کردن تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را اعلام کرد از اشاره دقیق به تعداد آنها امتناع کرد و گفت: «ما راجع به تعداد نیرو یا برنامه‌های نظامی صحبت نخواهیم کرد. از حالا به بعد شرایط منطقه (نه زمانبندی‌های قراردادی) روش ما را مشخص می‌کند».

آیا ترامپ از اعلام تعداد نیروهای اعزامی به مناطق جنگی امتناع می‌کند؟ / آتلانتیک

«جان ام دانلی» روزنامه نگار آمریکایی می‌گوید: «ترامپ با در پیش گرفتن این روند سه عنوان متفاوت را ترکیب می‌کند: افشای برنامه‌های نظامی، اعلام وقت خروج نیروها از منطقه و آگاه کردن مردم آمریکا از تعداد افراد خانواده‌هایشان که در این مسیر سخت قرار می‌گیرند».

مردم باید بدانند چند نفر آمریکایی قرار است به مناطق جنگی اعزام شوند و تصمیم‌گیری راجع به فرستادن نیروی نظامی به خارج از مرزها باید در یک فضای دموکراتیک صورت گیرد.

ترامپ دستکم باید اطلاعات دقیق راجع به تعداد نیروهایی که در حال حاضر در افغانستان، عراق، سوریه، یمن، سومالی یا هر جای دیگر می‌جنگند را به مردم بدهد. «آدام شیف» عضو مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید: «پنهانکاری باعث می‌شود مردم آمریکا از دریافت اطلاعاتی که مشخص می‌کند تعداد نیروها زیاد کردن یافته محروم شوند و در نتیجه نمی توانند مقامات را جهت تصمیماتشان مورد پرسش قرار دهند».

در واقع دولت ترامپ نه تعداد نیروهای حاضر در مناطق جنگی را اعلام می‌کند و نه تعدادی که قرار است زیاد کردن یابد. پولیتیکو در گزارشی نوشت: «سرپوش گذاشتن بر تعداد نیروهای آمریکایی در عراق، افغانستان و سوریه باعث شده است پنتاگون حضور هزاران نفر از نیروهای آمریکایی در این مناطق را از نظر مردم پنهان کند. تفاوت میان آنچه دولت آمریکا اعلام کرده و اطلاعات افشا شده است راجع به تعداد نیروهای این کشور در مناطق جنگی حساسیت در این خصوص را زیاد کردن داده. به همین علت «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا وعده داد که آمار رسمی را بررسی و اعلام کند. ولی بعد از اینکه ترامپ در هفته جاری گفت دولتش راجع به تعداد نیروها حرف نمی‌زند وظیفه وعده متیس نیز نامشخص است».

نشریه آتلانتیک در مطلبی ترامپ را به پنهان کردن تعداد نیروهای اعزامی آمریکا به مناطق جنگی جهت گمراه کردن حامیانش متهم کرد.

البته واکنش‌ها ترامپ تعجب‌برانگیز نیست. او در وقت اجرای کمپین‌های انتخاباتی لحنی را برگزید که جنگ طلب بودنش را پنهان می‌کرد. ترامپ حامیان خود را راجع به رویکردش در مدیریت امور خارجی گمراه کرد و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتقاد نشریه آمریکایی از پنهان‌کاری ترامپ راجع به تعداد نیروهای اعزامی به افغانستان

واژه های کلیدی: دونالد ترامپ | افغانستان | دولت ترامپ | افغانستان | آمریکایی | برنامه | آمریکا | سوریه | برنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *