خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گران‌فروشی و کم‌فروشی، بیشترین تخلفات بازار در سال ۹۵

بر اساس گزارشی که مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اوضاع شکایت و تخلفات بازار در سال ۱۳۹۵ ارائه کرد، بیشترین تعداد

گران‌فروشی و کم‌فروشی، بیشترین تخلفات بازار در سال ۹۵

گران فروشی و کم فروشی، بیشترین تخلفات بازار در سال ۹۵

عبارات مهم : تعزیرات حکومتی – تجارت

بر اساس گزارشی که مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اوضاع شکایت و تخلفات بازار در سال ۱۳۹۵ ارائه کرد، بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت تعلق داشته هست.

غلامرضا صارمیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین آمار و نظرسنجی انجام شده است در سال گذشته گفت: در جهت کارها حمایتی، نظارتی بمنظور کنترل دقیق تر قیمت بازار کالا و خدمات به وسیله ستادهای خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت جمعا تعداد ۲۰۷ هزار و ۹۷۹ مورد شکایات مردمی از طریق ستادهای خبری مستقر در شرکت صنعت، معدن و تجارت استان ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است است که ۸۵ درصد در بخش کالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است.

گران‌فروشی و کم‌فروشی، بیشترین تخلفات بازار در سال ۹۵

وی با اشاره به لیست کالاها و خدماتی که بیشترین تعداد شکایت را داشتند عنوان کرد: در این مدت نان، میوه و سبزیجات، پوشاک، گوشت مرغ و گوشت قرمز و همچنین پارکینگ شهری، تعمیرگاه های خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات به خود تخصیص داده شده است داده اند و بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب نوع تخلف به گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت تعلق داشته است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: ۹۵ درصد از شکایات واصله مورد پیگیری قرار گرفته هست. در بررسی شکایات واصله، ۴۳ درصد شکایات منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است و ۵۲ درصد غیرمتخلف آشنا شدند.

بر اساس گزارشی که مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اوضاع شکایت و تخلفات بازار در سال ۱۳۹۵ ارائه کرد، بیشترین تعداد

وی ضمن اشاره به سیاست و تدبیر تازه شرکت جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که عنوان شکایت عنوان عمومی و فراوانی نداشته باشد و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد اظهار کرد: از سال گذشته مصالحه قبل از ارجاع شکایت به مراجع قضایی در دستور کار واحدهای پیگیری به شکایات قرار گرفته است که در سال ۱۳۹۵ از مجموع شکایات واصله به وسیله ستادهای خبری شرکت صنعت، معدن و تجارت استانها، شش هزار ۷۱۵ مورد از شکایات که جنبه تخصصی داشته با ارزش بیش از ۱۹ میلیارد ۴۰۰ تومان، قبل از تشکیل پرونده تخلف منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است است .

این مقام مسئول همچنین با اشاره به همکاری های یکسان میان این شرکت در مورد نظارت بر بازار در قالب گشت های یکسان با سایر دستگاه های ذیربط در طرح بازرسی یکسان و به منظور پیشگیری از تخلفات اعلام کرد : از مجموع بازرسیهای انجام شده است در سال گذشته، ۶۷ هزار و ۸۴۱ مورد بازرسی در قالب گشت یکسان با شرکت تعزیرات حکومتی و همراهی دیگر دستگاههای اجرایی از جمله اتاق اصناف و اتحادیه ها، دانشگاه های علوم پزشکی، شرکت استاندارد و شرکت میراث فرهنگی و گردشگری انجام شده است که در جهت ثبات و آرامش بازار و صیانت از حقوق واحدهای صنفی و صنعتی صحیح العمل بیش از ۴۷ هزار پرونده به ارزش حدود ۹۶ میلیون تومان به شرکت تعزیرات حکومتی ارسال شده است است.

صارمیان بیشترین آمار گشتهای یکسان به وسیله بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها طی همین مدت را با ۲۹ درصد، مربوط به اتاق اصناف و اتحادیه ها دانست و تصریح کرد : در این بین بیشترین سهم پرونده های متشکله را ادارات کل تعزیرات حکومتی با ۳۷ درصد بخود تخصیص داده شده است داده اند.

گران‌فروشی و کم‌فروشی، بیشترین تخلفات بازار در سال ۹۵

در ماه رمضان از ظرفیت حداکثری بازرسان استفاده می شود

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات شرکت حمایت در ادامه با اشاره به نظارت و پایش بازار خاص ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۶ نیز تشریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و زیاد کردن تقاضا جهت مواد غذایی به خاص اقلام لبنی، پروتئینی، قند و شکر و … در این ایام، مواظبت و پایش مستمر بازار با نشانه تسهیل و تسریع در تامین و دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با هماهنگی و هم افزایی اتاق های اصناف و بهره گیری از ظرفیت حداکثری بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانهای سراسر کشور و نیز با برنامه ریزی جهت انجام گشت های یکسان و هدفمند با سایر دستگاه های ذیربط، انجام می شود که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

بر اساس گزارشی که مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اوضاع شکایت و تخلفات بازار در سال ۱۳۹۵ ارائه کرد، بیشترین تعداد

وی همچنین سامانه دریافت و پیگیری به شکایات این شرکت از طریق شماره تلفن ۱۲۴ بطور شبانه روزی جهت دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات مردمی معرفی کرد

واژه های کلیدی: تعزیرات حکومتی | تجارت | بازار | پرونده | تخلفات | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *