خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا وعده تقسیم پول نتوانست رای توده‌ها را جمع کند؟

شبکه های اجتماعی | اینستاگرام | اطلاعات | رسانه ای | ایرانی | اقتصاد | سیاست | ایران | تلگرام | اقتصاد

آیا وعده تقسیم پول نتوانست رای توده‌ها را جمع کند؟

آیا وعده تقسیم پول نتوانست رای توده ها را جمع کند؟

عبارات مهم : شبکه های اجتماعی – اینستاگرام

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:اکثریت جامعه ما بعد از تجربه تلخ پوپولیسم، به عقلانیت روی خوش نشان داده است.

آیا وعده تقسیم پول نتوانست رای توده‌ها را جمع کند؟

مردم آموخته اند که اعتماد به سیاست هاي عقل گرايانه ضمن اینکه امنیت روانی جامعه را تضمین می کند، در درازمدت جهت آنها منفعت بیشتری دارد. مردم ما به تجربه دریافته اند که سیاست های توزیعی و بازتوزیعی در اقتصاد جواب نمی دهد. پیش از این، سیاستمداری داشتیم که با وعده توزیع منابع به میدان آمد. پیروز هم شد و هشت سال کشور را با این تفکر اداره کرد ولی نتیجه چه شد؟ مردم امروز خوب می دانند راه کم کردن فقر، تقسیم کیک نیست. تجربه های مشابهی هم در زمینه عوام گرایی در سیاست گذاری در دنیا امروز وجود دارد که اخبار، تصاویر، اطلاعات و تحلیل های اطراف آنها، به مدد گسترش ابزارهای اطلاع رسانی و فراگیری اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … در معرض دید مردم ما نیز قرار می گیرد. در طول مسابقه های انتخاباتی، هر روز تصاویری از اوضاع اقتصاد کشور ونزوئلا دست به دست می شد. کشوری که به واسطه عوام گرایی در سیاست گذاری، امروز جزو آشفته ترین کشورهای دنیا است.

اکنون به این پرسش پاسخ می دهیم که کدام نهادها کار روشنگری در برابر پوپولیسم را برعهده دارند و اینکه چگونه عقلانیت در جامعه تکثیر می شود؟

شبکه های اجتماعی | اینستاگرام | اطلاعات | رسانه ای | ایرانی | اقتصاد | سیاست | ایران | تلگرام | اقتصاد

خوشبختانه جامعه مدنی در کشور عزیزمان ایران نیرومند و دیرپا هست. نهادهایی مثل مطبوعات و تشکل های بخش شخصی و انجمن ها و سمن های اجتماعی، در سال های گذشته نقش موثری در مبارزه با عوام گرایی در سیاست گذاری ایفا کرده اند. با وجود محدودیت های سیاسی سال های گذشته، جامعه مدنی ایران، کوچک ترین حرکت دولت ها را زیر نظر داشته و همواره در برابر اشتباهات سیاست گذاری موضع گرفته هست. بخش عمده ای از تولیدات فکری و محتوایی این نهادها به طور مشخص در هفته های گذشته در جامعه تکثیر شد و بسیار روشنگر و اثرگذار بود.

در این زمینه باید از تلاش اتاق های بازرگانی، مرکز پژوهش های مجلس، موسسه عالی پژوهش در مدیریت و برنامه ریزی و گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد» و دیگر نهادهای فعال جامعه مدنی یاد کنیم که به طور مشخص در زمینه عواقب شوم پوپولیسم و عوام گرایی در سیاست گذاری و عواقب دلواپس کننده پول پاشی و تقسیم پول روشنگری کردند و خوراک مناسبی جهت اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … فراهم آوردند. بدون شک تولیدات فکری این نهادها در جامعه تکثیر شد و آقای روحانی نیز با برشمردن عواقب سیاسی و اجتماعی سیاست های پوپولیستی، موفق شد مردم را متقاعد به ادامه راه خود کند.

در کنار آن باید از تلاش های دولت یازدهم به خاطر پافشاری بر گسترش اینترنت و تاکید بر اهمیت اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و شکستن انحصار اطلاع رسانی تقدیر کنیم. به واسطه این تلاش ها، امروز هر ایرانی در دست خود یک رسانه دارد. رسانه ای که یک سویه نیست و توانایی ارسال و دریافت همزمان اطلاعات را دارد. مدیر جمهور روحانی آن گونه که در صحبت های اخیر خود بارها به زبان آورد، با مقاومت در برابر محدود کردن اینترنت و فیلترینگ شبکه های اجتماعی، انحصار اطلاعات را در کشور عزیزمان ایران شکست و با پیروزی در انتخابات، بهره اش را برد.

آیا وعده تقسیم پول نتوانست رای توده‌ها را جمع کند؟

واژه های کلیدی: شبکه های اجتماعی | اینستاگرام | اطلاعات | رسانه ای | ایرانی | اقتصاد | سیاست | ایران | تلگرام | اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *