خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اوضاع مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی

مازیار بیگلو در مورد آخرین اوضاع مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی اظهار داشت: پژو فعلاً در مرحله استعلام قیمت از شرکت های قطعه ساز است ولی منابع تأمین کننده قطعات هنوز به طور قطعی مشخص نشده اند.

اوضاع مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی

وضعیت مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی

مازیار بیگلو در مورد آخرین اوضاع مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی اظهار داشت: پژو فعلاً در مرحله استعلام قیمت از شرکت های قطعه ساز است ولی منابع تأمین کننده قطعات هنوز به طور قطعی مشخص نشده اند.

بخش اقتصاد تبیان

اوضاع مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی

مازیار بیگلو در مورد آخرین اوضاع مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی اظهار داشت: پژو فعلاً در مرحله استعلام قیمت از شرکت های قطعه ساز است ولی منابع تأمین کننده قطعات هنوز به طور قطعی مشخص نشده اند.

وی ادامه داد: شرکت پژو در حال حاضر عنوان داخلی سازی دو محصول پژو 208 و پژو 2008 را در دستور کار خود دارد، ولی این عنوان فقط در دو فاز تریم و بدنه پیگیری می شود.

ییگلو با بیان اینکه بدنه و رنگ ماشین 11 تا 12 درصد داخلی سازی و تریم ماشین نیز حدود 10 درصد داخلی سازی را مشمول بر می شود، گفت: در شرایطی که جهت داخلی سازی قطعات مهم کار خاصی صورت نگیرد، داخلی سازی تریم و بدنه هنر به حساب نمی آید.

وی با تأکید بر لزوم شروع تولید محصولات پژو با حداقل داخلی سازی 40 درصدی، گفت: داخلی سازی 40 درصدی از طریق تریم و بدنه ماشین فایده ای جهت قطعه سازان ایرانی نخواهد داشت، بلکه باید داخلی سازی قطعات مهم و مهم صورت گیرد.

مازیار بیگلو در مورد آخرین اوضاع مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی اظهار داشت: پژو فعلاً در مرحله استعلام قیمت از شرکت های قطعه ساز است ولی منابع تأمین کننده قطعات هنوز به طور قطعی مشخص نشده اند.

وی افزود: در حال حاضر جهت داخلی سازی قطعات الکترونیکی، موتور و گیربکس محصولات جدید پژو هیچ بحثی با قطعه سازان داخلی نشده و استعلامی گرفته نشده است. جهت تولید قطعات های تک نیز اقدامی صورت نگرفته است، بلکه مدیران پژو فقط در مورد قطعات مکانیکال عادی و یا قطعات الکتریکی معمولی این خودروها با قطعه سازان بحث هایی را کرده اند و تمرکزشان روی تریم و بدنه بوده است.

* به داخلی سازی 3 ساله قطعات پژو خوشبین نیستیم

دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه در این مورد اعتراضاتی را به تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن و همچنین مسئولان وزارت صنعت و شرکت گسترش داشته ایم، گفت: تاوارس در پاسخ به ما اعلام کرد که داخلی سازی قطعات محصولات پژو در فازهای متفاوت عملیاتی می شود و در فاز اول با 40 درصد داخلی سازی کار را شروع خواهیم کرد، در فاز بعدی سازنده های قطعات ارتقاء می یابند و در نهایت پس از 3 سال به داخلی سازی بالای 70 درصد خواهیم رسید.

وی تأکید کرد:ما به این مسئله خوشبین نیستیم و بعید می دانیم که طی 3 سال به داخلی سازی 70 درصدی برسیم، زیرا سرمایه گذاری و طی مراحل دریافت تأییدیه از پژو وقت بر است.

بیگلو تأکید کرد: اگر شرکت های قطعه ساز ایرانی قطعات های تک را تولید کنند و جهت استعلام به مسئولان پژو ارائه دهند، در صورتی که مدیران پژو از این مسئله سرباز زنند، عنوان را از طریق وزارت صنعت و شرکت گسترش پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عنوان داخلی سازی قطعات پژو را در شورای سیاست گذاری ماشین و همچنین جلسه ای در شرکت گسترش مطرح کردیم.

اوضاع مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی

* بحثی جهت تولید قطعات کوئید نشده است

وی در ادامه در مورد پیگیری های شرکت رنو جهت تولید خودروی کوئید و مذاکره با قطعه سازان داخلی جهت تولید این محصول نیز گفت: کوئید بر اساس شرایط هر کشور و استانداردها و بازار آن طراحی و تولید می شود.

دبیر انجمن قطعه سازان ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز مشخصات تولیدی این ماشین جهت کشور عزیزمان ایران نهایی نشده، بحث خاصی در خصوص تولید قطعات آن نیز صورت نگرفته است.

بیگلو تصریح کرد: ممکن است قیمت این ماشین با توجه به استانداردهای کشور عزیزمان ایران بالاتر از خودرویی مانند ساندرو تمام شود ولی در حال حاضر مشخصات کلی ماشین نهایی نشده است.

مازیار بیگلو در مورد آخرین اوضاع مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی اظهار داشت: پژو فعلاً در مرحله استعلام قیمت از شرکت های قطعه ساز است ولی منابع تأمین کننده قطعات هنوز به طور قطعی مشخص نشده اند.

وی در آخر با اشاره به اوج بودن قیمت تمام شده است بعضی خودروها نسبت به قیمت فروش آن در ایران، گفت: پایین بودن بهره وری مسئله عمده صنعت کشور عزیزمان ایران است و خودروسازان و قطعه سازان نیز باید جهت اصلاح این مسئله تلاش کنند.

وی افزود: در این راستا کمیته توسعه ارتقاء کسب و کار در انجمن قطعه سازان تشکیل شده است که عنوان زیاد کردن بهره وری را از دو روش آموزش و زیاد کردن سطح تکنولوژی تولید کنندگان پیگیری می کند.


منبع:Fars News Agency

اوضاع مذاکرات پژو با قطعه سازان ایرانی

واژه های کلیدی: محصولات جدید پژو | خودروسازان | ایرانی | مذاکرات | محصولات | ماشین | قطعات | ایران | انجمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *