خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هواپیمای ژاپنی جایگزین هواپیماهای امریکایی می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از اتاق تهران،شرکت هواپیمایی میتسوبیشی، بروزترین جت خود به نام MRJ را در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش گذاشت.

هواپیمای ژاپنی جایگزین هواپیماهای امریکایی می‌شود

هواپیمای ژاپنی جایگزین هواپیماهای امریکایی می شود

عبارات مهم : شرکت هواپیمایی – میتسوبیشی

اولین هواپیماهای تجاری ژاپن بیش از 50 سال وارد صحنه های بین المللی شده است اند.

به گزارش خبرآنلاین از اتاق تهران،شرکت هواپیمایی میتسوبیشی، بروزترین جت خود به نام MRJ را در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش گذاشت.

هواپیمای ژاپنی جایگزین هواپیماهای امریکایی می‌شود

این هواپیمای 92 مسافری وعده داده است که پرواز منطقه ای در امریکا را عوض کردن می دهد. این بازار مدت طولانی تحت سلطه شرکت های Bombardier کانادایی و Embraer برزیلی بوده است و حالا MRJ می خواهد آن را بهم می ریزد.

اما MRJ هنوز یک انقلاب تا تکامل فاصله دارد: دو موتور، دوبال و یک کابین کوچک. ولی او یک شاخصه بی عیب دارد -یک دماغه کاملا آیرودینامیک که شبیه بعضی قطارهای سریع السیر مشهور ژاپنی است.

به گزارش خبرآنلاین از اتاق تهران،شرکت هواپیمایی میتسوبیشی، بروزترین جت خود به نام MRJ را در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش گذاشت.

این هواپیماها در پول شما تا حدود 20 درصد صرفه جویی می کند، آن هم به وسیله مصرف سوخت کمتر. این هم مدیون طراحی تازه آیرودینامیک و یک جفت موتور پیشرفته است.

این شاخصه ها می تواند به باز شدن مسیرهای تازه کوتاه کمک کند، مسیرهایی که امروز جهت هواپیماهای نسل قدیمی سودآور نیست.

موتور های پرت و ویتنی (Pratt & Whitney) تازه MRJ سرو صدا و آلودگی کمتری دارد و اجازه می دهد که این موارد در خود فرودگاه ها محدود شود.

هواپیمای ژاپنی جایگزین هواپیماهای امریکایی می‌شود

*پروازهای آزمایشی در امریکا

این چت ژاپنی تا سال 2020 مسافران منظمی را حمل نمی کند. ولی چند سال بعد ناوگان MRJ در امریکا پرواز خواهند داشت.

در آسمان ژاپن فضای مورد نیاز جهت آزمایش هواپیماهای تازه وجود ندارد. بنابراین میتسوبیشی فضاهایی را در ایالت واشنگتن شرقی جهت قراردادن ناوگان فعلی خود تنظیم کرده است.

به گزارش خبرآنلاین از اتاق تهران،شرکت هواپیمایی میتسوبیشی، بروزترین جت خود به نام MRJ را در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش گذاشت.

نیمی از قطعات جت، به وسیله تولیدکنندگان ایالات متحده ساخته شده است هست. این به این معنی است که این هواپیماها از مشاغل مهندسی و تولیدی در هر دو کشور حمایت می کند.

شرکت All Nippon Airways ژاپن نخستین پرواز MRJ را انجام خواهد داد. ولی حدود 80 درصد از هواپیماها و بیش از 400 سفارش و قرارداد از خطوط هوایی منطقه ای امریکا آمده است.

هواپیمای ژاپنی جایگزین هواپیماهای امریکایی می‌شود

*میتسوبیشی به لیک های بزرک می پیوندد

برای چندین دهه است که شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی جهت سازندگان هواپیما مانند بوئینگ، قطعات پیچیده می سازد.

اما از سال 2000، آنها تصمیم گرفتند که فراتر بروند. میتسوبیشی جهت اینکه ثابت کند می تواند یک هواپیمای کامل را طراحی کند و بسازد، تمام قطعات متفاوت یک طراحی را با هم پیچید، یعنی مهارت چند ملت توسعه یافته را به کار برد.

الکس بلامی، مدیر 37 ساله برنامه ریزی MRJ می گوید: ما در حال تنظیم یک صنعت تازه در ژاپن هستیم.

MRJ در اصل قرار بود پروازهای خود را از سال 2013 شروع کند، ولی تا سال 2015 هواپیمایی پرواز نکرد، تا اینکه سال 2016، میتسوبیشی بی تجربگی خود را کشف کرد که البته باعث دردسر شدیدی هم شد. این مورد نیاز به تغییرات در تجهیزات الکترونیکی داشت. در نهایت میتسوبیشی مجبور شد سیم کشی جت را مجددا طراحی کند. حالا هم دوسال وقت نیاز است تا همه چیز مرتب شود و نخستین مسافر در سال 2020 پرواز کند.

میتسوبیشی اعتقاد است که اکنون در مسیر حرکت قرار گرفته هست، ولی هنوز آزمایش های بزرگی وجود دارد که باید انجام شود. با وجود تمام این مسایل رقبایش دیگر آرام نیستند. پائولو کسار دو سوزا اسیلوا، مدیرعامل Embraer می گوید: این یک رقیب تازه است و ما آنها را بسیار جدی می گیریم.

واژه های کلیدی: شرکت هواپیمایی | میتسوبیشی | امریکایی | میتسوبیشی | امریکا | پرواز | موتور | قطعات | طراحی | آزمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *