خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هزینه خرید هواپیماهای تازه از کجا تامین می‌شود؟

به گزارش کشور عزیزمان ایران ؛صرفه جویی یک میلیارد دلاری در سال تنها یکی از مزایا و آثار نوسازی ناوگان هوایی هست. به خاطر فرسودگی ناوگان

هزینه خرید هواپیماهای تازه از کجا تامین می‌شود؟

هزینه خرید هواپیماهای تازه از کجا تامین می شود؟

عبارات مهم : شرکت هواپیمایی – 2میلیارد دلار

ایرانی ها هر سال 4 تا 5 میلیارد دلار بابت بلیت به ایرلاین های خارجی می پردازند

به گزارش کشور عزیزمان ایران ؛صرفه جویی یک میلیارد دلاری در سال تنها یکی از مزایا و آثار نوسازی ناوگان هوایی هست. به خاطر فرسودگی ناوگان هوایی در سال های گذشته وقت های شغلی و درآمدزایی زیادی در صنعت هوایی کشور از دست رفت. کارشناسان معتقدند جایگاه صنعت هوانوردی کشور عزیزمان ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافری و زیاد کردن بیش از۵۰ هزار صندلی تازه وقت های اشتغالزایی مستقیم را جهت بیش از ۲۰ هزار نفر در داخل فراهم می کند که علاوه بر اشتغالزایی مستقیم، اشتغالزایی غیرمستقیم مانند خدمات فرودگاهی و گردشگری نیز ایجاد می شود. در حال حاضر ایرانیان هر سال 4 تا 5 میلیارد دلار جهت خرید بلیت به شرکت های هوایی خارجی می پردازند که با خرید هواپیما یک تا 1.2میلیارد دلار از این مبلغ به کشور عزیزمان ایران ایر پرداخت می شود.

هزینه خرید هواپیماهای تازه از کجا تامین می‌شود؟

هم اکنون ۲۶۶ هواپیما در ناوگان هوایی مسافری کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ فروند آن غیرفعال هست؛ تنها ۱۵۶ فروند هواپیمای فعال با میانگین عمر ۲۳ سال در ناوگان هوایی کشور فعالیت دارد که این هواپیماهای فرسوده و تقریباً غیرفعال هزینه های زیادی بر اقتصاد کشور عزیزمان ایران تحمیل کرده و آسیب های فراوانی به حمل و نقل کشور عزیزمان ایران وارد کرده بود.

دولت با خرید هواپیماهای تازه علاوه بر نوسازی ناوگان، زیاد کردن اعتبار بین المللی به هواپیمایی کشور و تبدیل کشور عزیزمان ایران به یکی از هاب های منطقه را دنبال می کند. توصیه مهم در خرید هواپیماها استفاده از فاینانس خارجی به جای پرداخت مستقیم هزینه با منابع داخلی است که این خریدها را به صرفه کرده هست.

به گزارش کشور عزیزمان ایران ؛صرفه جویی یک میلیارد دلاری در سال تنها یکی از مزایا و آثار نوسازی ناوگان هوایی هست. به خاطر فرسودگی ناوگان

اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل در خصوص پرداخت ها جهت خرید هواپیما گفت: در دولت سابق 330 میلیون دلار جهت خرید هواپیماهای دست دوم از محل صندوق توسعه مصوب شده است بود که ما اکنون این مبلغ را جهت خرید هواپیماهای نو تخصیص داده شده است می دهیم و به غیر از این مبلغ که آن هم مصوب دولت قبل است و چیز عجیب و تازه ای نیست و قرار هم نیست هیچ مبلغ دیگری را از منابع صندوق جهت خرید هواپیما بپردازیم.

همانطور که فخریه کاشان می گوید تنها منبع داخلی خرید هواپیما از محل صندوق مصوبه دولت قبل است در حالی که یکی از دلایل مخالفت با خرید هواپیمای تازه از سوی منتقدان که با وجود این مصوبه همچنان نیز بر آن تأکید می کنند صرف هزینه داخلی هست، ولی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تأکید می کند که بیشترین سهم هزینه ای جهت خرید هواپیما از طریق فاینانس خواهد بود. همچنین بخش دیگری از این هزینه با فروش اوراق همکاری و منابع هما تأمین می شود.

موضوع مهم دیگر در گشایش در صنعت هوایی بعد از برجام این است که شرکت های هواپیمایی از راه های هوایی غیرمستقیم و محدودیت های آن رها شدند و شرایط پرواز آسانتر و روان شده است که تأثیر این عنوان بر اقتصاد شرکت ها و در نهایت بر اقتصاد کشور قابل چشم پوشی نیست، لیکن وقت سفر و میزان مصرف سوخت کم کردن یافته و عمر قطعات مصرفی هواپیماها زیاد کردن می یابد و بهره برداری از راه های هوایی مستقیم و موازی موجب شده است تا شرکت های هواپیمایی از محدودیت راه های هوایی غیرمستقیم و دو طرفه رها شوند.

هزینه خرید هواپیماهای تازه از کجا تامین می‌شود؟

میلیاردها دلار صرفه جویی نوسازی ناوگان

کاهش مصرف سوخت یکی دیگر از آثار صرفه جویی ارزی خرید هواپیماهای تازه هست. به گفته فخریه کاشان هواپیماهای فعال در ناوگان هوایی اکنون با 190 مسافر حدود 6400 لیتر سوخت جهت یک ساعت پرواز مصرف می کنند در حالی که هواپیمای وارد شده است با همین تعداد مسافر و ساعت پروازی مشابه 2300 لیتر سوخت و هواپیمای «آی تی آر» با 80 مسافر حدود 650 لیتر سوخت مصرف می کند.

نکته مهم دیگر در نوسازی ناوگان بازگشت میلیاردها دلار حاصل از فروش بلیت به داخل کشور هست. بر اساس آماری که وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده پول بلیتی که ایرانیان، هر سال به ایرلاین های خارجی پرداخت می کنند، بین4تا 5میلیارد دلار است که به علت فرسوده بودن ناوگان هوایی نتوانستیم از این سهم استفاده کنیم و پول زیادی از کشور عزیزمان ایران خارج شده است است.اما اکنون کشور عزیزمان ایران قصد دارد که با نوسازی ناوگان هوایی خود سهم چهار میلیارد دلاری خود از آسمان منطقه را بازپس بگیرد.

به گزارش کشور عزیزمان ایران ؛صرفه جویی یک میلیارد دلاری در سال تنها یکی از مزایا و آثار نوسازی ناوگان هوایی هست. به خاطر فرسودگی ناوگان

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، با نوسازی هر سال یک تا 1.2 میلیارد دلار حاصل از فروش بلیت به شرکت کشور عزیزمان ایران ایر می رسد که با این مبلغ این شرکت می تواند اقساط 200 هواپیمای خریداری شده است را پرداخت کند. فخریه کاشان همچنین از مذاکره با یک شرکت انگلیسی جهت فاینانس بخشی از هواپیماهای تازه خبر داد و گفت مذاکرات ادامه دارد. قائم مقام وزیر راه با اشاره به قرارداد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با ATR گفت: در سال ۲۰۱۷ کمپانی آی. تی. آر ۹ فروند هواپیما به کشور عزیزمان ایران ایر تحویل می دهد که ۴ فروند آن این هفته وارد کشور می شود. شرکت ایرباس نیز تاکنون ۳ فروند هواپیما به کشور عزیزمان ایران ایر تحویل داده است که امسال ۳ فروند دیگر هواپیمای نو به کشور عزیزمان ایران ایر تحویل خواهد داد تا بتدریج وارد کشور شوند.

هزینه خرید هواپیماهای تازه از کجا تامین می‌شود؟

واژه های کلیدی: شرکت هواپیمایی | 2میلیارد دلار | خرید هواپیما | هواپیما | شهرسازی | ایرانیان | ایرانی | هواپیما | کاشان | خارجی | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *