خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

افزایش نفت به بالای 64 دلار

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دو علت کارها اخیر عربستان در دستگیری شاهزاده‌های سعودی و همچنین شدت یافتن تنش‌های میان ریاض و پایتخت کشور عزیزمان ایران به شدت

افزایش نفت به بالای 64 دلار

افزایش نفت به بالای 64 دلار

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دو علت کارها اخیر عربستان در دستگیری شاهزاده های سعودی و همچنین شدت یافتن تنش های میان ریاض و پایتخت کشور عزیزمان ایران به شدت زیاد کردن یافت و به 64.32 دلار در هر بشکه فروخته شد.

به گزارش تحریریه سایت YYJC به نقل از خبرگزاری فارس، قیمت نفت بعد از اینکه بیشترین زیاد کردن در 6 هفته گذشته را دیروز ثبت کرد، به روند افزایشی خود ادامه داد.
اقدام ولیعهد عربستان در دستگیری های گسترده به بهانه مبارزه با فساد در میان مقامات این کشور و شدت یافتن تنش های میان عربستان و کشور عزیزمان ایران از عوامل این زیاد کردن عنوان شده است است.

عبارات مهم : شاهزاده سعودی – روز گذشته
هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت زیاد کردن 64.32 دلار فروخته شد. بهای این نوع نفت روز گذشته 3.5 درصد زیاد کردن یافته بود.
نفت خام آمریکا نیز با 9 سنت زیاد کردن 57.44 دلار معامله شد. نفت خام امریکا روز گذشته 4 درصد زیاد کردن ارزش را ثبت کرد که بیشترین زیاد کردن درصدی از آخرهای ماه سپتامبر به شمار می رود.
هر دو شاخص نفتی امروز به بالاترین قیمت از نیمه سال 2015 رسیده اند.
محمد بن سلمان، پادشاه سعودی به منظور تقویت پایه های قدرت خود اقدام به دستگیری افراد خانواده سلطنتی، وزرا و سرمایه گذاران نظیر ولید بن طلال میلیارد سعودی کرده است.
این دستگیر های که به گفته یک مقام آگاه، بخشی از فاز نخست سخت گیری هاست، آخرین سری از گام های این شاهزاده سعودی جهت سفت کردن جای پای خود در منزل است.
همچنین تنش های میان عربستان کشور عزیزمان ایران شدت گرفته هست. ائتلاف نظامی عربستان علیه حوثی های یمن اعلام کرده است تمامی راه های هوایی، دریایی و زمینی یمن را خواهد بست.
این اقدام به دنبال اصابت موشکی به ریاض در روز شنبه صورت خواهد گرفت. عربستان مدعی است که کشور عزیزمان ایران مسئول درگیری های یمن هست. امروز عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان گفت کشورش حق خودش می داند که به «اقدام خصومت آمیز» کشور عزیزمان ایران پاسخ دهد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در پاسخ گفت عربستان پایتخت کشور عزیزمان ایران را جهت نتیجه های «جنگ های متجاوزانه» خود سرزنش می کند.
شان چنل، مشاور اوراق قرضه گفت: «یک درگیری بالقوه می تواند عرضه نفت را به خارج این منطقه محدود کند… ما ممکن است تا آخر سال شاهد زیاد کردن قیمت نفت برنت به بالای 70 دلار و نفت خام آمریکا به بالای 60 دلار باشیم.»
علی رغم کارها ولیعهد عربستان، تحلیلگران می گویند که ریاض سیاست کنونی اش جهت اوج بردن قیمت نفت را عوض کردن نخواهد داد.
خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان گفت درحالی که در مورد توافق کم کردن تولید رضایت وجود دارد، ولی هنوز کار به طور کامل انجام نشده است.


منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام/آ

واژه های کلیدی: شاهزاده سعودی | روز گذشته | عربستان | عربستان، | آمریکا | دستگیری | ایران | افزایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *