خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ایمن سازی اقتصاد کشور با خط زدن دلار از مبادلات جهانی

هفته گذشته، در ادامه کینه توزی و توطئه‌های ایالات متحده علیه ایران، تحریم‌های جدیدی در قالب قانون کاتسا از سوی واشنگتن وضع و تعریف شد، تحریمی که با اقتصاد امن، قادر به خنثی سازی آن خواهیم بود.

ایمن سازی اقتصاد کشور با خط زدن دلار از مبادلات جهانی

ایمن سازی اقتصاد کشور با خط زدن دلار از مبادلات جهانی

هفته گذشته، در ادامه کینه توزی و توطئه های ایالات متحده علیه ایران، تحریم های جدیدی در قالب قانون کاتسا از سوی واشنگتن وضع و تعریف شد، تحریمی که با اقتصاد امن، قادر به خنثی سازی آن خواهیم بود.

به گزارش تحریریه سایت YYJC به نقل از گروه تحریریه سایت، تحریم های وضع شده است تازه واشنگتن، بار دیگر ریشه مبنایی دشمنی ایالات متحده با کشور عزیزمان ایران را به تصویر کشید.
اقدامات خصمانه ای که موضوعی نوظهور نیست و در طول قریب به ۴۰ سال گذشته به انحای مختلف، ظهور و بروز پیدا کرده است.

عبارات مهم : تحریم های آمریکا – تحریم های جدید
با تعریف تحریم های تازه (در قالب قانون کاتسا) علیه ۴۱ شخصیت حقیقی و شرکت ایرانی، بار دیگر عمق نگاه حکیمانه رهبر معظم انقلاب و دشمن شناسی هوشمندانه معظم له به تصویر کشیده شد، نگاهی که حتی در حین مذاکرات و کف و سوت های افراد و جریان هایی که گمان می کردند می توان با دراز کردن دست دوستی به سوی آمریکا، پرسشها کشور را به حداقل ممکن کم کردن داد، خوشبینانه نبود و معظم له از همان ابتدا به توطئه های آمریکا و دبه کردن و غیر قابل اعتماد بودن مقام های کاخ سفید و واشنگتن، بصورت مستقیم و غیر مستقیم، اشاراتی اکید و صریح داشتند.
به هر ترتیب، فارغ از تحلیل سیاسی رویکرد ایالات متحده علیه تهران، اتخاذ تدابیری خاص و موثر جهت غلبه و خنثی سازی تحریم های مذکور، ضرورتی است که باید با دقت نظر مضاعف به آن توجه شود.
بدون تردید، تحریم های آمریکا، نه نخستین و نه آخرین خواهد بود و منطق، حکم می کند با در نظر گرفتن تمهیدات مورد نیاز و مقتضی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مسیر و سیر توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور عزیزمان ایران با سرعت و شتاب فزاینده استمرار یابد.
البته سال ها پیش، مقام معظم رهبری، با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، راهکار مقابله با جنگ اقتصادی ایالات متحده علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و مردم این مرز و بوم را تبیین کردند که البته در تحقق و حصول آن، میزان توفیقات حاصل شده است رضایت بخش به نظر نمی رسد و قطعا در صورت توجه و تلاش هر چه زیاد جهت تامین منویات معظم له، امروز اقتصاد کشور عزیزمان ایران به مراتب از اوضاع و شرایط مناسب و مساعدتری برخوردار است.
چندی پیش، مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد امن و ضرورت فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی به عنوان یکی از ضعف ها و نقایص دیرین اقتصاد کشور تاکید فرمودند. به نوعی می توان گفت: در صورت تحقق اهداف از پیش تعیین شده است در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، ضریب مقاوم و ایمن سازی اقتصاد کشور عزیزمان ایران نیز با ارتقاء مطلوب و سازنده ای همراه خواهد شد.
تعمیق اختلالات در روابط بانکی ایرانی، یکی از اهداف مهم واشنگتن محسوب می شود
علی روح الامین، کارشناس حوزه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی با اشاره به نبود تفاوت جدی میان سیاست های باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا و دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی ایالات متحده، اظهار کرد:به واقع سیاست های واشنگتن علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران یک نشانه و مقصد واحد را دنبال می کند و تنها تفاوت میان مقامات فعلی و پیشین کاخ سفید و یا دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به شیوه های رسیدن و دستیابی به اهداف طراحی شده است باز می گردد.
وی افزود:کم نیستند افراد و گروه هایی که گمان می کردند با برجام، توسعه اقتصادی کشور عزیزمان ایران قطعی خواهد بود، ولی در مقام عمل این واقعیت ثابت شد که تنها راه رسیدن به توفیقات موثر، کارآمد و پایدارِ اقتصادی به تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های بومی و داخلی معطوف می شود.
روح الامین تصریح کرد:البته طرح این عنوان به معنای نفی دستاورد های برجام نیست و به هر ترتیب برنامه اقدام جامع یکسان و مذاکرات هسته ای، حاوی دستاورد های سیاسی، اقتصادی و بین المللی خاصی بود که نمی توان آن را نادیده گرفت، ولی معطوف و متمرکز کردن حجم انبوهی از انرژی کشور به عنوان مذاکرات و قرار دادن تمامی تخم مرغ ها در سبد برجام، منطقی و معقولانه نبود.
این کارشناس اقتصادی گفت:فارغ از تحولات و سختى ها و آسانى ها های گذشته، هم اکنون باید با در دست گرفتن ابتکار عمل، از تحمیل خسارت به اقتصاد کشور عزیزمان ایران جلوگیری کرد و این مهم است که باید با جدیت مد نظر تحلیلگران و تصمیم گیران عرصه سیاسی و اقتصادی کشور قرار گیرد.
روح الامین یادآورشد:تحریم های تازه آمریکا که در قالب قانون کاتسا وضع و تعریف شده، به واقع آمریکا در صدد است با توطئه چینی، نهایت تلاش خود را جهت تضعیف یکی از پایه های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به کار بندد که البته این رویکرد، چندان نوظهور و تازه نیست.
وی افزود:به واقع، تحریم های تعریف شده است کاتسا، بسیار پیچیده و هدفمند طراحی شده است و اگرچه در گام نخست صرفا مشمول سپاه می شود، ولی به واقع، این تحریم ها زمینه و خوابیدن است جهت اعمال تحریم های فراگیرتر عیله مردم و شرکت های اقتصادی که جدایِ از مردم نبوده و نیستند.
این کارشناس اقتصاد اضافه کرد:به نظر می رسد، عمده نشانه ایالات متحده به این امر معطوف می شود که اختلالات و موانع مبادلات و مناسبات بانکی کشور عزیزمان ایران را شدت یافتن و تعمیق کند و در صورت نبود اتخاذ تدابیر لازم، این تحرکات می تواند به ثبات بازار ارز کشور آسیب زند و در نقطه برابر در صورت توجه به فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری و کارشناسان و نظریه پردازان خبره اقتصادی، می توان این ترساندن را به فرصتی بالقوه و خاص مُبَدَل کرد.
روح الامین گفت:برای حصول موفقیت باید مجموعه ای از کارها عملیاتی همچون از بین بردن دلار از مناسبات تجاری و اقتصادی، هم افزایی هر چه زیاد با کشور های دوست و همسایه، فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی، اتکای به تولید داخلی، برطرف موانع صادرات و زیاد کردن هر چه زیاد صادرات غیر نفتی و جلوگیری از ورود کالا ها و اقلام مشابهی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد اجرایی شود.
با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تحریم های آمریکا شکست می خورد
حسینعلی حاجی دلیکانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ارتباط با تحریم های جدیدآمریکا علیه ایران، اظهار کرد:با تکیه بر توان داخلی قادر خواهیم بود از تمامی موانع عبور کرده و به واقع با اتکای به ظرفیت های داخلی، کمترین آسیب را متوجه شویم.
وی گفت:طرح عنوان هایی همچون فلج ساختن اقتصاد کشور عزیزمان ایران با عملیاتی و اجرایی شدن تحریم ها علیه ایران، با نشانه سلب اعتماد مردم از این نهاد انجام می پذیرد و به واقع واشنگتن از دنبال کردن این رویکرد، در صدد زیاد کردن قدرت و نفوذ خود در منطقه است که به فضل الهی مردم هوشیار کشور عزیزمان ایران نسبت به این دسیسه ها، آگاه و بیدار هستند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی کشور عزیزمان ایران در ادامه تصریح کرد:در سنوات و سال های گذشته، سیاست های اقتصاد مقاومتی به نحو شایسته ای اجرایی نشد و گویی بعضی مسوولان در این خصوص زیاد از اقدام و عمل به شعار بسنده کردند.
حاجی دلیکانی در آخر یادآور شد:با پیگیری و عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، در همه سطوح، قادر به به دفع تمامی تحریم ها خواهیم بود و این سیاست و رویکردی است که باید از این بعد با جدیت هر چه زیاد پیگیری و اجرایی شود.


منبع: گروه تحریریه سایت

واژه های کلیدی: تحریم های آمریکا | تحریم های جدید | ایالات متحده | فاصله گرفتن | تحریم ها | ایرانی | اقتصاد | آمریکا | واشنگتن | اقتصادی | سیاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *