خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شیر و لبنیات گران نمی شود

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی کشور عزیزمان ایران گفت: ماه مبارک رمضان امسال، قیمت شیر و محصولات لبنی هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

شیر و لبنیات گران نمی شود

شیر و لبنیات گران نمی شود

عبارات مهم : کشاورزی – مسابقه

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی کشور عزیزمان ایران گفت: ماه مبارک رمضان امسال، قیمت شیر و محصولات لبنی هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

به گزارش تسنیم، رضا باکری با بیان اینکه تولید فرآورده های لبنی در سطح وسیع صورت می گیرد و مازاد بر مصرف داخلی هم تولید می شود افزود: هیچ مشکلی در عرضه کالا وجود ندارد.

شیر و لبنیات گران نمی شود

در ضمن با هماهنگی ای که از یک هفته پیش با کارخانجات صنایع لبنی در سراسر کشور و با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته کارخانجات لبنی همکاری مورد نیاز را با شرکت های جهاد کشاورزی استان ها جهت عرضه محصولات تا 15 درصد زیر قیمت درج شده است روی بسته بندی ها در فروشگاه های عرضه مستقیم خواهند داشت حتی بعضی کارخانه های بزرگ هم با تخفیفاتی تا 25 درصد محصولات لبنی را در سطح کشور توزیع خواهند کرد.

وی با تکذیب زیاد کردن قیمت شیر و بعضی محصولات لبنی تا دو هفته دیگر گفت: چنین تقاضایی جهت زیاد کردن قیمت از طرف صنایع لبنی مطرح نشده هست. ولی راجع به هزینه های سربار واحدهای تولیدی ناشی از تورم هر سال که همه ساله 5 تا 7 درصد رشد دارد مکاتبات مورد نیاز صورت گرفته و شرکت های ذی ربط در حال بررسی آن هستند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی کشور عزیزمان ایران گفت: ماه مبارک رمضان امسال، قیمت شیر و محصولات لبنی هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

باکری افزود: این زیاد کردن هزینه های سربار بعد از ماه مبارک رمضان و در صورت تأیید ستاد تنظیم بازار امکان پذیر خواهد بود.

وی راجع به مشوق های صادراتی به کارخانجات لبنی گفت: مشوق های صادراتی کارخانجات لبنی در دو مرحله و به میزان 44 میلیارد تومان پرداخت شده است و نوبت سوم مشوق های صادراتی هم در حال تأمین اعتبار است که پرداخت خواهد شد.

باکری اضافه کرد: اثر مشوق های صادراتی در رشد صادرات صنایع لبنی محرز و مشخص بود طوری که سال 95 در مقایسه با سال 94 صادرات این محصول با رشد 13 درصدی از نظر ارزشی به رقم 771 میلیون دلار رسید.

شیر و لبنیات گران نمی شود

وی گفت: در سال 96 بازار روسیه به عنوان بازار عمده نشانه صادراتی تعیین شده است و اتاق بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی در پی تأمین زیرساخت های توسعه صادرات هستند ضمن اینکه شرکت ها هم دفاتری را در روسیه تأسیس و با مشتریان خود ارتباط برقرار کردند از این رو آینده نگری ما این است امسال حداقل 500 میلیون دلار صادرات محصولات لبنی فقط به روسیه داشته باشیم. البته پاکستان، امارات و عمان دیگر کشورهای نشانه صادراتی محصولات لبنی کشور عزیزمان ایران هستند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی کشور عزیزمان ایران همچنین گفت: تهمیداتی را هیئت دولت در سال 95 جهت حمایت از تولیدکنندگان شیرخام در نظر گرفت و در این باره صندوق حمایتی زنجیره شیر مصوب و به شرکت برنامه و بودجه ابلاغ شد ضمن اینکه 450 میلیارد تومان جهت آن بودجه تخصیص داده شده است هست. البته وزارت جهاد کشاورزی باید اساس نامه این صندوق را تدوین و جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه می کرد که در حال انجام هست.

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی کشور عزیزمان ایران گفت: ماه مبارک رمضان امسال، قیمت شیر و محصولات لبنی هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

باکری افزود: از آنجا که مشوق های صادراتی بعد از پرداخت ازجانب کارخانجات جهت تأمین وجه شیر دامداری ها پرداخت می شود بنابراین نقدینگی تامین وجه شیر را زیاد کردن می دهد که موجب اصلاح شرایط دامداری ها خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به مازاد تولید داخلی و اینکه کمبودی در بازار داخل وجود ندارد همچنین با توجه به اینکه رقابتی شدن از طریق عرضه و تقاضا قطعا به نفع مصرف کننده از نظر قیمت، کیفیت و بسته بندی خواهد بود توصیه انجمن صنایع لبنی به مسئولان دولتی همواره این بوده که لبنیات را از گروه یک کالاهای اساسی خارج و از ارائه قیمت های ثابت جهت محصولات خودداری کنند تا کالاها با کیفیت های متفاوت و بسته بندی ها و قیمت های متنوع بر اساس مسابقه آزاد و قانون عرضه و تقاضا در بازار عرضه شود و در نهایت صنایع جهت جذب زیاد مشتریان و جلب رضایت آنها به مسابقه حداکثری بپردازند و دولت هم نظارت بر تنظیم بازار داشته باشد.

شیر و لبنیات گران نمی شود

باکری گفت: تصور ما این است در این شرایط، خروج از قیمت های تثبیتی که مربوط به دوران کمبود کالاست شرایط بهتری را در جامعه پدید خواهد آورد به خاص اینکه اقتصاد ما اقتصاد توسعه گراست و ما جهت توسعه زیاد تولید و اقتصاد کشور به مسابقه هر چه زیاد بنگاه های تولیدی جهت ارائه خدمات زیاد به مشتریان نیاز دارد.

واژه های کلیدی: کشاورزی | مسابقه | صادرات | محصولات | بازار | ایران | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *